پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

پیکاپ ریچ

پیکاپ ریچ با ظاهری جدید به بازار می آید

این طور که پیداست، شرکت زامیاد در نظر دارد نسخه جدید پیکاپ ریچ را با نام ریچ  پلاس به بازار عرضه کند. این پیکاپ دودیفرانسیل بر پایه نیسان پیکاپ معروف طراحی شده و ابتدا در خط تولید پارس خودرو تولید و به بازار عرضه می شد. بعد از آن این خودرو به زامیاد رفت و […]

میلاد میرعابدینی
چهارشنبه - ۲۷ فروردین ۱۳۹۹

این طور که پیداست، شرکت زامیاد در نظر دارد نسخه جدید پیکاپ ریچ را با نام ریچ  پلاس به بازار عرضه کند. این پیکاپ دودیفرانسیل بر پایه نیسان پیکاپ معروف طراحی شده و ابتدا در خط تولید پارس خودرو تولید و به بازار عرضه می شد. بعد از آن این خودرو به زامیاد رفت و در آبان 97 اولین پیکاپ ریچ با نشان زامیاد از خط تولید خارج شد. حالا قرار است این خودرو با ظاهری جدید به بازار عرضه شود.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

برای افرادی که اهل آفرود هستند، علاوه بر قابلیت‌های حرکتی و دودیفرانسیل بودن خودروشان، فضای مناسب برای حمل بار هم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. پس چه بهتر که این خودرو دودیفرانسیل یک پیکاپ با فضای بار بزرگ باشد تا بتوانند با خیال راحت سفر کنند.

پیکاپ ریچ

خروج اولین پیکاپ ریچ از خط تولید زامیاد

قطعا کسانی که خودروهای دودیفرانسیل داخل کشور را دنبال می‌کنند، نیسان پیکاپ را به‌عنوان یک دودیفرانسیل محبوب با قابلیت‌های آفرود مناسب می‌شناسند. با شروع تحریم‌ها علیه ایران، تولید نیسان پیکاپ هم متوقف شد. اما چند سال پیش نیسان پیکاپ با سیمایی دیگر به بازار پیکاپ‌های دودیفرانسیل آمد. خودرو مورد بحث پیکاپ ریچ است که روی پلت فرم نیسان پیکاپ و رونیز (پلت فرم D22) ساخته می‌شود. ریچ محصول شرکت ZNA یا نیسان چینی است که روی خط تولید‌ها قرار دارد.


بررسی اختصاصی نیسان پیکاپ را در اینجا بخوانید


پیکاپ ریچ


بررسی سایبر تراک، نخستین پیکاپ تسلا را در اینجا بخوانید


پیکاپ ریچ از کجا آمده؟

پیکاپ ریچ جدید نیز در سال ۲۰۱۵ به بازار چین معرفی شده و حال شرکت زامیاد و گروه خودروسازی سایپا با حدود ۵ سال تاخیر می خواهند تا آن را به بازار ایران عرضه کنند. پیکاپ ریچ جدید که محصول کمپانی دانگ فنگ است، در نسل جدید فاصله محوری بیشتری را تجربه می کند و از طرفی وزن آن کاهش چشمگیری را داشته است. از نکات جالب این نسل پیکاپ ریچ، تداوم همکاری کمپانی دانگ فنگ با نیسان ژاپن است که دوباره یک پلتفرم کار و تجاری را برای ارزان سازی و مصارف اقتصادی از نیسان به دانگ فنگ برده اند.

پیکاپ ریچ


اینجا کلیک کنید و ویدئوی آفرود با پیکاپ آمیکو آسنا را ببینید!


مشخصات فنی پیکاپ ریچ

پیکاپ ریچ پلاس زامیاد همچنیان زیر کاپوت خود یک موتور 4 سیلندر 2438 سی‌سی ZG24 را جای داده که می‌تواند 133 اسب‌بخار نیرو تولید کند. هم‌چنین گشتاور این پیشرانه یورو4 به 208 نیوتن‌متر می‌رسد که به هر 4 چرخ منتقل می‌شود. توان پیشرانه به‌خوبی از پس وزن 1665 کیلویی مدل قبلی برمی‌آمد. قطعا ریچ جدید با تجدید نظر در وزنش در مسیرهای جاده‌ای و افرود کشش مناسب تری به نمایش خواهد گذاشت. به لطف سیستم تعلیق مناسب، عملکرد ریچ در جاده‌های آسفالته از پیکاپ نرم‌تر است. لیست مشخصات فنی ریچ با یک جعبه دنده 5 سرعته کمک‌دار کامل می‌شود. این گیرباکس با کد 7BM5 شناخته می‌شود.

کاتالوگ پیکاپ ریچ

کاتالوگ مدل قبلی پیکاپ ریچ

در آن زمان که دانگ فنگ ریچ در پارس خودرو تولید می شد، این شرکت نسخه جدید این پیکاپ دو دیفرانسیل را به نمایشگاه خودروی شیراز ۹۷ آورد و در برخی نمایشگاه های دیگر آن را در معرض دید عموم قرار داد. اما با خروج ریچ از پارس خودرو و پیوستنش به محصولات زامیاد، قرار است تا نسخه جدید این خودرو در این شرکت تولید شود.

احتمال آن وجود دارد تا زامیاد ریچ پلاس در تابستان سال ج

اری به صورت رسمی به بازار معرفی شود. قطعا این خودرو در بحث قیمت گذاری فراتر از نسخه فعلی ریچ در بازار ظاهر می شود. در آخرین فروش فوری زامیاد ریچ در زمستان ۹۸، این پیکاپ دو دیفرانسیل چینی قیمت نزدیک به ۱۸۵ میلیون تومان را داشت و حال این احتمال وجود دارد که زامیاد ریچ پلاس با قیمتی فراتر از ۲۰۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود.

پیکاپ ریچ

امکانات پیکاپ ریچ جدید

زامیاد ریچ پلاس به امکاناتی نظیر چراغ روشنایی روز، شیشه ها و آینه های برقی، دو کیسه هوا، ترمز ABS و EBD، تنظیم مکانیکی حالت انتقال قدرت به چرخ ها، نمایشگر لمسی، بلوتوث، سنسور پارک و دوربین عقب و… مجهز است.

منبع: اسب بخار


ویدئوی معرفی مرسدس بنز X کلاس (وانت مرسدس بنز) را در اینجا ببینید


تصاویر اختصاصی جوان خودرو از تست خارج جاده ای پیکاپ ریچ

اینجا کلیک کنید و معرفی ویدئویی تسلا سایبرتراک را ببینید

مقایسه پیکاپ های آمریکایی/ مقایسه شورولت کلورادو ZR2، فورد F-150 رپتور و دوج رم 2500 پاورواگن

وصله ناجور مرسدس بنز !/آشنایی با نخستین پیکآب بنز

پای زامیاد در کفش نیسان! / نگاهی به پتانسیل های پیکاپ ریچ

کدام وانت را بخریم؟ مقایسه وانت آریسان و وانت پراید

نگاهی به تندر۹۰ پیک‌آپ ، باکیفیت ترین پیک‌آپ شهری بازار ایران

وصله ناجور مرسدس بنز !/آشنایی با نخستین پیکآب بنز

بیراهه روی با بار اضافه! / مقایسه پیکاپ ریچ و کاپرا2

نمایشگاه خودرو تهران (۲۰)/ پیکاپ ریچ در آشیانه جدیدش

اولین وانت ریچ با نشان زامیاد از خط تولید خارج شد

پیکاپ آسنا ، پیشتاز رقیبان/ پیمایش 160 کیلومتر با کم‌تر از 10 هزار تومان!

مسافری از آینده!/ هر آنچه می خواهید از تسلا سایبرتراک بدانید

جک T8 محصول جدید کرمان موتور/ آتش کرمان موتور در خاکستر تحریم

وانت جدید هیوندای در نزدیک ترین زمان ممکن معرفی می شود

وانت شورولت سیلورادو به عنوان جا دار ترین وانت دنیا معرفی شد

(( آراد )) و (( آذر )) اعضای جدید خانواده زامیاد

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی