مدیرعامل لامبورگینی ادعا کرده 10 ماه از ظرفیت تولید این خودروساز ایتالیایی در سال 2021 به طور کامل فروخته شده است. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو لامبورگینی را با سوپر ماشین های دهه 60 میلادی میشناسیم. خودروهایی افسانه ای با طراحی رویایی مثل میورا. در کلاس سوپر ماشین های مدرن نیز لامبورگینی حرف […]
به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو
لامبورگینی را با سوپر ماشین های دهه 60 میلادی میشناسیم. خودروهایی افسانه ای با طراحی رویایی مثل میورا. در کلاس سوپر ماشین های مدرن نیز لامبورگینی حرف های زیادی برای گفتن دارد و در این سال ها سوپر اسپرت های متنوعی برای بودجه های مختلف عرضه کرده است.
حتی چند سالی است که لامبورگینی نشان داده تنها در ساخته کوپه ها و رودسترهای دیوانه تبهر ندارد و با اوروس قدم به بازار پر هیاهو و پرمخاطب شاسی بلندها نیز گذاشته است.
شاید محصولات لامبورگینی تفاوت هایی باهم داشته باشند، اما مواردی مثل اصالت، طراحی ناب ایتالیایی و عملکرد دیوانه وار روی آسفالت میان آن ها مشترک است. لامبورگینی از زیر مجموعه های گروه بزرگ فولکس واگن است.
در تحلیل های صنعت خودروسازی همیشه به این نتیجه می رسیم که کمپانی هایی مثل لامبورگینی، فراری، بوگاتی و … اگر زیر پرچم کمپانی های بزرگی مثل فولکس واگن، دایملر و … قرار نگیرند ضرر ده شده و محکوم به شکست خواهند بود.
اما در این میان انگار لامبورگینی وضعیت مناسبی دارد و بازار محصولاتش سکه است! فروش محصولات لامبورگینی در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری رونق گرفته تا جایی که گفته شده ۱۰ ماه از کل ظرفیت تولید این شرکت در سال ۲۰۲۱ بهطور کامل فروخته شده است. این خبر را مدیرعامل لامبورگینی «استفان وینکلمن» در مصاحبهای در نمایشگاه خودروی میلان مونزا اعلام کرده است.
این اتفاق می تواند دلیل پیشنهاد 9.2 میلیارد دلاری خرید لامبورگینی از سوی یک شرکت سوئیسی باشد. پیشنهادی که چندی پیش به فولکس واگن ارائه شد و کمی بعد رقمش بالاتر هم رفت.
به گفتهٔ وینکلمن، لامبورگینی قرار است امسال رشد چشمگیری داشته باشد. با توجه به اینکه هنوز به پایان نیمهٔ اول سال ۲۰۲۱ نرسیدهایم، در حالی این ادعا از سوی لامبورگینی جسورانه به نظر میرسد که علی رغم تعطیلی 2 ماهه کارخانه به دلیل شیوع ویروس کرونا، لامبورگینی امسال هم برای دومین سال پیاپی در حال ثبت رکورد فروش در کل تاریخ خود بوده و فروش این کمپانی در 3 ماهه نخست سال جاری حدود 25 درصد افزایش یافته است.
به نظر می رسد لامبورگینی بخش عمدهای از این موفقیت را مدیون کراساوور اوروس است. همچنین چندی پیش لامبورگینی اعلام کرده که به سمت الکتریکیسازی نیز حرکت خواهد کرد.
لامبورگینی طی چهار سال آینده برای توسعه محصولات الکتریکی خود ۱.۵ میلیارد یورو سرمایهگذاری خواهد کرد. این برنامه شامل معرفی نسخههای هیبریدی اونتادور، هوراکان و اوروس تا سال ۲۰۲۵ میشود.
این شرکت تا سال ۲۰۲۳ اولین محصول هیبریدی خود را معرفی خواهد کرد. همچنین لامبورگینی با حفظ رویکرد پرفورمنس به عنوان اولویت مطلق، سعی کرده دل ماشین بازهای 2 آتشه که از فرایند الکتریکی سازی سوپر اسپرت ها گله مند هستند را هم به دست بیاورد.
دیدگاه خود را بنویسید