پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودرو گازسوز

اعطای یارانه ۷۵ درصدی دولت برای گازسوزکردن مسافربرهای شخصی و اینترنتی

به گفته معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، لیست خودروهای مسافربر شخصی از جانب وزارت کشور به وزارت نفت اعلام شده و ماشین های اعلام شده می توانند از یارانه دولتی این طرح که حدود 75 درصد از هزینه های تبدیل است، استفاده کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو حمید قاسمی ده‌چشمه […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰

به گفته معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، لیست خودروهای مسافربر شخصی از جانب وزارت کشور به وزارت نفت اعلام شده و ماشین های اعلام شده می توانند از یارانه دولتی این طرح که حدود 75 درصد از هزینه های تبدیل است، استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

حمید قاسمی ده‌چشمه معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اظهار کرد: تاکنون بیش از 35 هزار خودرو شخصی اعلامی از سوی وزارت کشور در این طرح ثبت نام کرده اند. این کار در ادامه طرح ملی و مصوبه شورای اقتصاد برای تبدیل خودروهای عمومی به دو گانه سوز (بنزین – سی. ان. جی) اجرا خواهد شد. البته در بخش تبدیل خودروهای مسافربر شخصی دارای ظرفیت محدودی است.

وی با اشاره به اینکه اولویت برای ماشین های مسافر برشخصی پر مصرف است، افزود: لیست این ماشین ها از جانب وزارت کشور به وزارت نفت اعلام شده و ماشین های اعلام شده می توانند از یارانه دولتی این طرح که حدود 75 درصد از هزینه های تبدیل است، استفاده کنند.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: برای ماشین های شامل طرح، پیامک واجد شرایط بودن استفاده از این طرح ارسال خواهد شد و مالکان این ماشین‌ها می‌توانند تنها با مراجعه به سایت gcr.niopdc.ir اقدام به ثبت‌نام و نویت‌گیری در کارگاه های تبدیل کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از خرداد ماه سال 99 و ابتدای طرح تا کنون بیش از 300 هزار خودروی عمومی در این سایت ثبت نام کرده اند که حدود 135 هزار ماشین واجد شرایط استفاده از تسهیلات طرح بوده اند، افزود: مالکان خودروها هرچه سریعتر برای ثبت نام در این سایت به آن مراجعه کرده و نوبت خود را دریافت کنند.

قاسمی با تاکید بر آمادگی 280 کارگاه‌ مجاز، گفت: این امکان وجود دارد تا در صورت نیاز تعداد این کارگاه ها نیز افزایش پیدا کند اما ظرفیت کافی برای تبدیل ماشین های ثبت نامی در حاضر در کشور وجود دارد.

معاون مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی زمان انتظار برای تبدیل را حدود دو هفته تا یک ماه برای خودروهای مسافربرشخصی اعلام کرد.

قاسمی افزود: تاکسی‌های اینترنتی، آژانس ها و مسافربرهای بین شهری و روستایی از طریق فهرستی که وزارت کشور به وزارت نفت ارائه کرده، تبدیل خواهند شد و احتمال دارد در آینده برای سایر مسافربرهای شخصی نیز بر اساس اولویت پر مصرف بودن فراهم شود.

وی همچنین با تأکید بر آمادگی زیرساخت‌ها در این سامانه برای دریافت اطلاعات و سرعت گرفتن کار ثبت‌نام، گفت: پیمانکاران طرح نیز هم‌زمان به اطلاعات پنل این سامانه دسترسی دارند و می‌توانند برای کارگاه‌ها و تأمین کالا و مباحث مالی برنامه‌ریزی کنند.

قاسمی تاکید کرد: هم اکنون به طور میانگین روزانه 23 میلیون مترمکعب گاز سی‌ان‌جی در کشور توزیع می‌شود که با توجه به زیرساخت‌های موجود امکان افزایش این رقم تا روزانه 40 میلیون مترمکعب نیز وجود دارد.

انتهای پیام/ منبع: ایرنا

افزایش 150 درصدی قیمت خودروها یکی از مشکلات نوسازی ناوگان تاکسیرانی

علت اختلال در واریز سهمیه بنزین چیست؟

یک قدم تا افزایش نرخ کرایه تاکسی های اینترنتی!

نرخ کرایه تاکسی های پایتخت از اول اردیبهشت ماه افزایش می یابد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی