موتورسیکلت بنلی TNT250 یکی از گزینه های خوش چهره و جذاب این روزهای بازار است که با سبکی ایتالیایی طراحی شده و بدنه ای عضلانی دارد. کمپانی ایتالیایی بنلی که سابقه قابل توجهی در موتورسیکلت سازی دارد، ساخت موتورسیکلت های کم حجم خود را برون سپاری کرده و این محصولات توسط KEEWAY و در کشور چین […]
به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو:
کمپانی بنلی یکی از باسابقهترین تولیدکنندگان موتورسیکلت در دنیاست. از اوایل قرن 20میلادی، شروع به ساخت انواع موتورسیکلتها کرده و نامی آشنا در بازار است. در حدود یک سال پیش، خبرهایی از ورود این برند معتبر با نمایندگی یکی از شرکتهای واردکننده که پیش از این با واردات چندین نمونه از موتورهای اروپایی، در دسته واردکنندگان خوشنام جای دارد، به گوش رسید و سه مدل از نمونههای ارزانقیمت این برند به طور رسمی معرفی و عرضه شد. اما از آنجایی که همیشه پای چینیها وسط است، یک استعلام ساده کافی بود تا متوجه شویم که حتی یک پیچ از این موتورسیکلت نیز ساخت برند معتبر بنلی نیست و این فقط یک مانور تبلیغاتی است.
بنلی چندین سال گذشته بر اساس یک طرح تجاری برای ورود به بازار ارزانقیمتها، تصمیم به برون سپاری موتورهای کمحجم خود گرفت و این وظیفه را بر عهده کارخانه KEEWAY چین گذاشت. موتورسیکلتهای وارد شده به ایران نیز کاملا ساخت این کمپانی چینی هستند. از پیشینه کوتاه این موتورها که بگذریم با توجه به قیمت مناسب و چهره قابلقبول، بازخورد بسیار خوبی از فروش موتورهای KEEWAY در همین مدت کوتاه دریافت شدهاست.
مدل تیانتی 250، از یک پیشرانه چهارزمانه دوسیلندر موازی مایعخنک بهره میبرد و در نهایت 31 اسب بخار قدرت دارد. به ازای هر سیلندر 4سوپاپ در نظر گرفته شده که به وسیله یک جعبه دنده شش سرعته، قوای حرکتی خود را به چرخها منتقل میکند. سیستم سوخترسانی آن نیز انژکتوری برقی EFI است. در شکل ظاهری آن، کمتر نقصی را میتوان وارد کرد و با وجود یک طرح عضلانی به سبک ایتالیایی، چیزی کم از چهرههای روز دنیا ندارد. کمکفنرهای جلو به صورت تلسکوپی معکوس طراحی شدهاند که با مهار فشار واردشده، نرمی زیادی را برای سواری موتور به ارمغان میآورد.
در بخش عقبی نیز، فلاپهای چندتکه مجزا، اگزوز کوتاه با فاصله کم نسبت به بخش زیرین بدنه، در کنار کمکفنرهای تکی با استحکامی قابل قبول و شاسی آرماتوربندی شده حرفی برای گفتن در این کلاس از موتورسیکلتها را باقی نمیگذارد. در سامانه ترمزها نیز هر دو قسمت از نوع دیسکی هستند و عملکرد بسیار خوبی دارند. همانطور که میدانید این موتور با حجم پیشرانه 250 سیسی در دسته موتورهای استریت یا خیابانی قرار میگیرد و با توجه به این نکته، مجموعا راضی کننده است. پس استقبال گسترده از موتورسیکلتهای بنلی چندان بیدلیل نیست و امیدواریم کیفیت قطعات و همچنین وجود قطعات یدکی در بازار نیز به گونهای تامین شود که جایگاه مناسب این برند در بازار ایران را مخدوش نکند. البته از این موضوع هم نباید غافل بود که قیمت رقابتی این موتورها مهمترین عامل تاثیرگذار در فروش بالای آنهاست. یک موتورسیکلت بنلی TNT250 صفر کیلومتر را میتوان با قیمت 22 میلیون تومان خریداری کرد.
رقبای موتورسیکلت بنلی TNT250 در بازار
پیشنهاد نهایی
به نظر میرسد که این کمپانی چینی، آبروداری کرده و این موتورسیکلت را نزدیک به استانداردهای جهانی تولید کرده است. قیمت مناسب، چهره جذاب و عملکرد فنی درخور کلاس خیابانی، این موتورسیکلت را به گزینهای منطقی در بازار تبدیل کردهاست.
پیشرانه: 250سیسی دو سیلندر
قدرت: 31 اسب بخار
سیستم سوخترسانی: انژکتوری EFI
ترمزها: جلو و عقب دیسکی
گنجایش مخزن سوخت: 18 لیتر
آخر امروز منتظر موتور بنلی سفید 250 مفید هدیه ادرس فرستادن منتطر
شماها خبر نداشتبد وگرنه تمام این موتورهای بنلی که تو ایران هستش همشون از اول هم چینی بودن و بنده خودم در کشوره چین کارخونش رفتم و دیدم
15 سال هستش دارن به اسم ایتالیا این موتورهای اشغال چینی رو میکنن تو پاچه مردم بدبخت و تازه هر روز هک دارن گرون ترش میکنن
قیمت بنلی دو سیلندر همینا که بهش میگن بنلی 300 درب کارخانش در کشوره چین 2800 دلار هستش و بنلی تک سیلندر هم که بهش میگن 250 سی سی درب کارخونش 1700 دلار قیمتش هستش حالا ببین چقدر اینا روش میکشن و میخورن که بالای 300 میلیون تومان دارن میکنن تو پاچه ملت