پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

باتری ماشین

چگونه باتری ماشین را شارژ کنیم؟

شارژ باتری ماشین ممکن است به دلایل مختلفی مانند عدم کارکرد خودرو برای مدت طولانی، خالی شود و از کار بیفتد. در این صورت اگر طول عمر مفید باتری خودرو به‌طور کامل تمام نشده باشد، می‌توانید با استفاده از شارژر باتری، باتری خودرو خود را شارژ کنید.

فاطمه علی اصغری
یکشنبه - ۱۹ آذر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو؛

در این مطلب قصد داریم که مطالبی را دربارۀ نحوه شارژ باتری ماشین مرور کنیم. با ما همراه باشید.

نحوه شارژ کردن باتری ماشین

برای شارژ باطری ماشین از هر برندی که باشد، بهطور مثال باطری سپاهان، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید. البته توجه داشته باشید که سپردن شارژ کردن باتری ماشین به فرد متخصص، همیشه بهترین گزینه بهشمار میآید؛ بنابراین بهتر است خود شما این کار را انجام ندهید.

1. پارک در مکانی امن: مطمئن شوید که وسیله نقلیه شما در مکانی با تهویه مناسب و دور از هرگونه مواد قابل اشتعال پارک شده است. موتور را خاموش کنید و کلید را از حالت استارت خارج کنید.

2. ابزارهای لازم را آماده کنید: شما به عینک ایمنی، دستکش‌های عایق، شارژر باتری و مجموعه‌ای از کابل‌های جامپر (در صورت نیاز به استارت زدن ماشین) نیاز دارید.

3. پایانه‌های باتری را شناسایی کنید: باتری خودرو در زیر کاپوت قرار دارد و با باز کردن کاپوت خودرو، باتری را خواهید یافت. پایانه‌های مثبت (+) و منفی (-) را مشخص کنید. آنها معمولا با جلدها یا برچسب‌های قرمز و مشکی مشخص می‌شوند.

باتری ماشین

4. شارژر را وصل کنید: گیره مثبت شارژر (معمولا قرمز) را به ترمینال مثبت (+) باتری وصل کنید. سپس گیره منفی (معمولا مشکی) را به ترمینال منفی (-) باتری وصل کنید.

5. پارامترهای شارژ را تنظیم کنید: برای راهنمایی خاص در مورد تنظیم پارامترهای شارژ، دستورالعمل‌های ارائهشده شارژر باتری خودرو را بررسی و مطالعه کنید و مطابق با آن عمل کنید. دقت داشت باشید که ممکن است شارژرهای مختلف باتری خودرو، تنظیمات متفاوتی داشته باشند.

6. شارژر را به برق وصل کنید: شارژر را به پریز برق متصلکنید؛ البته قبل از انجام این کار مطمئن شوید که شارژر خاموش است. در غیر این صورت خطرات احتمالی و ریسک آسیب وجود خواهد داشت.

7. دستورالعملهای شارژ را دنبال کنید: به باتری اجازه دهید طبق دستورالعملهای سازنده شارژ شود. زمان شارژ به وضعیت باتری و شارژری که استفاده میکنید، بستگی دارد؛ اما دقت داشته باشید که همیشه شارژر را در حین کار کنترل کنید.

8. شارژر را جدا کنید: پس از شارژ کامل باتری، ابتدا شارژر را از پریز جدا کنید. سپس اتصال گیرههای شارژر به پایانههای باتری را قطع کنید. برای انجام این کار ابتدا با گیره منفی (-) و سپس گیره مثبت (+) شروع کنید.

9. استارت موتور: سعی کنید ماشین را روشن کنید. اگر باتری با موفقیت شارژ شده باشد، موتور باید بدون هیچ مشکلی روشن شود. در غیر این صورت ممکن است لازم باشد علل احتمالی دیگر را بررسی کنید یا با متخصص و تعمیرکار در این مورد مشورت کنید.

باتری ماشین

به علاوه دقت داشته باشید که موقع خرید باتری، به سراغ باتری‌هایی با برند معتبر بروید تا سطح عملکرد بهتری داشته باشند. برای مثال با خرید صبا باتری، بهترین عملکرد باتری خودرو را تجربه خواهید کرد.

کلام آخر

به یاد داشته باشید که برای انجام دقیق شارژ باطری، همیشه به دستورالعملهای خاصی که همراه شارژر باطری خودرو ارائه میشود، مراجعه کنید؛ زیرا فرآیند شارژ با توجه به مدل و ویژگیهای شارژر، متفاوت است. اگر از شارژ شدن باطری خود مطمئن نیستید، بهتر است از مراکز خدمات خودرو حرفهای و معتبر کمک بگیرید. شما چه تجربه‌ای در این باره دارید؟ حتما نظرات و تجربیات خود دربارۀ شارژ باطری ماشین را با ما و دیگر کاربران وبسایت، به بحث و اشتراک بگذارید.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی