پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بزرگترین خط پرسکاری رباتیک تولید قطعات بدنه خودرو در سایپا به بهره برداری رسید

بزرگترین خط پرسکاری رباتیک تولید قطعات بدنه خودروهای سواری کشور در گروه خودروسازی سایپا به بهره برداری رسید تا گامی مهم و جدی برای تحقق برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در افزایش تولید خودرو برداشته شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو این خط پرسکاری از نظر ابعادی، بزرگترین خط پرسکاری رباتیک بدنه […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۳۰ آبان ۱۴۰۰

بزرگترین خط پرسکاری رباتیک تولید قطعات بدنه خودروهای سواری کشور در گروه خودروسازی سایپا به بهره برداری رسید تا گامی مهم و جدی برای تحقق برنامه های وزارت صنعت، معدن و تجارت در افزایش تولید خودرو برداشته شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

این خط پرسکاری از نظر ابعادی، بزرگترین خط پرسکاری رباتیک بدنه خودروهای سواری کشور به شمار می‌رود و دارای ساختاری سالم، با دقت بالا و به‌روز برای تولید قطعات بسیار باکیفیت و اصلی بدنه خوروهای سواری است.

در آئین افتتاح این خط پرسکاری که همزمان با هفته بسیج برگزار شد، علی کریمی فیروزجائی، عضو هیات رئیسه مجلس، یزدی‌خواه نماینده مردم تهران، قلی‌ها، معاون اجرایی مجلس شورای اسلامی، نجفیان رئیس هیات مدیره گروه سایپا، قائم‌مقام‌ها و معاونین گروه سایپا، سرهنگ پاسدار علمدار، رئیس بسیج کارخانجات سپاه سیدالشهدا (ع), حجت الاسلام استیری، امام جمعه باقر شهر و تعداد دیگری از مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا حضور داشتند.

با راه اندازی این خط پرسکاری در شرکت سایپا پرس، علاوه بر افزایش توان داخلی، بیش از ۳۰ میلیون یورو کاهش هزینه ارزی در زمینه تولید قطعات بدنه خودروهای سواری کشور محقق خواهد شد.

این پروژه ظرفیت و امکان تولید بیش از ۱/۵ میلیون قطعه بزرگ پرسی را فراهم کرده و محدودیت های قبلی در توسعه محصول و افزایش تولید بدنه خودروهای سواری بزرگ در کلاس های  EوD  و SUV  را برطرف می کند.

این خط از جهت اطلاعات عملکردی، فرمان و عیب یابی، کاملا هوشمند و دارای سیستم یکپارچه اطلاعات است که با هزینه ای کمتر از یک دهم قیمت خطوط پرسی Tandem کشورهای اروپایی راه اندازی شده است.

لازم به ذکر است که تامین دستگاه ها و ماشین آلات این خط تولید بزرگ، به دلیل شرایط تحریمی به شکل عادی امکان پذیر نبود اما با توجه به ضرورت دستیابی گروه خودروسازی سایپا به این سطح از توانمندی در زمینه قطعات پرسی برای اجرای برنامه های توسعه ای، با بررسی های گسترده فنی پیرامون ماشین آلات کارکرده سالم مختلف موجود در چندین شرکت اروپایی، شش دستگاه پرس بزرگ با قیمتی بسیار نازل از این شرکت ها خریداری و پس از انتقال به کشور، توسط مهندسان و متخصصان گروه خودروسازی سایپا راه اندازی شد.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی