پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نشست خبری در وزارتخانه (1)

نقش مدیران رسانه ای کشور در حساس ترین وزراتخانه کشور / رونمایی از برنامه تحول صنعت خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه ای کشور بیان کرد: برنامه‌ای در قالب ۹ محور برای تحول در صنعت خودرو داریم که همه چالش‌ها و راهکارهای آن را در بر می‌گیرد که این برنامه به زودی منتشر می‌شود. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سید رضا فاطمی امین وزیر […]

سبحان قالیباف
شنبه - ۲۷ آذر ۱۴۰۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه ای کشور بیان کرد: برنامه‌ای در قالب ۹ محور برای تحول در صنعت خودرو داریم که همه چالش‌ها و راهکارهای آن را در بر می‌گیرد که این برنامه به زودی منتشر می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست هم اندیشی با مدیران رسانه ای کشور اظهار کرد: خودرو از سیاسی ترین محصولات و موارد حائز اهمیت در کشور است که از یک طرف به شدت دچار چالش و از طرفی دارای ظرفیت‌های متنوعی است.

وی با اشاره به اینکه نحوه قیمت گذاری باید به گونه‌ای باشد که ساخت داخل مزیت داشته باشد، بیان کرد: خودروسازان 115 هزار میلیارد تومان بدهی و 85 هزار میلیارد تومان زیان انباشته داشته‌اند و بیش از 200 هزار میلیارد تومان رانت در این صنعت وجود دارد.

این مقام مسئول اعلام کرد: برنامه‌ای در قالب ۹ محور برای تحول در صنعت خودرو داریم که همه چالش‌ها و راهکارهای آن را در بر می‌گیرد که این برنامه به زودی منتشر می‌شود.

در ادامه حسین زاده قشمی رییس مرکز ارتباطات وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان مهمترین و حساس ترین وزارتخانه کشور در برهه حساس و تاریخی و در پیشانی یک نبرد اقتصادی تمام عیار قرار دارد.

وی همچنین تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص گام دوم انقلاب اسلامی را از دیگر وظایف این وزارتخانه در این شرایط دانست و ادامه داد: باید بتوانیم دیدگاه مردم را نسبت به نظام مقدس جمهوری اسلامی ارتقا بخشیم و با امید آفرینی در کالبد جامعه نقشه دشمنان را برای ایجاد یاس و ناامیدی در کشور با شکست مواجه نماییم.

نشست خبری در وزارتخانه (2)

نقش مدیران رسانه در کمک به هم افزایی و همراهی مردم با دولت و حاکمیت

رییس مرکز ارتباطات وزارت صنعت، معدن و تجارت نقش مدیران رسانه در شرایط کنونی و در میان موج های رسانه ای منفی دشمنان و فشارهای اقتصادی بر لایه‌های مختلف مردم برای ایجاد هم افزایی و همراهی مردم با دولت و حاکمیت را مورد تاکید قرار داد.

وی ادامه داد: مدیران رسانه ای به عنوان رهبران ساختارهای رسانه‌ای ظرفیت بی بدیل برای رسیدن به درخت مسائل و کمک به برنامه ریزی برای حل مشکلات هستند.

شهاب جنابی مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: رسانه از دیدگاه ما یک حوزه جانبی نیست بلکه جزو محتوای اصلی کار است که نقش حائز اهمیتی دارد.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صنعت، معدن و تجارت در ادامه به معرفی اجمالی پنج سطح برنامه‌های وزیر صمت پرداخت و گفت: سطح اول برنامه های فوریت دار مشتمل بر سه بخش تنظیم بازار، صادرات و رفع موانع تولید است.

جنابی اشاره کرد: سطح دوم نقشه راه میان مدت در قالب چند سبد پروژه تحولی است، ۳۶ پروژه در مجلس ارائه شده بود و با جمع بندی های انجام شده اکنون ۹۰ پروژه فعال شده است.

وی در ادامه سطح سوم برنامه‌های تحولی را رشته فعالیت هایی مانند خودرو و لوازم خانگی و سطح چهارم آن را برنامه‌های استانی و شهرستانی دانست و گفت: در حوزه برنامه های استانی و شهرستانی برنامه‌های آمایشی هر شهرستان بر اساس سند آمایش با رویکرد اشتغال زایی تدوین می‌شود که از تمام ذی‌نفعان، ارکان حکومتی و صاحب نظران در یک تعامل برای تدوین و اجرای برنامه استفاده می‌شود.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت صمت همچنین سطح پنجم را برنامه های بین المللی معرفی کرد.

ارایه گزارشهای عملکردی هر سه ماه یکبار برای تنویر افکار عمومی

جنابی تصریح کرد: گزارش عملکرد اقدامات انجام شده برای تنویر افکار عمومی هر سه ماه یکبار به مردم و مجلس ارائه خواهد شد.

وی گفت: به آینده خوشبین هستم چرا که مجموعه وزارت صمت در چارچوب یک برنامه مدون تحولی می داند در کدام مسیر حرکت می کند.

انتهای پیام/

اعلام آمادگی۱۰ خودروساز کشور برای حضور در نمایشگاه خودرو تهران

صنعت خودرو لوکوموتیو و پیشران صنعت کشور است/ مديرعامل صندوق بازنشستگي فولاد: سايپا؛ به سمت خودكفايي كامل در حركت است

تاثیرات افزایش قیمت در صنعت خودرو چیست؟

تحول در صنعت لرستان با اجرای ۱۲ طرح با ارزش ۷۸۰ میلیارد تومان

شورای رقابت نباید در امر قیمت گذاری سلیقه ای عمل کند!

قیمت گذاری دستوری قطعا به زیان صنعت خودرو است

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی