پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آشنایی با لوکس ترین سدان برقی کادیلاک

کادیلاک از جدیدترین پرچم دار برقی خود به نام سلستیک پرده برداری کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو بیش از دو سال از شنیدن نام کادیلاک سلستیک (Celestiq) می‌گذرد. اکنون این خودرو برای اولین بار به نمایش درآمده است و کادیلاک می‌گوید که پرچمدار جدید این برند خواهد بود. از نظر فنی، با خودرویی […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲ مرداد ۱۴۰۱

کادیلاک از جدیدترین پرچم دار برقی خود به نام سلستیک پرده برداری کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

بیش از دو سال از شنیدن نام کادیلاک سلستیک (Celestiq) می‌گذرد. اکنون این خودرو برای اولین بار به نمایش درآمده است و کادیلاک می‌گوید که پرچمدار جدید این برند خواهد بود.

از نظر فنی، با خودرویی کانسپت مواجه هستیم؛ اما نسخه تولیدی آن تفاوت چشمگیری ندارد. در واقع کادیلاک می‌گوید که جزئیات مربوط به نسخه تولیدی سلستیک، اواخر سال جاری منتشر می‌شود. در ضمن برخی از ویژگی‌ها و تکنولوژی‌های موجود در این کانسپت، در نسخه تولیدی نیز در دسترس است. یکی از این ویژگی‌ها، نمایشگر 55 اینچی مورب روی داشبورد است که از نمایشگر‌های متعددی برای راننده و سرنشین تشکیل شده است.

سیستم حفظ حریم خصوصی با استفاده از نوعی پنجره دیجیتالی، اجازه نمی‌دهد که راننده نمایشگر سمت راست را ببیند؛ بنابراین سرنشین می‌تواند بدون نگرانی از پرت شدن حواس راننده، ویدیوهای مختلف را تماشا کند.

سرنشینان ردیف عقب نیز نمایشگرهای جداگانه‌ای دارند. کادیلاک می‌گوید که به طور کلی، پنج صفحه‌نمایش با وضوح بالا در کابین سلستیک وجود دارد. سقف شیشه‌ای خودرو می‌تواند سطح نور را در چهار منطقه مختلف تنظیم کند. کادیلاک این سقف را Smart Glass Roof می‌نامد. سیستم Suspended Particle Device (ذرات معلق) به هر چهار سرنشین کمک می‌کند تا سطح نور ورودی را تنظیم کنند‌. سیستم کمک راننده Ultra Cruise باعث می‌شود تا رانندگی پیشرفته بدون دست میسر شود.

کادیلاک هنوز آمادگی منتشر کردن اطلاعات پیشرانه را ندارد؛ اما می گوید که سلستیک از پلتفرم Ultium جنرال موتورز بهره‌مند است. کادیلاک همچنین تاکید می‌کند که سلستیک سدان پرچمدار جدید و برقی این برند است که از مدل‌های قبل جنگ V-16s و الدورادو Brougham 1957 الهام گرفته است. مهندس ارشد کادیلاک، Tony Roma، می‌گوید که این خودروها در زمان خود در نقطه اوج لوکس بودن قرار داشتند و کمک کردند تا کادیلاک به استاندارد جهانی تبدیل شود. نسخه نمایشی خودرو سلستیک نیز یک سدان بسیار لوکس است.

معماری کلاسیک نیز در طراحی سلستیک وجود دارد، که آن را بسیار متمایز می‌کند. طرح کلی آن از نوع فست‌بک است و یک کاپوت کشیده و بلند دارد. جلوپنجره بسیار بزرگ است و بخش اصلی نمای جلو را تشکیل داده است. در کنار آن نیز چراغ‌های عمودی قرار گرفته‌اند‌. در بخش عقب، چراغ‌های عمودی قرار دارند و در قسمت بالایی نیز چراغ‌هایی افقی تعبیه شده‌اند که تا بخش جانبی ادامه دارند.

مدیر طراحی کادیلاک، Magalie Debellis، می‌گوید که سلستیک، خالص‌ترین توصیف برای کادیلاک است. این مدل، کامل‌ترین طراحی و نوآوری را در تاریخ این برند زنده می‌کند و یک پرچمدار واقعی است.

اگر مراحل معرفی و عرضه کادیلاک لیریک را در نظر بگیریم و مقایسه کنیم، آن چه اکنون به نمایش درآمده، احتمالاً همان چیزی است که عرضه خواهد شد. سلستیک در مرکز فنی جهانی جنرال‌موتورز، در شمال Detroit ساخته می‌شود؛ این اولین خودرویی است که از زمان افتتاح آن در سال 1956 در این مکان ساخته می‌شود.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی