آقای کت و شلواری فرانسوی/ نگاهی به سیتروئن C6 محصول آینده سایپا

سیتروئن C6

در نمایشگاه‌های اخیر خودرویی که در نقاط مختلف کشور برگزار شده است، ۲ سدان سیتروئن یعنی C4 و سیتروئن C6 به نمایش درآمده‌اند و سایپا در نظر دارد تا در فاز اول، این سدان‌های فرانسوی را به‌صورت وارداتی (CBU) در ایران عرضه کند.

پایگاه خبری جوان خودرو بررسی کرد:

پس از توافق برجام و بازگشت شرکای سابق صنعت خودروسازی ایران به این بازار پررونق، سیتروئن در قراردادی با گروه خودروسازی سایپا، دوباره به ایران بازگشت. در نمایشگاه‌های اخیر خودرویی که در نقاط مختلف کشور برگزار شده است، ۲ سدان سیتروئن یعنی C4 و سیتروئن C6 به نمایش درآمده‌اند و سایپا در نظر دارد تا در فاز اول، این سدان‌های فرانسوی را به‌صورت وارداتی (CBU) در ایران عرضه کند. اما خودرو مورد بحث ما، آن سدان لوکس و بزرگی است که تا امروز نظر بازدیدکنندگان را در غرفه سایپا در نمایشگاه‌های مختلف به خود جلب کرده‌ است. سیتروئن C6، سدانی لوکس و بزرگ که صرفا برای بازار چین تولید شده و از این نظر کمی در اروپا گمنام است.

خودروهایی در کلاس C6 با قیمتی پایین‌تر از ب‌ام‌و سری ۳ و آئودی A4 عرضه می‌شوند، اما ابعاد بدنه آنها بزرگ‌تر و طراحی و ساخت آنها سنگین‌تر و لوکس‌تر است. C6 با بدنه‌ای به طول ۴۹۸۰ میلی‌متر و عرض ۱۸۹۰ میلی‌متر در کلاس سدان‌های بزرگ جای می‌گیرد. از هم‌کلاسی‌های C6 در بازار ایران می‌توان به DS5LS، کیا اپتیما، هیوندای سوناتا، پژو ۵۰۸ و رنو تلیسمان اشاره کرد. چراغ‌های کشیده و طراحی خاص فرانسوی در ظاهر C6 جلب‌توجه می‌کنند. ترکیبی که باعث می‌شود شبیه هیچ‌یک از رقبای خود نباشد. هم‌زاد چینی C6 در بازار چین، دانگ‌فنگ A9 نام دارد.

گزارش خودرو

سیتروئن C6

C6 بر پایه پلت‌فرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن ساخته می‌شود. فضای کابین به لطف ابعاد بزرگ بدنه بسیار جادار و رقابتی است. به پیروی از طراحی بدنه، کابین C6 نیز تا حد ممکن لوکس طراحی شده و با چوب و چرم مرغوب تزیین شده است. یک صفحه نمایش لمسی در مرکز کنسول جای گرفته و صفحه نشان‌دهنده‌های پشت فرمان نیز به‌صورت کاملا دیجیتالی تزیین شده است. غربیلک فرمان با همان فرم سنتی فرانسوی خود نظر بیننده را به خود جلب می‌کند و مانند هر سدان لوکس دیگری، کنترلرهای مخصوص قسمت عقب روی زیردستی میان صندلی این قسمت جای گرفته که برای داشتن فضای بیش‌تر می‌توانید آن را جمع کنید و داخل صندلی مخفی کنید.

C6 یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری را در دل خود جای داده که به لطف تغذیه توسط توربوشارژر می‌تواند ۲۰۴ اسب‌بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. مشخصات فنی این پیشرانه THP مناسب به‌نظر می‌رسد. توان پیشرانه توسط یک گیرباکس ۶ سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل شده تا C6 به هیچ‌وجه یک سدان بزرگ و تنبل فرانسوی به نظر نرسد.

خیز خودروسازان برای تحول ناوگان حمل و نقل/ بررسی ون های تازه وارد بازار

ب ام و های دم بریده!/ نگاهی به هاچ بک های جدید ب ام و در بازار ایران

شاخ به شاخ ژرمن های کهنه کار/مقایسه مرسدس بنز E کلاس و ب ام و سری ۵ جدید

نسخه ب ام و برای التیام جنون سرعت!/ نگاهی به ب ام و M5 جدید

پرادو پنچه در پنچه پاجرو

دوئل کره و فرانسه در خاک ایران/ مقایسه سدان های متوسط 100 میلیونی

مهره های تویوتا در شطرنج شاسی بلندها/ نگاهی به تویوتا C-HR و RAV4

چشم و هم چشمی هاچ بک کراس ها/مقایسه رنو ساندرو استپ وی و برلیانس C3

شروعی دوباره برای جنتلمن کره ای/ نگاهی به سانگ‌ یانگ رکستون جدید

نسخه کوچک تر سانتافه / نگاهی به هیوندای توسان کرمان موتور

هایما اس 5 چه در چنته دارد؟ +قیمت احتمالی

نیسان جوک را بیشتر بشناسیم

“بیراهه روی” با بار اضافه! / مقایسه پیکاپ ریچ و کاپرا2

نیسان ایکس تریل رقیبی سرسخت برای قدبلندها

کدام هیبریدی؟/مقایسه تویوتا کمری هیبرید و هیوندای سوناتا هیبرید

چالشی جدید برای چشم بادامی‌ها در کلاس سدان های نیمه لوکس

زنگ خطری برای کراس اوورهای کامپکت/ مروری بر جک S3 محصول جدید کرمان موتور

برادر کوچکتر آسا با دستی پر می آید/نگاهی به بسترن B30 محصول جدید گروه بهمن

خاطره‌بازی با ژنرال بازنشسته!/مروری بر مرسدس بنز GLK350

دست دوم‌های هیجان انگیز/نگاهی به زانتیا و هیوندای آوانته

آیا ۳۰ اسب بخار ۵۰ میلیون می‌ارزد؟/ مقایسه کوراندو و اسپرتیج

اولین نماینده قد بلند چری برای حضور در اروپا/ معرفی چری Exeed TX

تویوتا با پرادو ۲۰۱۸ به جنگ مسیرهای صعب‌العبور آمد

تغییر لوگوی خودروهای لوکس ب ام و

برابوس راکت ۹۰۰ سریع ترین کروک 4 سرنشینه

نسخه ب ام و برای التیام جنون سرعت!/ نگاهی به ب ام و M5 جدید

فرزند قد بلند پورشه پوست انداخت/ آشنایی با نسل جدید پورشه کاین

ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام کرمان موتور آمیکو مدیران خودرو

نظر شما !!