پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

معرفی Jaguar XJ50 (3)

معرفی جگوار XJ50 به مناسبت تولد 50 سالگی سری XJ

نخستین بار در سال 1968 بود که کمپانی جگوار نمونه XJ را به بازار معرفی کرد. اولین نسخه از سدان لوکس XJ از یک موتور پایه شش سیلندر خطی بهره می برد. کمپانی جگوار قصد دارد به مناسبت 50 سالگی خانواده XJ از نمونه محدود خود به نام XJ50 رونمایی کند. به گزارش پایگاه خبری […]

ارشیا
شنبه - ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷

نخستین بار در سال 1968 بود که کمپانی جگوار نمونه XJ را به بازار معرفی کرد. اولین نسخه از سدان لوکس XJ از یک موتور پایه شش سیلندر خطی بهره می برد. کمپانی جگوار قصد دارد به مناسبت 50 سالگی خانواده XJ از نمونه محدود خود به نام XJ50 رونمایی کند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

جگوار XJ50 طول بیشتری خواهد داشت و دو انتخاب موتور 3 لیتری سوپرشارژ 6 سیلندر و موتور 5 لیتری سوپر شارژ 8 سیلندر برای این خودرو در نظر گرفته شده است. هم چنین برای نمونه 6 سیلندر دو انتخاب 4 چرخ متحرک و دیفرانسیل عقب وجود دارد در حالی که در نمونه 8 سیلندر قدرت فقط به چرخ های عقب منتقل می شود.

معرفی Jaguar XJ50 (12)

جگوار XJ50 از سپر جلو و عقب جدید, رینگ های 20 اینچی و جلو پنجره متفاوت بهره می برد.

معرفی Jaguar XJ50 (9)

رنگ های سفید Fuji , قرمز Rosello  , مشکی Santorini و آبی Loire  انتخاب های مختلف برای رنگ بدنه می باشند.در قسمت داخلی جگوار تو دوزی لوزی شکل و کرم رنگ صندلی ها بسیار چشم نواز هستند و آرم XJ50 بر روی کنسول وسط نقش بسته است.

معرفی Jaguar XJ50 (8)

شیفتر های پدالی پشت فرمان از جنس آلومینیوم براق شده ساخته شده اند. به گفته ,Ian Callum مدیر بخش طراحی جگوار: پس از گذشت نیم قرن از تولید سری ,XJ این نمونه همچنان هویت نیاکان خود را حفظ کرده است. توازن بین طراحی زیبا, قدرت بالا و لوکس بودن در این خودرو باعث شده که XJ همیشه در بین مردم محبوب باشد.

معرفی Jaguar XJ50 (2)

نسخه فعلی جگوار XJ هشتمین نسل از این نمونه می باشد که گفته می شود تا سال 2019 با نمونه جدید تعویض خواهد شد. اولین نسل از XJ در سال 1972 که جگوار XJ12 نام داشت, در زمان خود تنها خودروی سدان 12 سیلندر (5.3 لیتر) تولید انبوه بود.

معرفی Jaguar XJ50 (13)

هم چنین این خودرو با توانایی رسیدن به سرعتی بیش از 225 کیلومتر بر ساعت یکی از سریع ترین خودرو های 4 در دهه 70 بود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

رکورد سریع ترین سدان نوربرگ رینگ توسط جگوار XE SV Project 8

طلسم ورود لندروور و جگوار به ایران شکست

هر آنچه از جگوار XF اسپرت بریک می‌خواهید بدانید

جگوار اف-پیس برنده جایزه بهترین طراحی و بهترین خودرو سال 2017

ماستنگ کبرا جت به مناسبت 50 سالگی اش معرفی می شود

آشکار شدن جگوار F-TYPE چهار سیلندر در پیست نوربرگرینگ

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی