پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ب ام و X7 (1)

شاسی بلند 7 نفره باواریا از راه رسید / معرفی ب ام و X7

4 سال پس از اعلام ساخت ب ام و X7 توسط مسئولین کمپانی، اکنون اولین نمونه از این خودرو از خط تولید اسپارتان برگ کارولینای جنوبی بیرون آمده است. این اولین شاسی بلند 7 نفره ب ام و است و عرضه آن ابتدا در آمریکا و در ماه مارچ 2019، همراه با سری 3 جدید […]

ارشیا
پنجشنبه - ۲۶ مهر ۱۳۹۷

4 سال پس از اعلام ساخت ب ام و X7 توسط مسئولین کمپانی، اکنون اولین نمونه از این خودرو از خط تولید اسپارتان برگ کارولینای جنوبی بیرون آمده است. این اولین شاسی بلند 7 نفره ب ام و است و عرضه آن ابتدا در آمریکا و در ماه مارچ 2019، همراه با سری 3 جدید آغاز می شود.

طراحی این خودرو کمی متفاوت تر از شاسی بلند های قبلی ب ام و است. جلوپنجره بسیار بزرگ در جلو تقریبا حواس شما را از تمامی المنت های طراحی پرت می کند!. دو چراغ کوچک LED به شکل کشیده طراحی شده اند. مهندسین ب ام و این بار درهای عقب را کمی بزرگتر از درهای جلو طراحی کرده اند تا فضای کافی و مناسب برای دسترسی به ردیف آخر صندلی ها وجود داشته باشد.

ب ام و X7 (1)

ب ام و X7 از 3 ردیف صندلی بهره می برد که ظرفیت حمل 7 سرنشین را دارند. در ابتدا دو مدل برای بازار آمریکا در نظر گرفته شده است. یکی مدل X7 xDrive40i با قیمت پایه 73,900 دلار و دیگری مدل  X7 xDrive50i با قیمت 92,600 دلار. مدل 40i از یک موتور 3 لیتری 6 سیلندر خطی بهره می برد که 335 اسب بخار قدرت و 447 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. شتاب 0 تا 96 کیلومتر در این مدل 5.8 ثانیه است. مدل 50i هم از یک موتور قدرتمند 4.4 لیتری تویین توربو 8 سیلندر بهره می برد که 456 اسب بخار قدرت و 649 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. دست یابی به شتاب 0 تا 96 کیلومتر هم در این خودرو تنها در 5.2 ثانیه انجام می گیرد. هر دو مدل از گیرباکس 8 سرعته اتوماتیک و سیستم تمامی چرخ های متحرک بهره می برد.

ب ام و X7 (3)

هم چنین ب ام و X7 دارای قفل دیفرانسیل است که به شتاب گیری بهتر آن کمک می کند. سیستم تعلیق بادی به همراه ضربه گیرهای سازگار هم به صورت استاندارد در این خودرو قرار گرفته. مشتریان اروپایی از به جای مدل های بازار آمریکا، می توانند دو مدل دیزلی را خریداری کنند. یکی با موتور 3 لیتری 6 سیلندر با 261 اسب بخار قدرت و 620 نیوتن متر گشتاور و دیگری موتور 3 لیتری توربو دیزل با 4 توربوشارژر با 395 اسب بخار قدرت و 760 نیوتن متر گشتاور. به قسمت کابین X7 که می رسیم، با یک شاسی بلند لوکس مواجه می شویم. یک نمایشگر 12.3 اینچی برای استفاده از تجهیزات سرگرمی و یک نمایشگر 12.3 اینچی برای نشان دادن اطلاعات خودرو در کابین دیده می شود.

ب ام و X7 (5)

هم چنین قاب های چوبی مانند داشبورد و کنسول وسط هم خودنمایی می کنند. در کنسول وسط مجموعه ای از دکمه ها برای انتخاب حالات مختلف رانندگی، حالت سیستم تعلیق و دسته دنده قرار گرفته است. دسته دنده جواهر مانند X7 جذابیت کابین را چند برابر می کند. سقف پانوراما در هر 3 ردیف صندلی قابل رویت است تا نور طبیعی وارد فضای کابین شود.

ب ام و X7 (6)

سیستم تنظیم تهویه 4 نقطه ای هم به صورت استاندارد در این خودرو وجود دارد. فضای بار X7، به میزان 1376 لیتر گنجایش دارد. این گنجایش با خواباندن ردیف آخر صندلی ها به 2560 لیتر می رسد. علاوه بر این ها، ب ام و X7 با دنیایی از سیستم های هوشمند کمک راننده ساخته شده است.

ب ام و X7 (10)

سیستم هشدار نقطه کور، هشدار خروج از خط، هشدار تصادف از عقب، هشدار تصادف از جلو، هشدار وجود عابر پیاده،سیستم هشدار محدودیت سرعت و … از جمله تکنولوژی های بکار رفته در این خودرو است. پیش فروش این خودرو هم اکنون در آمریکا آغاز شده است. این طور به نظر می رسد که کمپانی ب ام و برای رقابت مستقیم با جنرال موتورز و فورد این شاسی بلند غول پیکر را ساخته است.

ب ام و X7 (8)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

ب ام و M8 Competition در راه است

ب ام و به دنبال توسعه روابط با شرکای چینی

جانی دوباره برای تویوتا FJ40 / معرفی جدیدترین اثر هنری FJ Company

احتمال بازگشت هامر به خط تولید جنرال موتورز

تانک X، شاسی بلند غول پیکر رضوانی موتورز

فورد برانکو تقویت شده با قیمتی بیش از مک لارن 570S !

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی