سیتروئن C6 در نمایشگاههای اخیر خودرویی که در نقاط مختلف کشور برگزار شده است، ۲ سدان سیتروئن یعنی C4 و سیتروئن C6 به نمایش درآمدهاند و سایپا در نظر دارد تا در فاز اول، این سدانهای فرانسوی را بهصورت وارداتی (CBU) در ایران عرضه کند. پایگاه خبری جوان خودرو بررسی کرد: پس از توافق برجام […]
سیتروئن C6
پایگاه خبری جوان خودرو بررسی کرد:
پس از توافق برجام و بازگشت شرکای سابق صنعت خودروسازی ایران به این بازار پررونق، سیتروئن در قراردادی با گروه خودروسازی سایپا، دوباره به ایران بازگشت. در نمایشگاههای اخیر خودرویی که در نقاط مختلف کشور برگزار شده است، ۲ سدان سیتروئن یعنی C4 و سیتروئن C6 به نمایش درآمدهاند و سایپا در نظر دارد تا در فاز اول، این سدانهای فرانسوی را بهصورت وارداتی (CBU) در ایران عرضه کند. اما خودرو مورد بحث ما، آن سدان لوکس و بزرگی است که تا امروز نظر بازدیدکنندگان را در غرفه سایپا در نمایشگاههای مختلف به خود جلب کرده است. سیتروئن C6، سدانی لوکس و بزرگ که صرفا برای بازار چین تولید شده و از این نظر کمی در اروپا گمنام است.
خودروهایی در کلاس C6 با قیمتی پایینتر از بامو سری ۳ و آئودی A4 عرضه میشوند، اما ابعاد بدنه آنها بزرگتر و طراحی و ساخت آنها سنگینتر و لوکستر است. C6 با بدنهای به طول ۴۹۸۰ میلیمتر و عرض ۱۸۹۰ میلیمتر در کلاس سدانهای بزرگ جای میگیرد. از همکلاسیهای C6 در بازار ایران میتوان به DS5LS، کیا اپتیما، هیوندای سوناتا، پژو ۵۰۸ و رنو تلیسمان اشاره کرد. چراغهای کشیده و طراحی خاص فرانسوی در ظاهر C6 جلبتوجه میکنند. ترکیبی که باعث میشود شبیه هیچیک از رقبای خود نباشد. همزاد چینی C6 در بازار چین، دانگفنگ A9 نام دارد.
C6 بر پایه پلتفرم EMP2 گروه پژو-سیتروئن ساخته میشود. فضای کابین به لطف ابعاد بزرگ بدنه بسیار جادار و رقابتی است. به پیروی از طراحی بدنه، کابین C6 نیز تا حد ممکن لوکس طراحی شده و با چوب و چرم مرغوب تزیین شده است. یک صفحه نمایش لمسی در مرکز کنسول جای گرفته و صفحه نشاندهندههای پشت فرمان نیز بهصورت کاملا دیجیتالی تزیین شده است. غربیلک فرمان با همان فرم سنتی فرانسوی خود نظر بیننده را به خود جلب میکند و مانند هر سدان لوکس دیگری، کنترلرهای مخصوص قسمت عقب روی زیردستی میان صندلی این قسمت جای گرفته که برای داشتن فضای بیشتر میتوانید آن را جمع کنید و داخل صندلی مخفی کنید.
C6 یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری را در دل خود جای داده که به لطف تغذیه توسط توربوشارژر میتواند ۲۰۴ اسببخار قدرت و ۲۸۰ نیوتنمتر گشتاور تولید کند. مشخصات فنی این پیشرانه THP مناسب بهنظر میرسد. توان پیشرانه توسط یک گیرباکس ۶ سرعته اتوماتیک به محور جلو منتقل شده تا C6 به هیچوجه یک سدان بزرگ و تنبل فرانسوی به نظر نرسد.
دیدگاه خود را بنویسید