پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

اوروس

اوروس،اولین شاسی‌بلند لامبورگینی

مونتاژ اوروس در خط تولید تأیید شد   دولت ایتالیا که چند هفته پیش ساخت یک خودروی شاسی‌بلند بر اساس خودروی کانسپت اوروس را به لامبورگینی پیشنهاد داده بود بعد از توافق متیو رنزی نخست‌وزیر ایتالیا و لامبورگینی بر سر معافیت‌های مالیاتی حالا این خودروساز ایتالیایی، مونتاژ اوروس اولین شاسی‌بلند لامبورگینی در خط تولید سنت […]

javankhodro
شنبه - ۱۰ مرداد ۱۳۹۴

مونتاژ اوروس در خط تولید تأیید شد

 

دولت ایتالیا که چند هفته پیش ساخت یک خودروی شاسی‌بلند بر اساس خودروی کانسپت اوروس را به لامبورگینی پیشنهاد داده بود بعد از توافق متیو رنزی نخست‌وزیر ایتالیا و لامبورگینی بر سر معافیت‌های مالیاتی حالا این خودروساز ایتالیایی، مونتاژ اوروس اولین شاسی‌بلند لامبورگینی در خط تولید سنت آگاتا را تأیید کرد.

اوروس

 

این خط تولید قرار است با ایجاد 500 شغل جدید، 3000 دستگاه اوروس در سال تولید کند. این تعداد خودرو که از مجموع گایاردو، اوراکان و اونتادور تولیدی سال پیش بیشتر است با کمک دولت و به‌منظوراشتغال زایی در ایتالیا ایجاد خواهد شد.

اوروس

لامبورگینی به‌صورت رسمی جزئیاتی از مدل تولیدی اوروس را فاش نکرد اما ماریزیو ریگیانی مهندس ارشد این کمپانی در گفتگو با تاپ گیر گفت: در وهله اول انتظار نداشته باشید که قسمت عمده این خودروی تولیدی از فیبر کربن ساخته شود. طبق این گفته استفاده ی زیاد از کربن در ساختار پیشرانه، سیستم تعلیق و طراحی داخلی این خودروی سنگین‌وزن بی‌معنی است و با این حساب اوروس می‌تواند پلت فرمش را با خودروهای موجود یا درحال‌توسعه ای مثل بنتلی بنتایگا و نسل بعدی پورشه کائن به اشتراک بگذارد. برای این‌که تجربه رانندگی با اوروس لایق و درخور لامبورگینی باشد این کمپانی بر بهبود تکنولوژی شاسی، تکان‌های تطبیقی و ارتفاع خودرو متغیر تمرکز کرده و به سیستم فعال ضد غلتش اهمیت داده است.

اوروس

در کمال تعجب اوروس برخلاف سایر محصولات لامبورگینی می‌تواند در پیشرانه خود از القای اجباری یا تکنولوژی هیبریدی استفاده کند.

این خودروساز ایتالیایی در خودروهای اسپرت خود از موتورهای قدرتمند 10 و 12 سیلندری استفاده می‌کند اما شاسی‌بلند به گشتاور بیشتری نیاز دارد که این گشتاور می‌تواند از توربوشارژ یا موتور الکتریکی حاصل شود. برای این‌که ببینید سرانجام اوروس کجاست به کانسپت آسترین از لامبورگینی نگاه کنید. لامبورگینی نشان داده که دانش ساخت پیشرانه پلاگین هیبرید برای مدل‌های مختلفش را دارد اما این پیشرانه‌ها تابه‌حال به خاطر وزنی که دارند در خودروهای اسپرت لامبورگینی استفاده‌نشده است.

اوروس

در نهایت، با در نظر داشتن اوروس کانسپت که در سال 2012 رونمایی شد انتظار داریم که خودروی تولیدی با کمی تغییر در سال 2018 روانه بازار شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی