پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خط تولید ایران خودرو

لزوم کاهش هزینه تمام شده تولید خودرو

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با اصلاح زنجیره تامین مواد اولیه مانند فولاد، مس و… هزینه تمام شده تولید خودرو کاهش می‌یابد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سید جواد حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره قیمت‌های کارخانه‌ای خودرو، گفت: در نشست کمیسیون […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۳۰ آذر ۱۴۰۰

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با اصلاح زنجیره تامین مواد اولیه مانند فولاد، مس و… هزینه تمام شده تولید خودرو کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سید جواد حسینی کیا نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره قیمت‌های کارخانه‌ای خودرو، گفت: در نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت، مقرر شد که کمیته‌ای با حضور برخی اعضای کمیسیون و وزارتخانه موضوع هزینه تمام شده خودرو را مورد بررسی قرار دهد، بنده پیشنهاد دادم که افزایش قیمت خودرو به صورت موقت لغو شود تا این کمیته گزارشی از هزینه‌های تولید ارائه کند و سپس با توجه به شفاف‌سازی صورت گرفته، درباره تغییر بهای خودرو تصمیم‌گیری شود که این پیشنهاد پذیرفته نشد.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: هرچند وزارت صمت مطرح می‌کند که برای افزایش تیراژ تولید و کاهش هزینه‌ها برنامه‌ریزی کرده اما به نظر می‌رسد، وعده تولید 3 میلیون خودرو در سال‌های آینده با توجه به تولید کنونی خودروسازان، محقق نمی‌شود.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: با اصلاح زنجیره تامین مواد اولیه مانند فولاد، مس و… هزینه تمام شده تولید خودرو کاهش می‌یابد در نتیجه قیمت نهایی این کالا نزولی می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: هزینه‌های سربار خودروسازان یکی دیگر از دلایل زیان انباشته این شرکت‌ها است که وزارت صنعت، معدن و تجارت باید برای حذف این هزینه‌ها برنامه ریزی دقیقی انجام دهد.

انتهای پیام/ منبع: خانه ملت

حمایت از صنعت خودرو، ضروری و الزام‌آور است

نگرش کارشناسی به اصلاح قیمت خودرو

خودروسازان را در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای حمایت می‌کنیم

نقش مدیران رسانه ای کشور در حساس ترین وزراتخانه کشور / رونمایی از برنامه تحول صنعت خودرو

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی