پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قطار-ناوگان ریلی

استفاده از اولین موتور ملی برای لکوموتیوهای ناوگان ریلی

معاون ناوگان راه آهن با اشاره به الحاق اولین موتور ملی به لکوموتیو های ناوگان ریلی کشور گفت: صرفه‌جویی ارزی مناسبی با اجرای این موضوع محقق می‌شود. مجتبی تفقدی امروز در نمایشگاه حمل و نقل در تهران به رونمایی از موتور ملی لکوموتیو ساخته شده توسط متخصصان داخلی اشاره کرد و گفت:‌ این موتور توسط […]

میلاد میرعابدینی
یکشنبه - ۲۵ آذر ۱۳۹۷

معاون ناوگان راه آهن با اشاره به الحاق اولین موتور ملی به لکوموتیو های ناوگان ریلی کشور گفت: صرفه‌جویی ارزی مناسبی با اجرای این موضوع محقق می‌شود.

مجتبی تفقدی امروز در نمایشگاه حمل و نقل در تهران به رونمایی از موتور ملی لکوموتیو ساخته شده توسط متخصصان داخلی اشاره کرد و گفت:‌ این موتور توسط شرکت دیزل سنگین ایران و به کمک متخصصان ایرانی ساخته شده است.

وی ادامه داد: قرارداد ساخت این موتور ملی از سال ۸۸ منعقد شد، سال ۹۰ اولین نمونه تولید شده مورد آزمایش قرار گرفت، اما نیازمند تغییراتی بود.

معاون ناوگان راه‌آهن افزود: حدود دو الی سه سال ساخت این موتور به تعویق افتاد و پس از آن، شرکت داخلی موفق به تکمیل این موتور ملی شد که اولین نمونه آن تست روی زمین شد و پس از موفقیت، روی لکوموتیو نیز نصب شد و مورد آزمایش قرار گرفت.

تفقدی ادامه داد: در حال حاضر ما لکوموتیو با موتور ملی داریم که در ناوگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون ناوگان راه آهن با بیان اینکه از این موتورهای لکوموتیو برای لکوموتیوهای مانوری استفاده می‌شود،‌ اظهار داشت:‌ در حال حاضر حدود ۱۵۰ دستگاه لکوموتیو مانوری در ناوگان ریلی کشور فعال است و به حدود ۵۰ تا ۷۰ دستنگاه لکوموتیو دیگر نیاز است.

وی با بیان اینکه برای واردات مشابه این موتور ملی حدود ۴۰۰ هزار یورو نیاز است،‌گفت:‌ قرارداد ما در سال ۸۸ بابت هر دستگاه موتور ملی با شرکت داخلی ۲ میلیارد ریال بود، به دلیل نوسانات قیمتی این رقم افزایش می‌یابد، اما قطعا قیمتی که محقق می‌شود، از قیمت‌های وارداتی بسیار کمتر است.

سیستم فروش بلیت قطار ارتقا می یابد

مدیرعامل شرکت راه آهن: برنامه ای برای افزایش نرخ بلیت قطار نداریم

توقف 5 ساله ساخت قطار حومه ای

جابجایی خودرو با قطار چقدر هزینه دارد؟

تشریح جزئیات محاسبه کرایه بار ریلی (تعرفه سال 97)

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی