پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ساینا برقی

ساینا برقی معرفی شد/ حرکت سایپا در مسیر خودروهای پاک

بدون شک یکی از بهترین و منطقی ترین راه ها برای درمان معضل آلودگی هوا که این روزها گریبان شهرهای بزرگ و پرترافیک را گرفته، روی آوردن به خودروهای برقی فاقد آلایندگی است. حتی اگر به استفاده شخصی از این خودرو فکر نکنیم، به کار گرفته شدن آن ها در ناوگان حمل ونقل عمومی که […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۱۷ دی ۱۳۹۶

بدون شک یکی از بهترین و منطقی ترین راه ها برای درمان معضل آلودگی هوا که این روزها گریبان شهرهای بزرگ و پرترافیک را گرفته، روی آوردن به خودروهای برقی فاقد آلایندگی است. حتی اگر به استفاده شخصی از این خودرو فکر نکنیم، به کار گرفته شدن آن ها در ناوگان حمل ونقل عمومی که فرسوده شده و یکی از مهمترین عوامل آلودگی هوا به شمار می رود، می تواند کمک شایانی به کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست کند. بعضی خودروسازان داخلی در حال تلاش برای عرضه خودروهای برقی در سبد محصولات خود هستند و دولت هم برای عرضه راحت تر این خودروها ابزارهای مختلفی در نظر گرفته است. در جدیدترین اقدام در مسیر ساخت خودروهای برقی داخل کشور، گروه خودروسازی سایپا، ساینا برقی را معرفی کرده که در ادامه به بررسی ویژگی های آن می پردازیم.

ساینا برقی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو

گروه خودروسازی سایپا امروز از اولین خودروی برقی خود به نام ساینا EV رونمایی کرد.

سایپا اعلام کرده در راستای اجرای سیاست های کلی سایپا،  حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف سوخت درصدد تولید خودرویی تمام برقی برآمده ایم. این در حالی است که پیش از این سایپا توسط زیر مجموعه خود یعنی ایدکو، رسما به بازار موتورسیکلت های برقی وارد شده و سبد متنوعی از موتورسیکلت های برقی را در اختیار دارد.

به گزارش جوان خودرو، ساینا برقی(EV) در 2 پلت فرم X200 و SP100 تولید می شود که این 2 مدل طبق سیاست های سایپا در حال تجهیز شدن به تکنولوژی موتور برقی هستند.

کاهش ناحیه ی مصرف سوخت و آلایندگی علت اصلی تولید خودروهای برقی خصوصا در  کشور بوده این خودرو با همکاری مرکز تحقیقات سایپا و دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی طراحی و ساخته شده است.

حدود 70 کیلووات قدرت موتور‌ تمام برقی این خودرو بوده ساینا امکان پیمایش از 170 کیلومتر تا 210 کیلومتر را خواهد داشت و یرعتی معادل 135 کیلومتر در ساعت را در حداکثر توان خود طی خواهد کرد. این خودرو قابلیت شارژ سریع، شارژ عادی را داشته که ساینا حدود 40 دقیقه زمان نیاز دارد تا با شارژ سریع نیروی خود را بازیابی کند همچنین از طریق شارژ عادی این خودرو برای دریافت نیروی کامل خود 3 ساعت 40 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

وزارت نیرو هم برای شارژ این خودرو طرحی را در قالب فهام در نظر گرفته که در این راستا هم شهرداری اقداماتی را در دستور کار خود قرار داده است.

ساینا برقی

این خودرو دارای سه حالت ،جلو،عقب و خلاص است و آپشن حالت اکونومیک درموجب مصرف کمتر برق و البته سرعت پایئن تر می شود. به لحاظ طراحی و شکل خودرو و به لحاظ تعادل وزنی کاملا شبیه به ساینا توماتیک است.

این خودرو که 18 ماهه دیگر به تولید انبوه خواهد رسید با همکاری دانشگاه خواجه نصیر طوسی و گروه مهندسین یک شرکت بلژیکی ساخته شده و با همکاری صورت گرفته باتری این خودرو از شرکت صبا باتری تامین خواهد شد.

ساینا برقی

قیمت ساینا برقی

قیمت ساینا (EV) هنوز مشخص نشده است اما شنیده ها حاکی از آن است که قیمت تمام شده این محصول حدود 70 میلیون تومان است که قرار است دولت یارانه ای برای توزیع آن اختصاص دهد که در صورت محقق شدن آن  ساینا(EV) با  قیمتی حدود 30 تا 40 میلیون تومان روانه بازار خواهد شد.

انتهای‌ پیام/

بروزرسانی:

قیمت جدید محصولات سایپا اعلام شد

تیبا را هم برق گرفت

معرفی شورولت کوروت GXE برقی/ عضلانی معروف بی سر و صدا قدرت نمایی می کند!

حضور موتورسیکلت های برقی در نمایشگاه حمل و نقل

گسترش خط تولید خودروهای برقی بی وای دی /مراکش پایگاه ساخت خودرو برقی و باتری می شود

رقابت ایران و ترکمنستان در اتخاذ تصمیمات عجیب خودرویی/از ممنوعیت واردات خودروهای سیاه رنگ تا افزایش تعرفه واردات خودروهای هیبرید

اتوبوس های تمام برقی BYD در کشور ژاپن

نمایشگاه خودرو تهران (آذر 96)-شماره 56/ سایپا موتورسيكلت هاي برقي عرضه مي كند

موتورسیکلت های برقی بازار را بیشتر بشناسید (بررسی کامل + جدول مشخصات فنی)

معافیت خودروهای برقی تولید داخل از مالیات

بررسی فنی بی وای دی E6 در آلوده ترین روزهای هوای تهران

گزارش نمایشگاه خودرو تبریز (۱۲)/ بی وای دی پیشگام در عرصه خودروهای الکتریکی

تویوتا برای سال 2030 چه استراتژی را دنبال می کند؟

ناجیان هوای پاک/ نگاهی به نماینده های هیبریدی تویوتا در بازار ایران

فصلی جدید در تولید خودروهای هیبرید/نسل آینده باتری های تویوتا

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی