پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید سایپا

از افزایش قیمت تا عذرخواهی مدیرعامل سایپا از مردم

قیمت گذاری خودرو به صورت دستوری طی سالهای اخیر از سوی شورای رقابت صورت گرفت تا از این طریق دولت بتواند تا حدودی بازار خودرو را کنترل و مانع از افزایش قیمت ها شود که این امر در واقع موجب زیان دهی خودروسازان بزرگ شد. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو قیمت گذاری خودرو […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۰ آبان ۱۴۰۰

قیمت گذاری خودرو به صورت دستوری طی سالهای اخیر از سوی شورای رقابت صورت گرفت تا از این طریق دولت بتواند تا حدودی بازار خودرو را کنترل و مانع از افزایش قیمت ها شود که این امر در واقع موجب زیان دهی خودروسازان بزرگ شد.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو

قیمت گذاری خودرو به صورت دستوری طی سالهای اخیر از سوی شورای رقابت صورت گرفت تا از این طریق دولت بتواند تا حدودی بازار خودرو را کنترل و مانع از افزایش قیمت ها شود که این امر در واقع موجب زیان دهی خودروسازان بزرگ شد چراکه قیمت تمام شده بدون در نظر گرفتن افزایش قیمت مواد اولیه و بهای تمام شده قطعات تعیین می شد.

در این میان نه تنها خودروسازان بلکه قطعه‌سازان و سهامداران خودرویی نیز از این عدم قیمت‌گذاری درست و دستوری متضرر شدند و در این میان افزایش قیمت نهاده‌های تولید به طور مستقیم بر قیمت قطعات تاثیر داشته و نمی‌توان انتظار داشت محصولاتی که نهادهای آنها با افزایش قیمت روبرو بوده اند در بازار گران نشود. اما این قیمت‌گذاری دستوری برعکس این موضوع عمل کرد و قیمت خودرو طی چند سال اخیر به صورت دستوری ثابت و پایین نگه داشته شد.

حال طی روزهای اخیر شاهد افزایش قیمت محصولات دو خودروسازی بزرگ کشور هستیم که این موضوع می‌تواند هم به نفع خودروساز، قطعه‌ساز و سهامدار های این مجموعه باشد. افزایش قیمت خودرو طی روزهای اخیر حدود ۱۷ تا ۱۸ درصد بوده که بر این اساس خودروسازان اعلام کردند با این قیمت گذاری دیگر زیانده نخواهند بود.

باتوجه به آزادسازی قیمت خودرو طی روزهای اخیر سلیمانی مدیرعامل سایپا ضمن عذرخواهی از مردم برای کم و کاستی های به وجود آمده در تحویل خودرو عنوان کرد: به دلیل مشکلاتی که به جهت تاخیر در تحویل خودروها، در برخی از مواقع افت کیفیت که دلیل اصلی آن تحریم است، از مردم عذرخواهی می کنیم و در آینده ای بسیار نزدیک نقصان ها برطرف و در در راستای رضایت تمام مشتریان خود گام خواهیم برداشت.

با توجه به مشکلاتی که برای خودروسازان طی سال های اخیر برای تولید خودرو به وجود آمده عملکرد مدیرعامل سایپا برای عذرخواهی از مردم قابل تقدیر است چرا که با وجود تمام مشکلات اقتصادی و تحریم ها این امر تحسین برانگیز است که یک مسئول در پخش زنده از مردم بابت کم و کاستی های تولید عذرخواهی کند و باید این موضوع الگویی برای سایر مدیران در بخش‌های مختلف اقتصادی شود.

مدیریت سازمان هایی که سالانه چند صد هزار دستگاه خودرو تولید می‌کنند و با صنعت های مختلفی در تماس هستند، باید قیمت نهاده‌های تولید آنها همگام با تولید باشد در غیر این صورت مدیریت بسیار سخت خواهد بود و سازمان های بزرگ با مشکلات فراوانی روبرو خواهند شد که این موضوع بر عملکرد آنها تاثیر خواهد گذاشت؛ بدین ترتیب مدیریت سازمان‌های بزرگ در تلاطمات اقتصادی کار ویژه و سختی به نظر می‌رسد و این موضوع و اصلاح ساختارها در جهت بازسازی ساختار سازمانی و افزایش بهره وری موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

هر هفته یک طرح فروش خودرو خواهیم داشت/ میانگین افزایش قیمت محصولات سایپا ۱۶ درصد بوده است

گارانتی ۱۳۰ هزار خودروی فروخته شده سایپا باطل شد

فراهم شدن نقل و انتقال چند ده هزار خودرو در بازار آزاد با امکان فک رهن/ تمام تعهدات سایپا تا پایان امسال، افزایش قیمت نخواهد داشت

قیمت کارخانه ای محصولات سایپا اعلام شد

افزایش توليد خودرو در سایپا کلید خورد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی