پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موتورسیکلت فرسوده

تردد بیش از 7 میلیون موتورسیکلت فرسوده در سطح کشور

به گفته عضو هیات‌ رییسه کارگروه صنایع اسقاط حدود 2 میلیون و 500 هزار خودرو و بیش از هفت میلیون موتورسیکلت فرسوده در سطح کشور تردد می کنند. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو سید ابراهیم مناجاتی عضو هیات‌ رییسه کارگروه صنایع اسقاط با اشاره به اینکه مالکان موتورسیکلت‌هایی که “هنوز راه می‌روند”،‌ حاضر به […]

سبحان قالیباف
یکشنبه - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

به گفته عضو هیات‌ رییسه کارگروه صنایع اسقاط حدود 2 میلیون و 500 هزار خودرو و بیش از هفت میلیون موتورسیکلت فرسوده در سطح کشور تردد می کنند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

سید ابراهیم مناجاتی عضو هیات‌ رییسه کارگروه صنایع اسقاط با اشاره به اینکه مالکان موتورسیکلت‌هایی که “هنوز راه می‌روند”،‌ حاضر به فروش آن‌ها برای اسقاط نیستند، ‌تشریح کرد: طبق قانون، اسقاط هفت موتورسیکلت به اندازه اسقاط یک خودرو ارزش دارد؛ یعنی با اسقاط هفت موتورسیکلت می‌توان یک گواهی اسقاط دریافت کرد.

عضو هیات رییسه کارگروه صنایع اسقاط اشاره کرد: که در حال حاضر حدود دو میلیون و 500 هزار خودرو فرسوده و هفت تا هشت میلیون موتورسیکلت فرسوده در کشور تردد می‌کنند.

این مقام صنفی در این راستا اشاره کرد: از طرف دیگر دولت قیمت گواهی اسقاط خودرو را 2 میلیون و 500 هزار تومان تعیین کرده و با توجه به اینکه اسقاط هفت موتورسیکلت معادل اسقاط یک خودرو است، باید برای اسقاط هر موتورسیکلت حدود 350 هزار تومان به مراکز اسقاط داده شود. این در حالی است که فروشندگان خودرو اسقاطی خود را کمتر از شش میلیون تومان و موتورسیکلت فرسوده خود را کمتر از دو میلیون تومان به مراکز اسقاط نمی‌فروشند.

به گفته عضو هیات‌ رییسه کارگروه صنایع اسقاط، مراکز اسقاط باید برای اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده حدود 2 میلیون تومان هزینه کنند، اما گواهی اسقاط آن را حدود 400 هزار تومان بفروشند که این مسئله باعث می‌شود اسقاط موتورسیکلت‌های فرسوده صرفه اقتصادی نداشته باشد.

مناجاتی همچنین ادامه داد: نبود صرفه اقتصادی در این صنعت باعث تعطیلی مراکز اسقاط و بیکاری کارگران شده است.

عضو هیات‌ رییسه کارگروه صنایع اسقاط با توضیح اینکه دولت باید راهکاری برای ایجاد انگیزه در صاحبان خودروها و موتورسیکلت‌های فرسوده برای فروش وسیله نقلیه اسقاطی آن‌ها ارائه دهد، گفت: مشکل بعدی این است که با توجه به ممنوعیت واردات خودرو، خریداری برای گواهی اسقاط وجود ندارد.

انتهای پیام/ منبع: ایسنا

نجفی رئیس کمیته تفحص ازخودروسازان داخلی شد

مراکز اسقاط با 5 درصد ظرفیت کار می کنند / هیچ ارگانی خودرو اسقاط نمی کند

ادعای تولیدکنندگان موتورسیکلت درباره اسقاط موتورهای فرسوده

چرخ اسقاط خودروهای فرسوده در پی ممنوعیت واردات خودرو از حرکت ایستاد

قیمت گواهی اسقاط خودرو به زیر یک میلیون تومان رسید

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی