پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

بورگوارد BX7

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره ۵/ آیا بورگوارد BX7 مهمان شهر آفتاب می‌شود؟

با توجه به استقبال گسترده از نمایشگاه خودرو تهران در سال گذشته، پیش بینی می‌شود امسال با توجه به قراردادهای جدید خودرویی، نمایشگاهی بسیار پربارتر و متنوع‌تر از سال گذشته را در شهر آفتاب ببینیم. همان طور که در خبرهای قبلی اشاره کردیم، برندهای مختلفی برای حضور در دومین دوره نمایشگاه خودرو تهران اعلام آمادگی […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱ آبان ۱۳۹۶

با توجه به استقبال گسترده از نمایشگاه خودرو تهران در سال گذشته، پیش بینی می‌شود امسال با توجه به قراردادهای جدید خودرویی، نمایشگاهی بسیار پربارتر و متنوع‌تر از سال گذشته را در شهر آفتاب ببینیم. همان طور که در خبرهای قبلی اشاره کردیم، برندهای مختلفی برای حضور در دومین دوره نمایشگاه خودرو تهران اعلام آمادگی کرده‌اند و سورپرایزهای ویژه‌ای برای بازدیدکنندگان دارند. یکی از برندهایی که پس از گمانه‌زنی‌های بسیار پایش به ایران باز شد، بورگوارد است. این کمپانی آلمانی به دلیل ورشکستگی سال‌ها متوقف بود. اما با سرمایه گذاری چینی‌ها مجددا احیا شد و در سال جاری شرکت کیان موتور وارنا به عنوان متولی این دورگه آلمانی.چینی در ایران معرفی شد. پیش بینی جوان خودرو این است که یکی از سورپرایزهای نمایشگاه خودرو امسال، بورگوارد BX7 باشد. شاسی بلندی متوسط که در یک سگمنت بسیار پرطرفدار و پررقیب در بازار ایران دسته بندی می‌شود و حضورش در نمایشکاه خودرو تهران می‌تواند معادلات این بخش بازار را تغییر دهد.

بورگوارد BX7

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو:

بورگوارد از آن دسته خودروسازان با سابقه و سنتی آلمانی است که ورشکستگی گریبانش را گرفت و خط تولیدش سال‌‌های سال به خواب رفت. اما در سال ۲۰۰۸ این کمپانی آلمانی با سرمایه گذاری چینی ها مجددا احیا شده و نخستین محصول‌اش پس از ۵۴ سال، BX7 کراس اووری متوسط در سگمنت کیا سورنتو و هیوندای سانتافه است. BX7 نخستین بار در نمایشگاه خودرو فرانکفورت ۲۰۱۵ رونمایی شد و بورگوارد خبر داد که فروش آن را از جولای ۲۰۱۶ آغاز می‌کند.

بورگوارد BX7

بورگوارد BX7 بر پایه پلت فرم BSP-T ساخته می شود. بورگوارد وعده داده تا تا سال ۲۰۲۲ تعداد ۱۱ خودرو جدید روانه بازار می‌کند. این خودروها برپایه پلت فرم BSP ساخته می‌شوند. این پلت فرم در خودروهای بزرگ‌تر بورگوارد با نام BSP-T و در خودروهای کوچکتر با نام BSP-S شناخته می‌شود.

بورگوارد BX7 در ۲ مدل تک و دو دیفرانسیل عرضه می شود و خریداران می توانند نسخه ۵ یا ۷ نفره آن را سفارش دهند. طراحی ظاهری BX7 ترکیبی زیبا، سنتی و اصیل دارد و همه اجزای آن دست به دست هم داده‌اند تا به بیننده نشان دهند که با یک خودرو لوکس طرف است. فضای کابین نیز از همین سبک پیروی می‌کند و به لطف پوشش چرمی صندلی ها و قسمت‌های مختلف و تریم چوبی زیبا، می‌توان گفت پرستیژ و لوکس‌گرایی کابین BX7 یک سر و گردن از رقبای کره‌ای و ژاپنی خود بالاتر است.

بورگوارد BX7

در حال حاضر، از حیث آرایش ظاهری، بورگوارد BX7 با دو تریم متفاوت عرضه می‌شود. تریم پایه (BASE) و تریمی رده بالاتر به نام TS. تریم TS از مواردی مثل: کابینی مجلل‌تر، یک جلوپنجره متفاوت که الگو به کار رفته در آن شامل طرح الماس‌هایی به شکل لوگوی شرکت است، چرخ‌هایی با سایز بزرگتر، یک ریل سقفی و درمجموع ظاهری اسپرت تر در قیاس با مدل پایه، سود می‌برد.

بورگوارد BX7

کلیت کابین این خودرو با وجود صندلی‌های چرمی با پوشش قهوه‌ای روشن، بسیار خوب به نظر می‌رسد. صفحات پشت آمپر به صورت آنالوگ درجه‌بندی شده و مابین صفحات کیلومترشمار و دورشمار هم یک صفحه نمایش کوچک جای گرفته است که اطلاعات گوناگون را در اختیار راننده می‌نهد. صفحه نمایش لمسی که با سایز 12.3 اینچ در میانه داشبورد جای گرفته، ز گرافیک عالی برخوردار است و به سامانه APPLE CARPLAY نیز مجهز است و در آن می‌توان هر چیزی را از آب و هوا گرفته تا تلفن و موزیک را کنترل نمود. در مقابل، سایز دسته دنده برای چنین خودروی مدرنی به‌وضوح بزرگ است. تونل مرکزی کابین نیز از چیدمان درخور و پسندیده‌ای بهره می‌برد و در آن قطعات چوبی به رنگ تیره و اجزای کرومی براق و مهره‌های دوار جهت کنترل مشاهده می‌شوند.

بورگوارد BX7

نسخه فول یا FLAGSHIP بورگوارد BX7 در بازار چین با امکانات رفاهی و ایمنی شامل: 6 عدد کیسه هوا، کروز کنترل هوشمند، سیستم کنترل پایداری (ESC)، دوربین 360 درجه، سیستم نایت ویژن، سیستم اتو هلد (EPB)، سنسور فشار باد لاستیک‌ها (TPMS)، هدآپ دیسپلی، رادار نقطه کور و خطی، سقف شیشه‌ای پانورامیک، دوربین دید عقب، صندلی‌های چرمی، صندلی‌های برقی راننده و سرنشین جلو با حافظه، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک سه ناحیه‌ای، سیستم هوشمند ورود بدون کلید با دکمه استارت، آینه‌های داخلی الکتروکرومیک هوشمند، چراغ‌های اتوماتیک تطبیقی از جنس زنون در جلو (AUTOLIGHT)، آینه‌های جانبی تاشوی برقی با حافظه، فرمان چندکاره، صفحه نمایش لمسی به سایز 12.3 اینچ، سیستم صوتی با 9 عدد بلندگو و درگاه USB/AUX و حساس به فرامین صوتی راننده، سیستم ارتباطی 4G/WiFi،SOS، سیستم نویگیشن، سیستم نایت ویژن، سیستم روشنایی در روز (DAYLIGHT)، برف‌پاک‌کن‌های عقب با سنسور باران، سنسور جلو و عقب، رینگ‌های آلومینیمی 18 اینچی و… عرضه می‌شود.

هم‌اکنون، تمامی تیپ‌های این خودرو از یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری توربو بنزینی بهره می‌برند. این پیشرانه که توسط شرکت فوتون و با تکنولوژی میتسوبیشی ساخته می‌شود از توانی معادل 225 اسب بخار و گشتاوری برابر با 300 نیوتن متر برخوردار است. سوای این پیشرانه، اخیراً یک نسخه تمام الکتریکی از این خودرو به نام بورگوارد BX7i نیز معرفی شده است که البته هنوز جزییات دقیق فنی آن انتشار نیافته است.

بورگوارد BX7

از رقبای مهم بورگوارد BX7 در بازار ایران می توان به تویوتا روفور، هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، میتسوبیشی اوتلندر، نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس اشاره کرد. BX7 می‌تواند با قیمت گذاری منطقی، پرزنت مناسب میان خریداران و خدمات پس از فروش مناسب، سهم خوبی از این سگمنت پرطرفدار در بازار ایران را به خود اختصاص دهد. با توجه به انعقاد قرارداد میان شرکت وطنی و کمپانی بورگوارد، دور از ذهن نیست که این شاسی بلند جدید در نمایشگاه خودرو تهران امسال رونمایی شود. دومین دوره نمایشگاه خودرو تهران از ۶ آذر ماه ۹۶ کار خود را آغاز می‌کند و در سایت نمایشگاهی شهر آفتاب میزبان علاقه مندان و بازدیدکنندگان است.

جدیدترین اخبار مربوط به نمایشگاه خودرو تهران را در پایگاه خبری جوان خودرو دنبال کنید.

 

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 4/حداقلی های پارسال، پر سر و صداهای امسال

نمایشگاه خودرو تهران (آذر ۹۶)-شماره ۳/ جزییات برگزاری دوره جدید در حاشیه رونمایی از پوستر نمایشگاه

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 2/ رونمایی از پوستر نمایشگاه در مراسمی ویژه

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 1/انتظار برای پاییز خودرویی در آفتاب

ایزابلا ، تعریف بورگوارد از خودرو مفهومی

معرفی بورگوارد BX7 بعد از غیبت 50 ساله

بورگوراد BX7 شاسی بلند آلمانی در راه ایران

تولدی دیگر از بورگوارد

هیوندای سوناتا 2018 پشت درهای بازار ایران

جزئیات بیشتر از نسخه الکتریکی هیوندای کونا

هیوندای ، بنز و ب ام و را زیر سؤال برد!

کرمان موتور با هیوندای هایش به فرابورس می‌رود

دوئل کره و فرانسه در خاک ایران/ مقایسه سدان های متوسط 100 میلیونی

میان سال هایی با دل شیر/ در بازار دست دوم، ب ام و سری 5 بخریم یا بنز E کلاس؟

شاخ به شاخ ژرمن های کهنه کار/مقایسه مرسدس بنز E کلاس و ب ام و سری ۵ جدید

کدام دست دوم؟ مقایسه بنز C200 و ب ام و ۳۲۰

تست درایو عمومی DS برگزار شد + عکس

جنگجوی کم توقع ترافیک!/ بررسی فنی تویوتا یاریس هاچ بک

با بودجه محدود هم می توان کوپه سواری کرد؟/مقایسه هیوندای کوپه و سراتو کوپ

تست فنی جامع نیسان ایکس تریل (آنرود و آفرود)

جعبه جادوی تویوتا در راه توکیو/معرفی تویوتا TJ کروزر

دوست آقای امپراطور پوست انداخت!/ مروری بر تاریخچه تویوتا سنچوری به بهانه معرفی نسل جدید

2 راهی میان سدان های ارزان قیمت/ رانا بخریم یا برلیانس H230 ؟

شگفتی باستان‌شناسان آینده! / مقایسه 4 شاسی بلند پر طرفدار

آقای کت و شلواری فرانسوی/ نگاهی به سیتروئن C6 محصول آینده سایپا

فلفل تند و تیز ب ام و با ۴ چرخ متحرک!/بررسی ب ام و سری 3 جدید

قهرمان بی رقیب تر از همیشه/ بررسی فنی ب ام و سری 5 جدید

خیز خودروسازان برای تحول ناوگان حمل و نقل/ بررسی ون های تازه وارد بازار

ب ام و های دم بریده!/ نگاهی به هاچ بک های جدید ب ام و در بازار ایران

بنویسید تانگ، بخوانید تانک! / بررسی بی وای دی تانگ پیش از عرضه در بازار

پرادو پنچه در پنچه پاجرو

دوئل کره و فرانسه در خاک ایران/ مقایسه سدان های متوسط 100 میلیونی

مهره های تویوتا در شطرنج شاسی بلندها/ نگاهی به تویوتا C-HR و RAV4

مقایسه دو نسل از مرسدس بنز S کلاس

چالشی جدید برای چشم بادامی‌ها در کلاس سدان های نیمه لوکس

مقایسه رنو ساندرو و پژو ۲۰۷ جدید (اتفاق‌های خوب در کلاس هاچ‌بک‌های جمع و جور)

مقایسه بنز Cکلاس و ب ام و سری 3

 

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی