پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

احتکار خودرو

رد شائبه احتکار خودرو توسط رئیس کمیسیون صنایع مجلس / خودروسازان باید قطعه دپو می کردند

عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد احتکار خودرو به بهانه کمبود قطعات توسط خودروسازان گفت: بررسی‌های در خصوص احتکار خودرو به بهانه کمبود قطعات نشان می دهد که خودروسازان قطعات را در محلی احتکار کرده و بر روی خودروهای تولیدی نصب کنند. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛ […]

هادی سیانکی
پنجشنبه - ۱ شهریور ۱۳۹۷

عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در مورد احتکار خودرو به بهانه کمبود قطعات توسط خودروسازان گفت: بررسی‌های در خصوص احتکار خودرو به بهانه کمبود قطعات نشان می دهد که خودروسازان قطعات را در محلی احتکار کرده و بر روی خودروهای تولیدی نصب کنند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو؛

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این دوره هم مانع دوره قبلی ای که تحریم شده بودیم قطعات خودرو با کمبود مواجه شده که خودروسازان در تلاش هستند تا از بازارهای دیگر قطعات مورد نیاز خود را تامین کنند همانگونه که بخشی از نیاز خود را از این بازارهای تامین کرده‌اند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این موضوع توجیه ندارد که خودروسازان به دنبال این باشند تا قطعات مشابه قطعات موجود در انبارهای خود را مجددا از طریق بازارهای دیگر تامین کنند، ادامه داد: هیچ جای دنیا حتی در کشورهایی مانند کره جنوبی، آمریکا، آلمان و ژاپن صد در صد خودرو در داخل کشور تولید نمی‌شود، به صورت مثال قطعه‌ای در ایتالیا با تیراژ 50میلیون تولید می‌شود و کل نیاز ما به آن قطعه 300هزار عدد است با توجه به اینکه این شرکت به صورت انبوه تولید می‌کنند قیمت تمام شده آن یک سوم تولید همان قطعه در داخل ایران است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه معمولا در اکثر کشورها که خودروسازان بزرگی نیز محصوب می‌شوند بیش از 30درصد قطعات را از کشورهای دیگر تامین می‌کنند، عنوان کرد: این اشکال به خودروسازان وارد است که با توجه به اینکه می‌دانستند تحریم‌ها اعمال می‌شود باید قطعات مورد نیاز خود را تامین می‌کردند تا تحریم‌ها به این زودی آثار خود را نشان نمی‌داد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از قطعات مورد نیاز خودروسازان برای تکمیل خودروهایی که ناقص تولید شده‌اند قطعات اصلی و بخشی قطعات تزئینی هستند، ادامه داد: اگر خودروهای تولیدی بدون قطعاتی به صورت مثال مانند فندک به بازار عرضه شوند در رسانه‌های فیلم‌هایی منتشر می‌کنند که علی رغم دریافت پول خودرو از نصب فندک خودداری شده است.

 

فرصت 5 ماهه خودروسازان برای رعایت استانداردهای خودرویی

تشریح جلسه وزیر اقتصاد با قطعه سازان و خودروسازان

خودروسازان بار دیگر عرضه خودروهای داخلی به بازار را متوقف کردند

آشفتگی خودروسازان و قطعه سازان کاسته می شود / وزارت صنعت موافق آزادسازی قیمت خودرو

خصوصی سازی واقعی خودروسازان در دستور کار وزارت صنمت/ تعیین دستوری قیمت بلای صنعت خودرو است

خودروسازان برزیلی در بازار خودروهای تجاری ایران حاضر می شوند

خودروسازان و متقاضیان خودروهای فرسوده از برخی شرایط دریافت تسهیلات مستثنی شدند

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی