پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ام جی RX5

نگاهی به ام جی RX5 ، کراس اووری گمنام در بازار ایران

ام جی RX5 به صورت چراغ خاموش در اواسط اسفتد 97 به فروش رسید و در اوایل سال 98 با قیمت حدود 430 میلیون تومانی به بازار آمد. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو سال های 96 و 97 را باید اوج تنوع کراس اوورهای چینی در بازار ایران برشمرد. در میان این خودروها، […]

میلاد میرعابدینی
جمعه - ۳۰ خرداد ۱۳۹۹

ام جی RX5 به صورت چراغ خاموش در اواسط اسفتد 97 به فروش رسید و در اوایل سال 98 با قیمت حدود 430 میلیون تومانی به بازار آمد.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

سال های 96 و 97 را باید اوج تنوع کراس اوورهای چینی در بازار ایران برشمرد. در میان این خودروها، حضور یک کراس اوور چینی خوش قیافه در شوروم خودروسازی فردا در فروردین 97 ، توجهات فراوانی را سمت خود جلب کرد. این خودرو با لوگو خودروساز انگلیسی-چینی ام جی به نمایش گذاشته بود.

ام جی RX5

در مورد RX5 صحبت می کنیم. خودرویی که با نشان سایک معرفی شد و با نشان ام جی به ایران آمد. در شهریور ماه 97 خط تولید RX5 در خودروسازی فردا در سمنان افتتاح شد. اما در نهایت این خودرو به صورت چراغ خاموش در اواسط اسفتد 97 به فروش رسید و در اوایل سال 98 با قیمت حدود 430 میلیون تومانی به بازار آمد. قرار بود این خودرو در 2 تیپ تجهیزاتی و به صورت SKD در ایران مونتاژ شود.

ام جی RX5

اما نمونه هایی که برای فروش گذاشته شده اند، همه از نوع فول آپشن و 2 دیفرانسیل هستند. ابعاد ام جی RX5 از ام جی GS بزرگ تر بوده و با پیشرانه ارتقاء یافته GS در ایران عرضه شده است. با شاسی بلندی زیبا، قدرتمند و مجهز به امکانات رفاهی شاخص طرف هستیم.

اما عرضه محدود این خودرو و قیمت بالا در نخستین روزهای عرضه، باعث شده تا استقبال چشمگیری از آن به عمل نیاید. حدود 400 دستگاه ام جی RX5 به بازار آمده، اما شرکت آذویکو و خودروسازی فردا، هر 2 منکر عرضه این خودرو در بازار هستند و خودروسازی فردا در تابستان 98 ادعا کرده بود، کمتر از 100 دستگاه RX5 تولید کرده است. این کراس اوور جذاب اما بد شانس، رقبایی مثل چری تیگو7، زوتی کوپا توربو و کره ای های دست دومی مثل توسان و اسپرتیج را در مقابل خود می بیند.

ام جی RX5

به یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ مجهز شده که از تکنولوژی GDI بهره می برد. می توان گفت این پیشرانه مهمترین برگ برنده RX5 است. پیشرانه ای که می تواند 217 اسب بخار قدرت تولید کند. گشتاور 350 نیوتن متری RX5 در دور پایین 2500 به هر 4 چرخ منتقل می شود. همین ویژگی باعث شده تا این کراس اوور 1680 کیلویی کمتر از 10 ثانیه زمان نیاز داشته باشد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد. در کنار سیستم AWD، این گیرباکس 6 سرعته 2 کلاچه RX5 که نظر راننده را به خودش جلب می کند.

فاصله محوری 2700 میلی متری باعث شده تا کابین RX5 جادار و راحت به نظر برسد. همچنین صندوق بار 595 لیتری همان چیزی است که یک کراس اوور متوسط 5 نفره به آن نیاز دارد. فارغ از بحث های فنی، RX5 از نظر امکانات رفاهی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. در کنار آپشن های رایج، می توانید از ترمز پارک برقی، سقف پانورامیک، شیفتر دنده پشت فرمان، سنسور نور و باران، درب صندوق برقی و صندلی های برقی جلو بهره مند شوید.

ام جی RX5

پیشنهاد نهایی جوان خودرو

در کنار تمام ویژگی های مثبت RX5، ادامه دار نبودن تولید این خودرو و عرضه محدود آن باعث شده تا ارزش آن در طول زمان کاهش یابد و خریداران نگران مساله تامین قطعات و خدمات پس از فروش باشند. اما اگر این موارد را کنار بگذاریم و روی برچسب قیمت چشم بپوشیم، RX5 کراس اووری قدرتمند و پر آپشن است.

ام جی RX5

مشخصات فنی ام جی RX5

کلاس: هاچ بک
پیشرانه (سیلندر): 4 سیلندر 16 سوپاپ
حجم موتور: 1.5 لیتر
قدرت: 113 اسب‌بخار در 5600 تا 6000 دور
گشتاور: 143 نیوتن‌متر در 4000دور
گیرباکس: 4 سرعته اتوماتیک
وزن: 1090 کیلوگرم
مصرف ترکیبی: 6.5 لیتر
حجم باک: 45 لیتر

امکانات ام جی RX5

۶ کیسه هوای ۱۰ نقطه‌ای، سیستم کنترل پایداری الکتریکی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، کروز کنترل، سقف پانورامیک، استارت دکمه ای، سیستم تهویه دوگانه، دنده پشت فرمان، سامانه استارت استاپ اتوماتیک، سنسور پارک جلو و عقب، در صندوق برقی، مانیتور چند منظوره، آینه حساس به نور، صندلی‌های برقی جلو، تریم داخلی چرم (مشکی و مارون- مشکی یک دست)، چراغ روشنایی روز، سنسور نور و باران

این عکس ها متعلق به سایت خودروبانک است:

نکات مثبت:

امکانات رفاهی متنوع-بهره بردن از سیستم 4 چرخ متحرک-پیشرانه قدرتمند

نکات منفی:

سرنوشت نامعلوم-بازار خرید و فروش ضعیف- خدمات پس از فروش و تامین قطعات در هاله ای از ابهام

کوپا نیوفیس هم وارد بازار می شود + قیمت

لوکس تر از دیروز/ تجربه رانندگی چند روزه با چری تیگو7 جدید

پیکاپ آسنا ، پیشتاز رقیبان/ پیمایش 160 کیلومتر با کم‌تر از 10 هزار تومان!

در رنج قیمت ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان، سوزوکی گرند ویتارا بخریم یا کیا اسپرتیج؟!

ام وی ام X55 در یک قدمی بازار ایران/ جدیدترین محصول مدیران خودرو چه مشخصاتی دارد؟

بازار گرم شاسی بلندها در سرمای رکود/ هیوندای سانتافه بخریم یا نیسان ایکس تریل؟

کیا سورنتو زیر ذره بین/ از شاسی بلند محبوب کیا بیشتر بدانید

مقایسه پژو 2008 و چری تیگو7 / عاقبت نسیه فروشی!

غول مرحله آخر سانگ یانگ!/ از رکستون G4 بیشتر بدانید

هایما S7 پلاس چه تغییراتی را تجربه کرده است؟

پنجه در پنجه!/ جک S5 بخریم یا چری تیگو5 ؟

3 تفنگدار/مقایسه چانگان CS35، هایما S5 و جک S3

تهاجم هیده یوشی!/ در بازار کراس اوورها، هیوندای توسان بخریم یا میتسوبیشی ASX؟

برادران کوئن!/ با بودجه 700 میلیونی، هیوندای سانتافه بخریم یا کیا سورنتو؟

جک T8 محصول جدید کرمان موتور/ آتش کرمان موتور در خاکستر تحریم

تجلی یک رویای 60 ساله/ هرآنچه می خواهید از نخستین خودروی ملی ترکیه بدانید

قهرمان های گذشته/ مقایسه هیوندای i20 و سیتروئن C3 به عنوان هاچ بک های 300 تا 400 میلیونی

مینیمالیسم! / با بودجه 200 میلیون تومانی، کیا پیکانتو بخریم یا میتسوبیشی میراژ؟

فروکش هیجان/ بررسی لکسوس RX200t

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی