پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطعه سازان ارز دولتی

مشکل قطعه سازان دو ماهه حل می شود؟

اگر تمام حرف هایی که این روزها در خصوص چالش های قطعه سازان کنار هم بگذاریم به راحتی می توان دید صنعت خودرو به شدت نیازمند رفع مشکلات قطعه سازان است و در این بین قطعه سازان دائما از مشکلات فراوان سخن می گویند و مسئولان از رفع آن،اما واقعا این امیدواری وجود دارد تا […]

هادی سیانکی
سه شنبه - ۲۳ مرداد ۱۳۹۷

اگر تمام حرف هایی که این روزها در خصوص چالش های قطعه سازان کنار هم بگذاریم به راحتی می توان دید صنعت خودرو به شدت نیازمند رفع مشکلات قطعه سازان است و در این بین قطعه سازان دائما از مشکلات فراوان سخن می گویند و مسئولان از رفع آن،اما واقعا این امیدواری وجود دارد تا در بازه زمانی یکی دو ماهه مشکلات کم شود و وضعیت بهبود یابد؟

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

در روزهای اخیر بیشترین اخبار حول موضوع تامین قطعات خودرو می چرخد. از طرفی وزیر اقتصاد به گمرکات دستور تسهیل ترخیص مواد اولیه قطعه سازان را صادر می کند و مسئولان وزارت صنعت هم اذعان کرده اند که تا اواسط شهریور مشکل تامین قطعه حل خواهد شد.

اینها در حالی است که حداقل 30 هزار دستگاه خودرو به دلیل نقص قطعات در پارکینگ ها خاک می خورند و بازار خودرو به دلیل عدم توازن عرضه و تقاضا و کاهش محسوس عرضه یا به عبارتی توقف عرضه ملتهب شده و خبر از موج سوم گرانی خودرو هم به گوش می رسد.

از طرف دیگر دبیر انجمن قطعه سازان با صراحت اعلام کرد با این روند امکان تولید قطعه وجود ندارد و استغال 450 هزار نفر تحت تاثیر قرار می گیرد. دیروز وزیر اقتصاد با قطعه سازان و خودروسازان جلسه ای داشت که قرار است طی امروز و فردا نیز ادامه پیدا کند. در جلسه دیروز قول همکاری و تسهیل در واردات مواد اولیه قطعه به قطعه سازان داده شده است.

وزیر اقتصاد معتقد است در شرایط فعلی توجه به تولید یک رسالت ملی است اما باید دید چقدر عزم مسئولان برای رفع جدی بوده و آیا اساسا اتفاق میمون و مبارکی در صنعت قطعه سازی رخ می دهد؟

واقعیت آن است که قطعه سازان طی سالهای اخیر حال و روز خوشی نداشتند و مطالبات آنها از خودروسازان به 15هزار میلیارد تومان می رسد با این وجود قطعه سازان به فعالیت خود حتی در این وضعیت هم ادامه می دهند به شرط آنکه مشکلات تولید رفع شود.

همه امیدوارند تا صنعت قطعه سازیو به تبع آن خودرو روزها بهتری را در پیش داشته باشد و در این خصوص تصمیمات و سیاست های دولتی بیشترین نقش را ایفا می کند.

 

تشریح جلسه وزیر اقتصاد با قطعه سازان و خودروسازان

آشفتگی خودروسازان و قطعه سازان کاسته می شود / وزارت صنعت موافق آزادسازی قیمت خودرو

دستورالعمل رئیس گمرک برای تسهیل خروج کالاهای وارداتی واحدهای تولیدی و قطعه سازان

وزیر صنعت : قطعه سازان ارز درخواستی خود را تغییر دهند/تخصیص یورو محدودیت دارد

جولان قطعات چینی و هندی با نام ایرانی در کشور /نقدینگی قطعه سازان برای واردات مواد اولیه کم است

تنها یک چهارم ارز مورد نیاز قطعه سازان تامین شده / قطعه سازان همچنان منتظر تصمیم بانک مرکزی

حمایت سایپا از قطعه سازان با هدف خودکفایی در تولید قطعات

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی