پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تعرفه ها و خودرو سازان ژاپنی

خودرو سازان ژاپنی بیش از نیمی از خودرو هایشان را در آمریکا می سازند!

درست زمانی که بازار شایعات و خبر های مختلف درباره ی وضع قوانین جدید تعرفه ای توسط دونالد ترامپ در آمریکا داغ است, آمار جالبی به دست آمده است که نشان می دهد خودروسازان ژاپنی درصد زیادی از محصولات خود را در آمریکا می سازند. چندی پیش بود که دونالد ترامپ اعلام کرد قصد دارد […]

ارشیا
چهارشنبه - ۱۳ تیر ۱۳۹۷

درست زمانی که بازار شایعات و خبر های مختلف درباره ی وضع قوانین جدید تعرفه ای توسط دونالد ترامپ در آمریکا داغ است, آمار جالبی به دست آمده است که نشان می دهد خودروسازان ژاپنی درصد زیادی از محصولات خود را در آمریکا می سازند.

چندی پیش بود که دونالد ترامپ اعلام کرد قصد دارد برای خودرو های واراداتی تعرفه 25 درصدی را در نظر بگیرد. اما در حالی که بسیاری از خودرو سازان ژاپنی محصولات خود را در آمریکا می سازند چگونه ممکن است که بتوان بر روی این خودرو ها تعرفه 25 درصدی گذاشت؟. اخیرا سایت Bloomberg یک نمودار آماری جدید ارائه کرده است که بر اساس اطلاعات بدست آمده از سازمان تولیدکنندگان خودروهای ژاپنی (JAMA) منتشر شده است. با بررسی این نمودار مشخص می شود که 69 درصد تیراژ تولید شده توسط خودرو سازان ژاپنی در آمریکا ساخته می شود و تنها 31 درصد به صورت وارداتی وارد ایالات متحده می شوند.

تعرفه ها و خودرو سازان ژاپنی

آماری که نسبت به سال 1985 که 91 درصد تیراژ خودرو های ژاپنی به صورت وارداتی بودند, رشد چشمگیری داشته است و نشان می دهد مقدار واردات 45 درصد کاهش یافته است. به گفته سازمان JAMA : تعرفه های وضع شده برای صنعت خودروسازی اثر منفی در واردات خودرو خواهد داشت. این آمار و ارغام نشان می دهند که چگونه مقدار تولید و عرضه خودرو های ژاپنی در آمریکا رشد پیدا کرده است. نکته جالب این است که بسیاری از کمپانی های خودروسازی برون مرزی آمریکا اکنون در این کشور خط تولید راه انداخته اند و کمپانی های آمریکایی هم مشغول راه اندازی خط تولید در کشورهای دیگر از جمله کانادا هستند. به طور مثال اکنون در بازار آمریکا اگر یک خودروی هوندا آکورد بخرید ممکن است در خود آمریکا تولید شده باشد در صورتی که اگر یک شورولت بخرید ممکن است در کانادا تولید شده باشد. بحث داغ وضع تعرفه ها از سوی ترامپ هم چنان ادامه دارد و باید ببینیم که آیا این تصمیم موجب ورود بیش از پیش خودرو ساز های خارجی به آمریکا و ایجاد خط تولید خواهد شد یا خیر.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

تهدیدهای ترامپ دامن اروپایی ها را گرفت/ تعرفه 20 درصدی برای واردات خودروهای اروپایی به آمریکا

نظر مثبت 217 نماینده برای کاهش تعرفه واردات خودرو /جزییات طرح 2 فوریتی مجلس برای کاهش تعرفه ها

نوش دارو پس از مرگ سهراب/سرانجام دستور موقت برای کاهش تعرفه واردات خودرو به کجا می‌رسد؟

همکاری سوزوکی و تویوتا برای ارائه مدل های سبز مشترک

دونالد ترامپ چه تصمیمی برای خودروسازی امریکا دارد؟

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی