پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

کولر خودرو

حواستان به سیستم رادیاتور و خنک کننده خودرو باشد!

سیستم رادیاتور و خنک کننده خودرو برای از خودروها به عنوان دستگاه تنفسی تلقی می شود به طوری که اگر‌ این سیستم دچار‌مشکل‌ شود عملکر موتور خودرو دچار چالش جدی می شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو برای بسیاری از خودروها، تنها چیزی که برای نگه داشتن موتور در دمای کارکرد معمولی لازم است، […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۵ آذر ۱۴۰۰

سیستم رادیاتور و خنک کننده خودرو برای از خودروها به عنوان دستگاه تنفسی تلقی می شود به طوری که اگر‌ این سیستم دچار‌مشکل‌ شود عملکر موتور خودرو دچار چالش جدی می شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

برای بسیاری از خودروها، تنها چیزی که برای نگه داشتن موتور در دمای کارکرد معمولی لازم است، سیستم استاندارد رادیاتور و خنک کننده است. با این حال، برخی از موتور‌ها دمای بالاتری نسبت به این سیستم‌های معمولی دارند.

در این موارد، یک خنک کننده روغن به موتور اضافه می‌شود تا قابلیت‌های خنک کننده بیشتر را فراهم کند و کل سیستم را در محدوده دمای عملیاتی معمولی نگه دارد.

کولر‌های روغنی بیشتر در موتور‌های سنگین و با کارایی بالا رایج هستند. شما اغلب آن‌ها را در خودروهای با اندازه متوسط نمی توان پیدا کرد، اگرچه این روند در حال تغییر است. آن‌ها شبیه رادیاتور‌های خنک کننده هستند و عملکرد مشابهی دارند. روغن‌ موتور داغ از طریق رادیاتور به یک طرف و از طرف دیگر خارج می‌شود. هوا روی باله‌ها جریان می‌یابد و روغن را خنک می‌کند. سپس روغن از طرف دیگر خارج شده و به موتور باز می‌گردد.

آداپتور خنک کننده روغن برای استفاده از این رادیاتور‌ها ضروری است و مانند سایر اجزای موتور، آداپتور نیز به واشر نیاز دارد تا روغن نشت نکند. واشر باید به صورت سفارشی برای کاربرد با دست طراحی شود و شکل و اندازه آن از سازنده‌ای به سازنده دیگر متفاوت است.

افزایش سن و گرما باعث تخریب واشر می‌شود. در نهایت، ترک می‌خورد یا از کار می‌افتد و روغن شروع به نشت می‌کند. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، واشر باید در اسرع وقت تعویض شود.

یادتان باشد نشتی واشر آداپتور کولر روغن در طول تعمیر و نگهداری اولیه مشاهده و کنترل می‌شود.

روغن کولر  نقش بسزایی در حفظ دمای موتور دارد. اگر واشر شروع به نشت کند یا به طور کامل از کار بیفتد، روغن از آن خارج می‌شود. این امر باعث کاهش میزان روغن موتور می‌شود که باعث ناکارآمدی و آسیب دیدن موتور خواهد شد.

سطح روغن پایین و نشت روغن در اطراف محل نصب کولر از جمله علائم رایجی هستند که نشان می‌دهد ممکن است نیاز به تعویض واشر آداپتور کولر روغن داشته باشید.

حتی یک نشتی جزئی واشر آداپتور کولر روغن باید باعث نگرانی باشد. نشت روغن می‌تواند به سرعت تشدید شود، زیرا واشر بیشتر از کار می‌افتد، و این می‌تواند در مدت زمان بسیار کوتاهی رخ دهد. در اسرع وقت واشر را تعویض کنید.

انتهای پیام/ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها : خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی