پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

دبیر انجمن خودروسازان

13 مورد از استانداردهای خودرویی ما در اروپا هم لازم الاجرا نیست!

دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با جوان خودرو گفت: 13 مورد از استانداردهای خودرویی مدنظر سازمان استاندارد در اروپا هم لازم الاجرا نیست! احمدنعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار جوان خودرو اظهار داشت: از مجموع 85 استاندارد لازم الاجرا،13 مورد آن حتی در اروپا جزو استانداردهای اجباری نیستند و […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با جوان خودرو گفت: 13 مورد از استانداردهای خودرویی مدنظر سازمان استاندارد در اروپا هم لازم الاجرا نیست!

احمدنعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار جوان خودرو اظهار داشت: از مجموع 85 استاندارد لازم الاجرا،13 مورد آن حتی در اروپا جزو استانداردهای اجباری نیستند و حتی خودروسازان اروپایی نیز ملزم به رعایت آن ها نشده اند اما سازمان ملی استاندارد ایران اصرار دارد در خصوص خودروهای داخلی حتما رعایت شود.

وی ادامه داد: برخی از استانداردهای مدنظر هم زیرساختش برای انجام وجود ندارد مثلا حس گر حرکت بین خطوط بر فرض که بر روی خودرویی هم نصب شود اما جاده های کشور خط کشی درستی ندارند و به جای کمک به راننده برای او مشکل ساز خواهند شد و بطور کلی رعایت برخی از استانداردها مقدور نیست.

نعمت بخش تصریح کرد: رعایت برخی استانداردها منجر به افزایش قیمت خودروها و برهم خوردن تعادل بازار خواهد شد وقیمت خودروها حدود 8 میلیون تومان بیشتر می شود ضمن اینکه بسیاری از خودروها این استانداردها را پاس نمی کنند و باید از چرخه تولید خارج شوند.

دبیر انجمن خودروسازان در مورد جایگزینی خودروها به جای خودروهایی که از چرخه تولید کنارگذاشته می شوند گفت: اقداماتی توسط خودروسازان صورت گرفته اما باید توجه داشت که با رعایت استانداردهای مدنظر حدود 1 میلیون خودرو از چرخه تولید حذف می شوند و حتی خودروهایی مانند ال90 هم این استانداردها را پاس نمیکنند.

وی با اشاره به اینکه هنوز اعمال این استانداردها قطعی نشده است گفت: قرار است در روزهای آتی جلسه ای با حضور فعالان خودروسازی و رئیس سازمان استاندارد در خصوص رعایت استانداردها برگزار شود و تصمیم نهایی اخذ شود.

انتهای پیام/

پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو/ مخالفتی برای ظهور قطب سوم در خودروسازی نیست

از توانمندی های رنو استفاده کنید/نگاهی به پتانسیل برندهای خارجی حاضر در کشور در حوزه خودروهای پاک

بازار موتورسیکلت تحت تاثیر افزایش قیمت دلار راکد است/ افزایش 10 تا 15 درصدی قیمت موتورسیکلت

آمار تولید خودرو تا پایان سال به 1 میلیون و 550 هزار دستگاه می رسد

افزایش 30 درصدی کامزد جایگاهداران سوخت CNG

رئیس انجمن صنفی جایگاه داران CNG کشور: مشکلی بابت تامین سوخت در ایام تعطیل وجود ندارد

نوش دارو پس از مرگ سهراب/سرانجام دستور موقت برای کاهش تعرفه واردات خودرو به کجا می‌رسد؟

رئیس‌ سازمان حفاظت‌ محیط‌ زیست‌ : سوخت و خودرو مقصران اصلی آلودگی هوا هستند

پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو/ باید به سمت افزایش ایمنی و کیفیت خودرو ها برویم

پنجمین همایش بین المللی صنعت خودرو/ خودروسازان باید از قطعه سازی خروج کنند

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی