پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

لاستیک های هوشمند پیرلی

نوآوری پیرلی در استفاده از تایر های هوشمند!

در دنیایی که همه چیز به سمت سیستم های هوشمند و الکترونیکی می رود, یکی از زمینه های بکر برای هوشمند سازی, تایر خودرو است. قطعه ای که بعضا مورد کم لطفی مالکان قرار می گیرد و تا زمانی که خورده نشود مورد توجه مالک قرار نمی گیرد. کمپانی پیرلی به تازگی تکنولوژی جدیدی را […]

ارشیا
شنبه - ۳۰ تیر ۱۳۹۷

در دنیایی که همه چیز به سمت سیستم های هوشمند و الکترونیکی می رود, یکی از زمینه های بکر برای هوشمند سازی, تایر خودرو است. قطعه ای که بعضا مورد کم لطفی مالکان قرار می گیرد و تا زمانی که خورده نشود مورد توجه مالک قرار نمی گیرد. کمپانی پیرلی به تازگی تکنولوژی جدیدی را معرفی کرده است که در آن میزان خوردگی, دمای لاستیک و عوامل دیگر به طور لحظه ای کنترل می شود.

لاستیک های هوشمند پیرلی (3)

کمپانی پیرلی از پیشگامان تولید لاستیک های هوشمند است. لاستیک های جدید هوشمند پیرلی با نام Connesso ( که در زبان ایتالیایی به معنای متصل شده است), از سیستم پیشرفته تری نسبت به سیستم مانیتورینگ فشار لاستیک (tpms) استفاده می کند. در این لاستیک ها با استفاده از یک چیپ کوچک الکترونیکی تمامی اطلاعات تایرها بوسیله بلوتوث منتقل می شود. بدین ترتیب راننده قادر خواهد بود اطلاعات لاستیک را در صفحه نمایش خودرو یا گوشی مشاهده کند. هر کدام از این چیپ ها در عاج لاستیک ها قرار می گیرند و شامل سنسورهای فشار و دما و حافظه اطلاعات می شوند. به گفته Luigi Staccoli رئیس بخش تکنولوژی پیرلی: فراریFXX K  به عنوان اولین نمونه تست شده برای تایرهای جدید پیرلی استفاده شده است.

لاستیک های هوشمند پیرلی (1)

پیرلی قصد دارد برای سال 2019 لاستیک های هوشمند خود را به صورت رسمی معرفی کند و کمپانی های لاستیک سازی دیگر هم قادر خواهند بود از این طرح استفاده کنند. در حالی که فرمول ساختن تایر های مختلف توسط کمپانی ها واضح است, استفاده از الگوریتم های الکترونیکی برای تایر های هوشمند توسط پیرلی اکنون رازی بزرگ است. این الگوریتم ها اطلاعاتی همچون میزان مسافت طی شده, مقدار خوردگی لاستیک و همچین مقدار بار افقی را نشان می دهند. این اطلاعات بدست آمده به صورت خودکار ضبط می شود و حتی اگر مالک خودرو بخواهد لاستیک ها را تعویض کند, پس از تعویض دوباره همان ستاپ اولیه برای لاستیک ها در نظر گرفته می شوند.

لاستیک های هوشمند پیرلی (2)

این سیستم به خودروسازان هم کمک می کند تا با استفاده از اطلاعات موجود در لاستیک ها بتوانند سیستم هایی همچون کنترل کشش و پایداری را به صورت تخصصی تری طراحی کنند. اما این لاستیک های جدید ارزان قیمت نخواهند بود و تولید آنها در تیراژ بالا در هاله ای از ابهام قرار دارد. هم چنین به گفته پیرلی عمر مفید این لاستیک ها تا 3 سال خواهد بود.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

تکنولوژی جدید میشلن برای ساخت تایر/ لاستیک های تخت بدون باد!

انقلابی جدید در ساخت سیستم های زیر بندی/ خودرویی که از روی موانع می پرد!

پلاک های دیجیتالی جدید از راه می رسند

سیستم شارژ وایرلس ب ام و / انقلابی جدید در تولید خودرو های هیبریدی

با قیمتی بین 1,095 تا 2,995 دلار در ماه, هر مرسدس بنزی را که می خواهید برانید!

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی