پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مسابقات خودروهای الکتریکی فرمول E

حضور نیسان به عنوان اولین خودروساز ژاپنی در مسابقات فرمول E

از سال ۲۰۱۴ که مسابقات فرمول E شروع شد، تب نمایش توانایی‌های خودروهای برقی بالا گرفته است. فصل سوم این رقابت‌ها با رانندگی‌های تماشایی و مقام قهرمانی لوکاس دی‌ گراسی همراه بود. مسابقه در شهر‌های بزرگ، صحنه‌های هیجان‌انگیز و حمایت‌ شرکت‌های مهم همچون آئودی، به رشد فرمول E کمک فراوانی کرد. با داغ شدن رقابت در این مسابقات، نیسان که […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۲۹ آبان ۱۳۹۶

از سال ۲۰۱۴ که مسابقات فرمول E شروع شد، تب نمایش توانایی‌های خودروهای برقی بالا گرفته است. فصل سوم این رقابت‌ها با رانندگی‌های تماشایی و مقام قهرمانی لوکاس دی‌ گراسی همراه بود. مسابقه در شهر‌های بزرگ، صحنه‌های هیجان‌انگیز و حمایت‌ شرکت‌های مهم همچون آئودی، به رشد فرمول E کمک فراوانی کرد. با داغ شدن رقابت در این مسابقات، نیسان که این روزها در حال گسترش قلمرو خودر در بحث خودروهای برقی است، تصمیم گرفته تا از فصل 2018-19 به جمع شرکت کنندگان این مسابقه پیوندد.

شرکت در مسابقات قهرمانی خودروهای الکتریکی، برای نیسان به عنوان اولین برند ژاپنی شرکت‌کننده، بستری برای بیان پیام «حمل و نقل هوشمند» را فراهم می‌سازد.

نیسان به زودی اولین برند خودرویی ژاپن خواهد بود که در سال ۲۰۱۸ در مسابقات خودروهای کاملا الکتریکی FIA یعنی فرمول E شرکت می‌کند.

شرکت در مسابقات رو به رشد فرمول E بستری برای نیسان فراهم می‌کند تا پیام «حمل و نقل هوشمند» را به گوش مردم سراسر جهان برساند. حمل و نقل هوشمند، راهبرد سه‌گانه نیسان برای بازتعریف شیوه رانندگی، نیرو محرکه و شیوه تعامل خودروها با جامعه است.

دانیل شیلاچی، مدیر بازاریابی و فروش جهانی نیسان در حوزه خودروهای الکتریکی گفت: «روح خودروهای آلایندگی صفر نیسان، شتابگیری بی‌درنگ و فرمان‌پذیری بسیار چابک خودروهای الکتریکی است و به همین دلیل نیسان در فرمول E شرکت می‌کند. نیسان اولین برند ژاپنی است که در این مسابقات رو به رشد حضور می‌یابد. ما می‌خواهیم تاریخ طولانی موفقیت‌هایمان در مسابقات اتوموبیلرانی را به فرمول E نیز بیاوریم. بدین ترتیب می‌توانیم راهبرد حمل و نقل هوشمند نیسان را به گوش نسل جدیدی از هواداران مسابقات اتوموبیلرانی برسانیم.»

نیسان با رونمایی نسل جدید نیسان لیف در ماه گذشته، جای پای خود را به عنوان پیشگام بازار خودروهای الکتریکی در جهان محکم کرد. نسل دوم این خودروی هاچ‌بک کاملا الکتریکی با فناوری‌ و نبوغ در آمیخته است و اولین فناوری‌های دستیار پیشرفته رانندگی در آن به کار رفته‌اند.

نیسان لیف نسل دوم، جای نسل اول را خواهد گرفت. نسل اول نیسان لیف در سال ۲۰۱۰ به بازار عرضه شد و اولین خودرویی بود که حمل و نقل آلایندگی صفر را در اختیار عموم مردم گذاشت. نیسان بیش از ۲۸۰ هزار دستگاه از لیف را در سراسر جهان به فروش رسانده و بدین ترتیب، رکورد پرفروش‌ترین خودروی الکتریکی را در جهان ثبت کرده است. مشتریان لیف روی هم تا کنون بیش از ۳٫۵ میلیارد کیلومتر بدون تولید آلایندگی در جاده‌های سراسر جهان رانده‌اند.

نیسان در رقابت های فرمول E

شیلاچی افزود: «روح نیسان در خودروهای الکتریکی با نوآوری در آمیخته است. البته نیازی به یادآوری تاریخ غنی موفقیت‌های ما در مسابقات اتوموبیلرانی نیست. طبیعی است که ما این دو مفهوم را با شرکت در مسابقات فرمول E پیوند بزنیم.»

مسابقات فرمول E فدراسیون جهانی اتوموبیلرانی در سال ۲۰۱۴ آغاز شد. در این مسابقات، تیم‌ها و خودروسازان با خودروهای کاملا الکتریکی در پیست‌های خیابانی که در شهرهای بزرگ در سرتاسر جهان برپا می‌شوند، به رقابت می‌پردازند.

الخاندرو آگاگ، بینان‌گذار و مدیر فرمول E گفت: «ورود نامی مانند نیسان به تابلوی مسابقات، لحظه‌ای تاریخی برای ماست. نیسان نه تنها به عنوان یک خودروساز، بلکه به عنوان اولین نماینده از ژاپن در این مسابقات شرکت می‌کند و این امر، نشانگر جهانی‌بودن انقلاب خودروهای الکتریکی است. ژاپن کشوری است که جبهه‌های فناوری را می‌گشاید. گذار به سمت حمل و نقل پاک و پایدار آغاز شده است و متوقف نخواهد شد. من منتظر دیدن نام نیسان روی خودروهایی با طراحی جدید در فصل پنجم مسابقات هستم.»

نیسان از فصل پنجم در رقابت‌ها شرکت خواهد کرد که انتظار می‌رود در اواخر ۲۰۱۸ آغاز شود. در این فصل، قوانین جدید مربوط به شاسی و باتری خودروها اعلام خواهد شد. این شرکت با شریک خود یعنی رنو برای  به‌کارگیری دانش فنی موجود در این شرکت همکاری خواهد کرد. این همکاری در راستای حفظ تمرکز اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی بر همکاری و بیشینه‌سازی هم‌افزایی برای حفظ موقعیت رقابتی اتحاد است.

فصل چهارم رقابت‌های فرمول E در دسامبر امسال آغاز می‌شود و تا ماه جولای ادامه خواهد داشت. این رقابت‌های جهانی از مناطق مهمی نظیر هنگ‌کنگ، برلین، پاریس، نیویورک و مونترال گذر می‌کند.

نیسان لیف تمام الکتریکی با سبدی از بهترین نوآوری ها

با قابلیت های حرکتی نیسان ایکس تریل بیشتر آشنا شوید

امکان تست درایو نیسان ایکس تریل پیش از خرید

یک روح در ۲ بدن!/ مقایسه و بررسی نیسان ایکس تریل و رنو کولئوس

محبوبِ سال‌های دور که میان هیاهو گم شد!/مروری بر سرگذشت نیسان پاترول در ایران

فروش نقدی و اقساطی محصولات نیسان (آبان 96)

سربلند مثل ایکس تریل / مروری بر عملکرد شاسی بلند نیسان در تست های تصادف

فناوری پروپایلوت، عصای دست رانندگان نیسان در ترافیک

دلایل زیست محیطی، عامل لغو گردهمایی ایکس تریل سواران

نیسان ، ایکس تریل 2018 را به بازار فرستاد

فراخوان 1.2 میلیونی نیسان در بازار ژاپن

آغاز به کار شعبه مرکزی و اداره تحویل نیسان در ایران

سیستم چهارچرخ محرک نیسان

نیسان GT-R افسانه سرزمین افسانه ها + فیلم

آیا کانسپت های پرطرفدار نیسان به تولید می رسند؟

تست فنی جامع نیسان ایکس تریل (آنرود و آفرود)

جدیدترین قیمت محصولات نیسان (مهر 96)

نیسان جوک را بیشتر بشناسیم

فصلی جدید در تولید خودروهای هیبرید/نسل آینده باتری های تویوتا

تویوتا و خودرو هیدروژنی جدیدش/نگاهی به تویوتا Fine-Comforte Ride

نگاهی به تویوتا پریوس پرایم ، پرفروش ترین خودرو الکتریکی

BYD ،به بزرگترین خودروساز الکتریکی دنیا تبدیل می شود!

سوپر اسپرت تمام الکتریکی مک لارن از راه می‌رسد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی