پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فورد موستانگ (2)

فورد موستانگ پیشتاز بازار خودرو آمریکا

اگرچه میزان فروش خودرو در فصل اول سال 2021 نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 4 درصدی همراه بوده اما میزان فروش فورد موستانگ در این فصل هم از رقبای دیرینه خود دوج چلنجر و شورولت کامارو در بازار آمریکا بیشتر بوده است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در رقابت دیرینه فورد […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۱ خرداد ۱۴۰۰

اگرچه میزان فروش خودرو در فصل اول سال 2021 نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش 4 درصدی همراه بوده اما میزان فروش فورد موستانگ در این فصل هم از رقبای دیرینه خود دوج چلنجر و شورولت کامارو در بازار آمریکا بیشتر بوده است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در رقابت دیرینه فورد موستانگ، دوج چلنجر و شورولت کامارو حالا که صحبت از حجم فروش است، موستانگ هنوز هم دست بالا را دارد.

دوج چلنجر دو هزار و 178 و شورولت کامارو بیش از 10 هزار دستگاه خودرو کمتر از فورد موستانگ به فروش رسانده است. در فصل اول سال 2021 تعداد فروش فورد موستانگ 17 هزار و 274 دستگاه بود.

شاید این اختلاف را به حساب کمبود تراشه و پردازشگرهای نیمه هادی بنویسید اما این دردسر بزرگ به یک اندازه دامن هر سه خودروساز آمریکایی را گرفت و هر سه خودروساز مجبور به توقف خط تولید خود شدند.

هر چند خرید خودروی در اصطلاح پونی(اسب های کوچک آمریکایی و اشاره به خودروهای عضلانی سه خودروساز) نو به دلیل عرضه محدود در حال حاضر در بازار بسیار دشوار شده است. معلوم نیست که وضعیت کمبود تراشه تا چه زمانی ادامه پیدا می کند اما واضح است که در بین سه رقیب دیرینه از همه بیشتر به کامارو لطمه وارد آمده است. با این که هفته گذشته خط تولید کامارو در لنسینگ گرند ریور Lansing Grand River از سر گرفته شده بود دوباره این هفته به دلیل نبود تراشه متوقف شد.

البته برخی از مردم دوست ندارند دوج چارجر Charger را یک خودروی عضلانی muscle car به حساب بیاورند وگرنه چیرگی و برتری فورد موستانگ دچار شک و تردید می شد. هواداران فورد هم این مقایسه را منصفانه نمی دانند. اما به زودی فروش موستانگ مک-ایی Mach-E‌ (موستانگ برقی) را هم به حساب می آورند در آن صورت در مورد مقایسه منصفانه چه خواهند گفت.

موضوع این است که این سه خودروساز همیشه در رقابت شدید بوده اند و هنگام شمارش و مسابقه، سر دسته بندی ها اختلاف نظر پیدا می کنند. اما زمانی که مقایسه خودروهای پونی pony‌ می شود، موستانگ همیشه دست بالا را دارد.

انتهای پیام/

پیرمردای پرحاشیه!/ فورد موستانگ محبوب دل پیرمردان

بحران جهانی در زنجیره تامین خودرو

از شانگهای چه خبر؟/ نگاهی به تازه های نمایشگاه خودرو شانگهای 2021

احیا شدگان! / تاریخچه ای از خودروهای کلاسیک که دوباره متولد شدند

احیای تکنولوژی فراموش شده/ مرور کوتاهی بر تاریخچه یکصد ساله خودروهای هیبریدی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی