پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

روغن موتور هواپیما

اولین روغن موتور ایرانی هواپیما ساخته شد

شرکت نفت بهران برای اولین بار موفق به تولید روغن موتور هواپیما شده است. آقای مهندس عزیزی مدیر عامل شرکت نفت بهران در سمینار تخصصی صنایع استان خوزستان، از معرفی اولین روغن موتور هواپیما در کشور با نام بهران اوج خبرداد و اعلام نمود که تهیه و تولید سایر روغن های صنعت هوانوردی یکی از […]

سهیل زنگنه
شنبه - ۱۵ دی ۱۳۹۷

شرکت نفت بهران برای اولین بار موفق به تولید روغن موتور هواپیما شده است.

لوگو شرکت نفت بهران

آقای مهندس عزیزی مدیر عامل شرکت نفت بهران در سمینار تخصصی صنایع استان خوزستان، از معرفی اولین روغن موتور هواپیما در کشور با نام بهران اوج خبرداد و اعلام نمود که تهیه و تولید سایر روغن های صنعت هوانوردی یکی از برنامه های در دست انجام این شرکت می باشد. ایشان خاطرنشان کردند که تولید کنندگان روانکار در دنیا به دلیل پیچیدگی خواص و سختگیرانه بودن استاندارد های فنی در این صنعت تمایلی به حضور در این عرصه ندارند. با این حال شرکت نفت بهران با تکیه بر توان فنی و تولیدی متخصصان خود به عنوان اولین شرکت تولید کننده روانکار به این حوزه ورود نموده است.

 روغن هواپیماآقای مهندس عامره کارشناس ارشد پژوهش این شرکت نیز ضمن معرفی ویزگی های محصول بهران اوج، به عنوان اولین روغن موتور هواپیماهای پیستونی یا PEO درایران، اعلام نمود که این روغن مناسب موتورهای پیستونی تزریق مستقیم DGI و توربو شارژ هواپیماهای سبک و فوق سبک بوده و دارای قدرت پاک کنندگی زیاد، محافظت بالا ی اجزای موتور در برابر سایش، پایداری حرارتی بالا و مقاومت در برابر اکسیداسیون بوده و ضمن سازگاری با انواع مختلف سوخت و آب و هوای موجود در پهنه کشور، باعث افزایش زمان بازبینی موتور هواپیماها می شود. لازم به ذکر است این روغن دارای سطوح کیفیت فنی JASO MBJASO MAAPI SLVW 502 00 بوده و با درجه گرانروی 10W40 عرضه می شود. ایشان اظهار امیدواری نمود که با تکمیل فاز تحقیقاتی، به زودی روغن های موتور توربینی هواپیماها TEO نیز توسط شرکت عرضه شده و کشور را در بخش هواپیما های تجاری و نظامی نیز از واردات در این بخش بی نیاز گرداند. گفتنی است در بازار محدود روغن موتور هواپیما در جهان، برندهای بزرگی چون Mobil Jet و Shell حضور دارند.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی