پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دوقلوها در خیابان / معرفی دوکاتی پانیگال V4R

دوکاتی به تازگی از پانیگال V4R مدل 2023 رونمایی کرد نسخه ای که بیشترین شباهت را به نماینده دوکاتی در مسابقات WSBK دارد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  زمانی از پرده برداری ب ام و M1000RR نگذشته بود که دوکاتی پانیگال V4R مدل 2023 را رونمایی کرد. نسخه ای که بیشترین شباهت را به نماینده […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۳ آبان ۱۴۰۱

دوکاتی به تازگی از پانیگال V4R مدل 2023 رونمایی کرد نسخه ای که بیشترین شباهت را به نماینده دوکاتی در مسابقات WSBK دارد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

زمانی از پرده برداری ب ام و M1000RR نگذشته بود که دوکاتی پانیگال V4R مدل 2023 را رونمایی کرد. نسخه ای که بیشترین شباهت را به نماینده دوکاتی در مسابقات WSBK دارد.

این هیولای قرمز رنگ در نسخه استاندارد به پیشرانه 4 سیلندر Desmosedici Stradale R با حجم 998 سی‌­سی تجهیز شده است که تا 16.500 دور بر دقیقه دوران و 218 اسب‌­بخار قدرت را در دورشمار 15.500 تولید می­‌کند. این پیشرانه با استاندارد آلایندگی یورو 5 سازگاری دارد. ضرایب دنده دوکاتی پانیگال V4R با نسخه مسابقه­‌ای WSBK یکسان خواهد بود.

روغنی که در پیشرانه نسخه مسابقه‌­ای از این محصول استفاده شده، تحت همکاری شل و تیم Corse طراحی شده است و ضمن کاهش 10 درصدی اصطکاک در پیشرانه، حداکثر قدرت را به میزان 3.5 اسب‌­بخار افزایش می‌دهد. این عامل در کنار نصب سیستم اگزوز اسپرت، خروجی پیشرانه را به 240.5 اسب‌بخار ارتقا می­‌دهد.

شاتون­‌های تیتانیوم با سوراخ به قطر 1.6 میلی‌متر، به عبور بهتر روغن از ابتدا تا انتهای میله یاری رسانده و روانکاری بهتر و دوام بالاتر پیشرانه را در پی خواهد داشت. کاهش 5 گرم از وزن پیستون­‌ها، کوتاه شدن مسیر ورود هوا به میزان 5 میلی‌متر و کاهش 800 گرمی وزن کلاچ، از مهمترین موارد بهسازی در پیشرانه دوکاتی پانیگال V4R به شمار می­‌آید.

قطعات آیرودینامیکی روی بدنه با قوانین WSBK هماهنگی دارد و در ابعاد و ضخامت به ترتیب 40 و 50 درصد کوچکتر شده درحالی‌که کارایی قبلی خود را حفظ کرده است. جابجایی فنر Ohlins NPX25/30 در محور جلو به اندازه 5 میلیمتر بیشتر شده و فنر TTX36 محور عقب نیز با تنظیم ­کننده هیدرولیکی براساس وزن همراه شده و با 4 میلی‌متر جابجایی بیشتر، در فاصله 312 تا 316 میلیمتر تغییر مکان می‌­دهد.

ظرفیت مخزن سوخت به 17 لیتر افزایش پیدا کرده، اما روکش آلومینیوم براق در جای خود باقیمانده است. یک حالت رانندگی جدید به نام Track Evo به سایر موارد یعنی Full , High , Medium و Low برای تنظیم انتقال قدرت اضافه شده است.

با فعالسازی برنامه DTC EVO 3 برای افرادی که دوکاتی پانیگال V4R را به پیست می­‌برند، تایرهای بارانی نصب شده است و چراغ فلاشر عقب و دو حالت رانندگی Rain و Pit Speed Limiter فعال خواهد شد.

نصب سیستم اگزوز تیتانیومی آکراپوویچ، 5 کیلوگرم از وزن دوکاتی پانیگال V4R کاسته است و قدرت را به 237 اسب­‌بخار افزایش می‌دهد، هرچند که این قطعه را تنها در پیست مسابقه می­‌توان استفاده کرد. رینگ‌های منیزیومی نیز 700 گرم از نمونه‌­های آلومینیومی سبک‌تر هستند.

مجموعه‌­ای متنوع از لوازم اضافه همچون وارمرهای تایر یا قطعات فیبرکربن بدنه نیز توسط دوکاتی برای پانیگال V4R پیشنهاد شده است. قیمت دوکاتی پانیگال V4R مدل 2023 فعلا اعلام نشده اما مدل 2019 از این موتورسیکلت با قیمت 64 هزار دلار به فروش می‌­رسید.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی