پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قدرت در دل جذابیت! / آشنایی با پیرمرد 50 ساله speedkore

این شما و این دوج چارجر 1968 با کمی آرایش و طراحی جذاب که به راحتی می تواند هر کلاسیک بازی را مجذوب خودش کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو دوج چارجر مدل 1968 در حالت استاندارد هم یکی از خودروهای بسیار جالب است، اما وقتی تصورات ذهنی طراح ارشد استلانتیس یعنی رالف گیلز […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۰ خرداد ۱۴۰۱

این شما و این دوج چارجر 1968 با کمی آرایش و طراحی جذاب که به راحتی می تواند هر کلاسیک بازی را مجذوب خودش کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

دوج چارجر مدل 1968 در حالت استاندارد هم یکی از خودروهای بسیار جالب است، اما وقتی تصورات ذهنی طراح ارشد استلانتیس یعنی رالف گیلز را با هنر متخصصان SpeedKore ترکیب کنید، خودرویی پدیدار می­‌شود که از نسخه استاندارد به مراتب هیجان­‌انگیزتر است.

درحقیقت از هیولایی صحبت می‌­کنیم که در زیر بدنه فیبرکربن خود، یک هزار اسب­‌بخار قدرت پنهان کرده است و با نام Hellucination شناخته می­‌شود.

این میزان قدرت به لطف نصب سوپرشارژر 3 لیتری و تغییرات گسترده در سایر بخش‌های پیشرانه به دست آمده است، که از طریق جعبه‌دنده 8 سرعته اتوماتیک ساخت ZF به چرخ‌های عقب ارسال می­‌شود.

همانطور که قبلاً اشاره شد، بدنه این دوج چارجر 1968 به طور کامل از فیبرکربن ساخته شده است و با پوشش شفاف روکش شده تا جزئیات طراحی را کاملاً نمایش دهد.

برخی قطعات همچون کاپوت، کف بدنه و توپی چرخ‌ها از فیبرکربن و به صورت سفارشی توسط SpeedKore ساخته شده است. رینگ‌های سفارشی HRE به ابعاد 19 و 20 اینچ در محورهای جلو و عقب، با تایرهای Pilot Sport 4S ساخت میشلن همراه شده است.

تامین نیروی ترمز به عهده کالیپرهای شش پیستون ساخت برمبو گذاشته شده است، تا پس از اعلام هشدار به خودروهای دیگر از طریق چراغ‌های LED عقب، این هیولای عضلانی را متوقف سازد. سیستم اگزوز این خودرو هم با نمونه ساخت SpeedKore جایگزین شده است، تا صدایی هیجان‌­انگیز را به گوش عابران برساند.

در فضای کابین Hellucination شاهد استفاده توامان از عناصر قدیمی و فناوری جدید هستیم. نشان­‌دهنده‌­های عقربه‌­ای در کنار نام پیشرانه قدرتمند این خودرو یعنی Hellephant که در مرکز فرمان نقش بسته، قلب راننده را به تپش وادار می‌کند.

رالف گیلز در طراحی خودروهای آمریکایی سابقه طولانی دارد. دوج مگنوم، کرایسلر 300C و نسخه بروزرسانی شده از دوج وایپر، از کارهای شاخص وی به شمار می­‌آید.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی