پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

شاهزاده برقی / معرفی رولزرویس اسپکتر (Spectre)

بالاخره زمان آن فرا رسید تا رولزرویس از نخستین محصول تمام برقی با نام اسپکتر (Spectre) پرده برداری کند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  اواسط تابستان گذشته، رولزرویس از تکمیل 40 درصدی پروژه ساخت نخستین خودروی برقی این برند خبر داد. این محصول جدید با نام اسپکتر (Spectre) اکنون معرفی شده است، تا به […]

سبحان قالیباف
پنجشنبه - ۲۸ مهر ۱۴۰۱

بالاخره زمان آن فرا رسید تا رولزرویس از نخستین محصول تمام برقی با نام اسپکتر (Spectre) پرده برداری کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

اواسط تابستان گذشته، رولزرویس از تکمیل 40 درصدی پروژه ساخت نخستین خودروی برقی این برند خبر داد. این محصول جدید با نام اسپکتر (Spectre) اکنون معرفی شده است، تا به عنوان نخستین خودروی برقی رولزرویس، فصل جدیدی در تاریخ این برند اهل بریتانیا آغاز کند.

براساس اعلام رولزرویس، فناوری پیشرانه برقی اسپکتر در حدی است که با گشتاور بالا، عملکرد بی صدا و انتقال یکپارچه قدرت، مشتریان این برند را راضی کند.

رولزرویس ادعا کرده با عرضه مدل اسپکتر به عنوان جانشین معنوی فانتوم کوپه، کلاس جدیدی به نام «کوپه فوق لوکس برقی» را ایجاد کرده است.

طراحی بدنه رولزرویس اسپکتر از سایر محصولات این برند چندان متمایز نبوده هرچند که برخی ویژگی‌های جدید همچون جلوپنجره بسیار بزرگ با 22 چراغ LED و طرح متفاوت رینگ‌ها را به همراه دارد. بد نیست بدانید رولزرویس اسپکتر با ضریب درگ 0.25 ، آیرودینامیک­ترین فرم بدنه در میان محصولات این برند را در اختیار دارد.

اما کابین رولزرویس اسپکتر ویژگی‌های خاص بیشتری به همراه دارد، همچون 4796 نقطه نورانی روی داشبورد و پوشش داخلی درها، صندلی‌های جلو که با الهام از شیوه سنتی دوزندگی بریتانیا طراحی شده است یا سقف با شباهت به آسمان پر ستاره.

براساس اعلام رولزرویس، فرآیند توسعه مهندسی اسپکتر همچنان در حال تکمیل است، ولی ظاهراً خروجی قوای محرکه این خودرو در حدود 577 اسب‌­بخار قدرت و 900 نیوتن‌متر گشتاور پیش‌­بینی شده است، که براساس تخمین سازنده، شعاع حرکتی 418 کیلومتر (براساس استاندارد EPA) را برای این خودرو فراهم می­‌کند. شتاب صفر تا صد هم 4.4 ثانیه هدف‌گذاری شده است.

البته غیر از عملکرد قابل توجه فنی، در ساخت رولزرویس اسپکتر به آسایش راننده و سرنشینان هم بسیار توجه شده که سیستم تعلیق جدید Planar با واکنش مستقل هریک از چرخ‌ها و کاهش سروصدا و تکان‌ها را می‌­توان شاهدی بر این مدعا دانست.

فرآیند تحویل رولزرویس اسپکتر به مشتریان از سه ماهه چهارم سال 2023 شروع می­‌شود، هرچند که ثبت سفارش آغاز شده است.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی