پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خرید موتور مزایده از پارکینگ| مزایا و معایب

امروزه گردش کار بدون وسایل نقلیه، غیر ممکن است و با توجه به نرخ هنگفتی که در خصوص انواع وسایل نقلیه وجود دارد، خرید موتور بسیار مقرون به صرفه به نظر می‌رسد. به گزارش جوان خودرو  امروزه گردش کار بدون وسایل نقلیه، غیر ممکن است و با توجه به نرخ هنگفتی که در خصوص انواع […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۱۶ فروردین ۱۴۰۲

امروزه گردش کار بدون وسایل نقلیه، غیر ممکن است و با توجه به نرخ هنگفتی که در خصوص انواع وسایل نقلیه وجود دارد، خرید موتور بسیار مقرون به صرفه به نظر می‌رسد.

به گزارش جوان خودرو 

امروزه گردش کار بدون وسایل نقلیه، غیر ممکن است و با توجه به نرخ هنگفتی که در خصوص انواع وسایل نقلیه وجود دارد، خرید موتور بسیار مقرون به صرفه به نظر می‌رسد. حال آنکه خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ نیز در مقایسه با خرید آزاد دارای مزایای بی شماری است که در این مقاله به آن اشاره می‌کنیم. اگر به دنبال خرید موتور هستید، توصیه می‌کنیم این مقاله را تا پایان مطالعه کنید.

نگاهی به مزایای خرید موتور مزایده‌ای

کسب اطلاع در مورد مزایا و معایب هر کالایی، شما را در رسیدن به انتخاب درست در مزایدات ، کمک می‌کند در ادامه به مزایای خرید موتور مزایده‌ای اشاره می‌کنیم.

  • قیمت مناسب: مشخص است که در صورت خرید موتور صفر کیلومتر، باید مبلغی زیادی را برای آن کنار بگذارید اما جایگزین بهتری به نام خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ نیز وجود دارد، که فشار کمتری را به شما تحمیل می‌کند و امکان مدیریت مالی خوبی به شما می‌دهد.
  • امکان سرویس کردن آسان: شاید این نگرانی برای شما وجود داشته باشد که پس از خرید موتور مزایده‌ای، اولین و آخرین مشتری آن خودتان باشید، این نگرانی زمانی صدق می‌کند که رسیدگی خوبی به آن نداشته باشید در حالی که با سرویس کردن کلی موتورسیکلت، شرایط فروش آن نیز وجود دارد.
  • معامله سریع: از دیگر مزیت‌های این روش سرعت در انجام معامله و مبادله موتورسیکلت است. با توجه به اینکه نقش دلال‌ها در این روش کمرنگ می‌شود ارتباط دو سویه‌ای بین فروشنده و خریدار شکل می‌گیرد و همین موضوع باعث سرعت بخشیدن به فرآیند کار می‌شود.

نگاهی به معایب خرید موتور مزایده‌ای

ممکن است تصور کنید خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ به سادگی خرید موتور صفر از فروشگاه و یا مغازه باشد، در حالی که اینگونه نیست و شرایط خاص خود را دارد. در پارکینگ‌های مزایده‌ای با تعداد زیاد موتور و خریداران و فروشندگان مواجه هستید که هر لحظه برای برنده شدن رقابت می‌کنند در نتیجه سرعت عمل و تصمیم گیری در این زمینه بسیار مهم است چرا که در کنار شما افراد دیگری نیز تمایل به خرید موتور مناسب دارند. برای مشاهده مزایده های امروز می توانید وارد لینک شوید و به روزترین آگهی های مزایده را مشاهده کنید و در صورت داشتن شرایط در آنها شرکت کنید.

از جمله نکات مهم و اساسی در هنگام خرید، اشراف و تسلط به فاکتورهایی مانند مشخصات، طرح رنگ، مسافت پیموده شده و شرایط مناسب موتور مزایده‌ای است که نیازمند مدیریت زمان است.

از دیگر معایب این گونه خریدها عدم امکان مرجوع کردن کالا است، بنابراین در هنگام خرید باید تمامی جوانب را در نظر بگیرید تا از خرید خود پشیمان نشوید. با توجه به دست دوم بودن موتور مزایده‌ای، مشخص است که طول عمر کوتاه‌تری در مقایسه با مدل صفر آن دارد و به نوعی قطعات موجود در دستگاه، ممکن است دچار فرسودگی شده باشند. طبق نظر کارشناسان این حوزه، پیش از خرید به سن موتورسیکلت و مسافت کارکرد آن توجه کنید.

نحوه قیمت دهی در خرید و فروش موتور مزایده‌ای

در تعیین قیمت موتور مزایده‌ای، فاکتورهای متعددی نقش دارند. جالب است بدانید سال ساخت موتور سیکلت، مسافت طی شده با آن، مکان نگهداری از وسیله نقلیه و نحوه استفاده از آن از جمله مواردی هستند که در سلامت موتور و به تبع، قیمت نهایی آن، تأثیرگذار است. در ادامه در خصوص هر کدام از این موارد توضیحاتی را ارائه می‌دهیم.

سن موتور: از مهم‌ترین فاکتورها در هنگام خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ، سن آن است. در واقع کارکرد موتور  5 ساله با کارکرد موتور 10 ساله متفاوت است در نتیجه قیمتی که برای مدل اول پرداخت می‌کنید بایستی متفاوت از مدل دوم باشد. دانستن این نکته که موتور سیکلت پس از خروج از نمایندگی با افت قیمتی   15 درصدی مواجه می‌شود نیز خالی از لطف نیست. بر اساس این موضوع، به ازای هر سال کارکرد، 10 درصد از قیمت کاهش پیدا می‌کند.

میزان مسافت طی شده توسط موتورسیکلت: توجه داشته باشید که متوسط کارکرد موتور سیکلت به صورت سالیانه حدود 10 هزار کیلومتر محاسبه می‌شود و بر اساس آن هر چقدر این کارکرد افزایش پیدا کند، به مراتب قیمت موتور سیکلت نیز کاهش پیدا می‌کند.

نحوه استفاده و نگهداری از موتور: فرقی نمی‌کند، به عنوان خریدار و یا فروشنده عمل کنید، نحوه استفاده و نگهداری از موتورسیکلت، بسیار مهم است. ممکن است از موتور در روستا و یا منطقه غیر مناسبی استفاده شده باشد که وضعیت لاستیک و کمک فنرهای آن را تحت الشعاع قرار داده باشد، بنابراین طبیعی است که از نظر قیمت با سایر موتورهایی که شرایط استانداردی را داشتند، متفاوت باشد.

در هنگام خرید موتور مزایده از پارکینگ به چه نکاتی توجه کنیم؟

 توصیه می‌کنیم در هنگام خرید موتور مزایده‌ای از پارکینگ، به نکاتی مانند سلامت اگزوز، پدال دنده و ترمز، باک، فلاپ‌های بغل، وزنه فرمان، گلگیر جلو و عقب و مواردی از این دست، توجه کنید چرا که در صورت بروز حادثه، این قطعات هستند که در معرض آسیب جدی قرار می‌گیرند. اگر متوجه خش و خطی بر روی هر کدام از این بخش‌ها شدید، مشخص است که از قبل موتور دچار زمین خوردگی شده است.

برچسب‌ها : رپرتاژ

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی