پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فورد سری F (12)

فورد سری F برای نهمین ماه متوالی رکورد فروش در بازار آمریکا را از آن خود کرد

همین چند ماه قبل بود که کمپانی فورد در اظهار نظر عجیبی اعلام کرد که فروش تمامی خودروهای سدان و کوپه خود به جز ماستنگ را در بازار آمریکا متوقف خواهد کرد. در آن مقطع بسیاری از رسانه های معتبر خودرویی از این اقدام فورد شوکه شدند. اما اکنون پس از گذشت مدتی از آن […]

ارشیا
سه شنبه - ۱۳ آذر ۱۳۹۷

همین چند ماه قبل بود که کمپانی فورد در اظهار نظر عجیبی اعلام کرد که فروش تمامی خودروهای سدان و کوپه خود به جز ماستنگ را در بازار آمریکا متوقف خواهد کرد. در آن مقطع بسیاری از رسانه های معتبر خودرویی از این اقدام فورد شوکه شدند. اما اکنون پس از گذشت مدتی از آن صحبت ها، به نظر می رسد که کمپانی فورد استراتژی درستی را در پیش گرفته بوده. از آنجایی که این کمپانی تمرکز خود را بر روی فروش خودروهای شاسی بلند و وانت گذاشته بود، اکنون این تلاش نتیجه داده و سری F فورد پس از 9 ماه پیاپی بار دیگر رکورد پرفروش ترین خودرو بازار آمریکا را از آن خود کرده است.

فورد سری F (6)

کمپانی فورد برای اولین بار در تاریخ موفق شده به مدت 9 ماه پیاپی، هر ماه بیش از 70 هزار نمونه وانت سری F را به فروش برساند. اگر بخواهیم مو شکافانه به قضیه نگاه کنیم، کمپانی فورد در هر روز 2,333 دستگاه وانت سری F فروخته است!. این در حالیست که کمپانی فورد در مجموع به جز سری F، تنها 36,204 دستگاه خودرو را در ماه گذشته به فروش رسانده است.

فورد سری F (7)

اکنون با رکورد زنی سری F، کم کم دلیل تصمیم فورد برای توقف فروش خودروهای سدان، کوپه و هاچبک خود در بازار آمریکا ( نه اروپا ) بر همگان روشن می شود. بازار شاسی بلند ها و تراک ها اکنون آنقدر در آمریکا طرفدار دارد که کمپانی جنرال موتورز هم اخیرا 6 نمونه و 3 خط تولید خودروهای سدان خود را از مدار خارج کرده است. رکورد فروش سایر خودروهای فورد شامل نمونه نویگیتور از کمپانی لینکلن که تحت اختیار فورد هست نیز می شود.

فورد سری F (4)

نکته جالب اینجاست که اکثر خریدارن نویگیتور نسخه Black Label را سفارش داده اند که بیش از 85 هزار دلار قیمت دارد. با وجود این رکورد، فروش کلی کمپانی فورد نسبت به همین در سال گذشته با افت محسوسی مواجه شده است.

فورد سری F (11)

فروش وانت ها به میزان 2.3 درصد، شاسی بلند ها به میزان 4.9 درصد و فروش خودروها به میزان 19.5 درصد افت کرده است. یکی از دلایلی که می تواند در این افت تاثیر گذار باشد، توقف موقتی تبلیغات کمپانی فورد  ( به جز نمونه ماستنگ ) برای تمامی محصولات خود در بازار آمریکاست.

فورد سری F (13)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

لکسوس رقیبی برای لامبورگینی اوروس خواهد ساخت

رنج روور ایووک با طراحی جدید و تکنولوژی Mild-Hybrid از راه رسید

در خواست آمریکا از چین برای کاهش تعرفه واردات خودرو

اولین فورد ماستنگ کوپه ساخته شده به فروش خواهد رسید

شلبی GT350 کمیاب پس از 30 سال در یک گاراژ پیدا شد

اسپای شات های جدید وانت فورد سوپر دیوتی / وانت غول پیکر آمریکایی باز می گردد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی