پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پلاک دیجیتالی (3)

پلاک های دیجیتالی جدید از راه می رسند

در دنیایی که تکنولوژی با سرعت خیره کننده ای در حال رشد است, اگر هر روز با خبر جدیدی در رابطه با پیوند فناوری اطلاعات و صنعت خودرو مواجه نشویم, باید کمی تعجب کرد. از معرفی تاکسی های بدون راننده گرفته تا سیستم اتو پایلوت تسلا و خودرو های متصل شده, و اکنون پلاک های […]

ارشیا
جمعه - ۱۱ خرداد ۱۳۹۷

در دنیایی که تکنولوژی با سرعت خیره کننده ای در حال رشد است, اگر هر روز با خبر جدیدی در رابطه با پیوند فناوری اطلاعات و صنعت خودرو مواجه نشویم, باید کمی تعجب کرد. از معرفی تاکسی های بدون راننده گرفته تا سیستم اتو پایلوت تسلا و خودرو های متصل شده, و اکنون پلاک های دیجیتالی جدید برای خودرو ها.

پلاک های آهنی می روند و پلاک های دیجیتالی جای آنها را خواهند گرفت. خبری که به تازگی منتشر شده است و می تواند تحولی جدید در صنعت خودروسازی باشد. این تکنولوژی هم اکنون در شهر های آریزونا و کالیفرنیا در حال تست شدن است و در اواخر سال جاری در فلوریدا و تگزاس آمریکا هم تست خواهد شد. این سیستم جدید از یک نمایشگر با چند کاربرد مختلف استفاده می کند.

پلاک دیجیتالی (2)

راننده می تواند با استفاده از پلاک دیجیتالی یا e-plate اطلاعاتی همچون رجیستر کردن یا ثبت نام , تجدید مستندات و دست یابی به اطلاعات تلمتریک را بررسی کند و در بهترین قسمت راننده می تواند پیام های شخصی را بر روی پلاکش منتشر کند ( اگر دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفورنیا با این امر موافقت کند). با استناد با سایت The Sacramento Bee, شهر ساکرامنتو اولین شهری است که این سیستم در آنجا تست شده است.

پلاک دیجیتالی (6)

پلاک دیجیتالی توسط نمایندگی های فروش عرضه می شود و قیمت هر نمونه 699 دلار به اضافه هزینه های  نصب خواهد بود. مبلغ 7 دلار ماهیانه برای شرکت در این طرح هم باید توسط رانندگان پرداخته شود. کمپانی Reviver Auto سازنده پلاک های دیجیتالی, اعلام کرده است که برای خودرو های اداری مدیران سازمان این اجازه را دارند تا مسیر حرکت خودرو را پیگیری کنند و پیام های تبلیغاتی خود را در قسمت راست پلاک دیجیتالی 6×12 اینچی منتشر کنند.

پلاک دیجیتالی (1)

به گفته نویل بوستون رئیس کمپانی: بسیاری از شرکت های مختلف می توانند از پلاک دیجیتالی به عنوان یک مینی بیلبورد برای انتشار پیام های تبلیغاتی خود استفاده کنند که این امر فقط در زمان توقف خودرو میسر می شود. هم چنین کمپانی اضافه کرد: مشترکین می توانند اطمینان داشته باشند که داده ها و اطلاعات آنها هیچ گاه با دپارتمان وسایل نقلیه موتوری, دولت و هر ارگان دیگری به اشتراک گذاشته نمی شود.

پلاک دیجیتالی (5)

هم چنین رانندگان می توانند هر وقت بخواهند سیستم ردیابی داده ای موقعیت مکانی خودرو را خاموش کنند. یکی از نکات خوب و کاربردی در استفاده از این پلاک ها, سیستم منتشر کردن پیام هایی مبنی بر دزدیده شدن خودرو است که مالک خودرو می تواند پیام هایی مانند (( خودرو دزدیده شده است)) را بر روی پلاک منتشر کند.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

انقلابی جدید در ساخت سیستم های زیر بندی/ خودرویی که از روی موانع می پرد!

استون مارتین والکایری با تکنولوژی ای پیشرفته تر از خودروی فرمول یک ساخته می شود!

تکنولوژی جدید میشلن برای ساخت تایر/ لاستیک های تخت بدون باد!

تکنولوژی به سبک DS

نوآوری جنرال موتورز در استفاده از قطعات ساخته شده بوسیله پرینت سه بعدی

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی