پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

DS7- آرین موتور تابان

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 16/ سوغات فرانسوی آرین موتور برای ایرانی ها

آرین موتور پویا (نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن) و آرین موتور تابان (نماینده رسمی DS فرانسه) از فعال‌ترین شرکت‌های خودرویی حال حاضر بازار خودرو کشور به‌شمار می‌روند که علاوه بر رعایت کامل استانداردهای جهانی در عرضه خودرو از برنامه‌های پیش‌ازخرید و برندینگ گرفته تا خدمات پس‌ازفروش گسترده و مطلوب، همواره سعی در متنوع کردن سبد محصولات […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۹ آبان ۱۳۹۶

آرین موتور پویا (نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن) و آرین موتور تابان (نماینده رسمی DS فرانسه) از فعال‌ترین شرکت‌های خودرویی حال حاضر بازار خودرو کشور به‌شمار می‌روند که علاوه بر رعایت کامل استانداردهای جهانی در عرضه خودرو از برنامه‌های پیش‌ازخرید و برندینگ گرفته تا خدمات پس‌ازفروش گسترده و مطلوب، همواره سعی در متنوع کردن سبد محصولات خود دارند و هر سال با حضور پررنگ در نمایشگاه‌های خودرویی سراسر کشور، نوید محصولات جدیدشان را به مخاطبان خود می‌دهند. امسال نیز علی رغم تمام مشکلاتی که پیش روی واردکنندگان قرار گرفته، آرین موتور تابان دست خالی به نمایشگاه خودرو تهران نمی آید و در مهمترین رویداد خودرویی کشور. از DS7 به عنوان لوکس ترین شاسی بلند فرانسوی رونمایی خواهد کرد.

گفت و گوی خبرنگار جوان خودرو با علی شکوهی، مدیر بازاریابی گروه آرین:

نمایشگاه خودرو تهران باتوجه به ویژگی‌های منحصربه‌فردش، در نظر شرکت‌های خودرویی نیز به‌عنوان مهم‌ترین رویداد خودرویی کشور به‌شمار می‌رود و چه فرصتی از این بهتر که شرکت‌ها جدیدترین محصولات خود را در معرض دید هزاران بازدیدکننده قرار بدهند. سال گذشته آرین‌موتور، میتسوبیشی و DS را به نمایشگاه خودرو تهران آورد و در 2 غرفه با طراحی و سبک متفاوت به معرفی محصولات خود پرداخت. در نخستین دوره نمایشگاه خودرو تهران، آرین‌موتور تابان از DS3 به‌صورت رسمی رونمایی کرد و حالا با فرارسیدن دومین دوره نمایشگاه خودرو تهران، برنامه رونمایی از لوکس‌ترین شاسی‌بلند فرانسوی، یعنی DS7 را در کنداکتور خود دارد.

علی شکوهی-مدیر بازاریابی گروه آرین

((در همین رابطه و در آستانه نمایشگاه خودرو تهران، گفت‌وگویی با جناب آقای علی شکوهی، مدیر بازاریابی گروه آرین سرمایه در خصوص شرایط حضور آرین‌موتور در نمایشگاه خودرو تهران ترتیب دادیم))

آقای شکوهی از شرایط و برنامه‌های حضور آرین‌موتور در نمایشگاه خودرو تهران برایمان بگویید، دلیل عدم حضور برند میتسوبیشی ( آرین موتور پویا) در نمایشگاه امسال چیست؟

متاسفانه به دلیل توقف ثبت سفارش‌ها و مشکلاتی که در واردات خودروها به‌وجود آمد، شرکت‌های واردکننده خودرو متحمل هزینه‌های زیادی شدند. حضور در نمایشگاه خودرو تهران شرایط خاص خودش را دارد و ما در این موقعیت ترجیح می‌دهیم اگر قرار بر فعالیت ویژه‌ای باشد، برای جلو انداختن تعهدات‌مان به مشتریان کوشش کنیم. بحث حضور DS اما متفاوت است و ما به دلیل برندینگ DS در ایران و معرفی لوکس‌ترین شاسی‌بلند این برند پریمیوم فرانسوی، DS را با آرین‌ موتور تابان به نمایشگاه خودرو تهران می‌آوریم.

با توجه به مشکلات پیش آمده در واردات خودرو، تعهدتان به مشتریان چه مشکلاتی پیدا کرده و با قوانین گمرکی مثل متروکه به‌شمار آمدن خودروهای متوقف در گمرک چه می‌کنید؟

به تعهدات به مشتریان تا حد توان عمل شده و بعد از این اتفاقات، برنامه‌های فروش کوتاه‌مدت‌مان را به بلندمدت تغییر داده‌ایم تا در نظر خریداران بدقول نشویم. خودروهایی که مشتریان سفارش داده‌اند، حتی بیش از تعهدات‌مان در گمرک موجود است. باتوجه به این‌که آرین‌موتور نماینده رسمی است و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته با شرکت میتسوبیشی، می‌بایست سفارش ساخت خودروهای مخصوص بازار ایران را تا 4 ماه زودتر ارائه کنیم. چراکه این خودروها به‌صورت اختصاصی برای بازار ایران تولید می‌شوند. که در حال حاضر باتوجه به ممنوعیت ثبت سفارش این خودروها و متعاقب آن عدم امکان ورود به کشور، در گمرک مانده‌اند. خودروها اگر بیش‌تر از چند ماه در انبارهای گمرک متوقف بمانند، به‌عنوان خودرو متروکه به‌شمار می‌روند و خوشبختانه به‌واسطه برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی شرکت آرین‌موتور، از متروکه شدن محصولات جلوگیری به‌عمل آمده است. در حال حاضر بیش از 10 هزار دستگاه داخل گمرک وجود دارند که نزدیک به 30 درصد از این خودروها به برند میتسوبیشی تعلق دارد.

در نمایشگاه خودرو تهران برنامه رونمایی از DS7 را دارید، چه نسخه‌ای از این خودرو به ایران می‌آید؟ آیا وضعیت بازار را مستعد عرضه خودروهای پریمیوم می‌بینید؟

بازار خودرو کشور در مسیر جهانی شدن است و مهم‌ترین نشانه این روند، بخش‌بندی بازار است. یعنی خریداران بدانند سراغ محصول مورد نیاز خود را در کدام قسمت بازار بگیرند. دیگر مثل گذشته خرید خودرو محدود به گزینه‌های کمی نیست و بازار رقابتی‌تر از قبل شده. DS روند سابق خود را در ایران دنبال می‌کند و در سگمنت خودروهای پریمیوم فعال است. DS7 با پیشرانه 1.6 لیتری توربو به ایران می‌آید و برنامه عرضه‌اش در ایران کاملا مطابق با سیاست‌های کمپانی مادر است. بنابر پیش‌بینی‌های صورت گرفته توسط سازمان‌های بین‌المللی فعال در صنعت خودرو، بیش‌ترین میزان رشد در بازار ایران در همین بخش یعنی خودروهای پریمیوم صورت خواهد گرفت.

بازار خودروهای هیبرید در ایران رونق گرفته و شناخت نسبت به این خودروها بیش‌تر از قبل شده است، آرین‌موتور برنامه‌ای برای عرضه محصولات هیبریدی میتسوبیشی در ایران دارد؟

خودروهای هیبریدی قطعا در برنامه فعالیت ما هستند. همان‌طور که می‌دانید، میتسوبیشی اوتلندر پلاگین هیبرید، یکی از نخستین شاسی‌بلندهای برقی بنزینی جهان است و به‌عنوان پرفروش‌ترین خودرو این سگمنت شناخته می‌شود. اوتلندر الکتریکی را بعد از نمایشگاه خودرو تهران و اواخر آذر ماه به‌صورت رسمی رونمایی کرده و به بازار عرضه می‌کنیم. با مساعد شدن شرایط و رفع موانع واردات خودرو، تا پایان سال 96 نیز برنامه عرضه محصول جدید میتسوبیشی یعنی اکلیپس‌ کراس را در کشور داریم و امسال سال پرباری برای میتسوبیشی خواهد بود.

غرفه آرین‌موتور تابان در نمایشگاه خودرو تهران چه شرایطی خواهد داشت و با چه استانداردی برپا می‌شود؟

هم‌چون سایر نمایشگاه‌های خودرویی در کشور، غرفه DS کاملا منطبق با استانداردهای DS فرانسه و با رنگ‌بندی و فضایی مشابه شوروم‌هایمان در سطح شهر طراحی و ساخته می‌شود. تمام متریال غرفه آرین‌موتور تابان در نمایشگاه خودرو تهران، مستقیما از فرانسه به ایران می‌اید. از لوگوها گرفته تا مبلمان این غرفه، همه و همه با استاندارد DS فرانسه انتخاب شده‌اند و از اروپا به ایران می‌آیند.

دومین دوره نمایشگاه خودرو تهران در تاریخ 6 تا 10 آذر در سایت نمایشگاهی شهر افتاب میزبان علاقه مندان و فعالان صنعت خودرو خواهد بود. روز 5 آذر ماه به عنوان روز خبرنگار در نظر گرفته شده و در این روز بازدید از نمایشگاه عمومی نیست. جدیدترین و داغ ترین اخبار نمایشگاه خودرو تهران را با پایگاه خبری جوان خودرو دنبال کنید.

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره ۱۵/ حضور کرمان موتور با سبد کامل محصولات هیوندای

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 14/ همایش خانواده فولکس واگن ایران در روز چهارم نمایشگاه

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره ۱۳/ نمایش محصولات و دستاوردهای جدید بی وای دی در غرفه کارمانیا

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 12/ خودرو فرمول وان رنو در پیت استاپ تهران

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 11/ تویوتا و لکسوس هم شهر آفتابی شدند

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 10/ 5 آذر ماه روز افتتاحیه و بازدید اختصاصی خبرنگاران و فعالان صنعت خودرو

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 9/ مگان جدید گل سرسبد رنو در نمایشگاه

نمایشگاه خودرو تهران (آذر ۹۶)-شماره 8/ حضور مستقل خودروسازان خارجی در مهمترین رویداد خودرویی ایران

نمایشگاه خودرو تهران (آذر ۹۶)-شماره ۷/شهر آفتاب میزبان ستاره‌های مرسدس بنز

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 6/ جنس نمایشگاه جور شد ((قطعی شدن حضور 48 برند معتبر))

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره ۵/ آیا بورگوارد BX7 مهمان شهر آفتاب می‌شود؟

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 4/حداقلی های پارسال، پر سر و صداهای امسال

نمایشگاه خودرو تهران (آذر ۹۶)-شماره ۳/ جزییات برگزاری دوره جدید در حاشیه رونمایی از پوستر نمایشگاه

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 2/ رونمایی از پوستر نمایشگاه در مراسمی ویژه

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 1/انتظار برای پاییز خودرویی در آفتاب

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی