پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

نشست مجازی در ایران خودرو

نیازهای فناورانه ایران خودرو برای توسعه همکاری با دانشگاه اعلام شد

نخستین نشست مجازی تخصصی دانشگاه و صنعت خودرو، با همکاری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و گروه صنعتی ایران خودرو و با هدف تعمیق ارتباط بیشتر این دو حوزه برگزار شد. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو در این نشست که به صورت برخط و با حضور بیش از ۲۲۰ نفر از استادان و پژوهشگران برتر […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۲۴ تیر ۱۳۹۹

نخستین نشست مجازی تخصصی دانشگاه و صنعت خودرو، با همکاری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و گروه صنعتی ایران خودرو و با هدف تعمیق ارتباط بیشتر این دو حوزه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

در این نشست که به صورت برخط و با حضور بیش از ۲۲۰ نفر از استادان و پژوهشگران برتر دانشگاه‌ها و پژوهشکده‌های تخصصی زیر مجموعه وزارت علوم برگزار شد، راهکارهای موثر در توسعه تعامل اثربخش میان صنعت و دانشگاه مورد واکاوی قرار گرفت و الزامات، نیازمندی‌ها و روش‌های آن بررسی شد.

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو در این نشست، با اشاره به جایگاه ایران‌خودرو در صنعت خودروی کشور، نیاز این خودروساز به انتقال فناوری‌های روز را مهم ارزیابی کرد و گفت: صنعت خودرو از حوزه های بسیار متنوع و پیچیده‌ای است که توسعه آن نیازمند همکاری مشترک با دانشگاه است.

کیانوش پورمجیب، عنوان کرد: برای تولید یک خودرو هزاران قطعه از طریق زنجیره تامین وارد خطوط تولید می‌شود که باید ضمن پشت سر گذاشتن آزمون‌های مختلفی کیفی و فنی، سبب جلب رضایتمندی مشتری نهایی شود.

وی لازمه رسیدن به این هدف را دستیابی به سطح بالای تکنولوژی در تمام حوزه های صنعت خودرو دانست.

پورمجیب گفت: شرایط تحریمی حاکم بر کشور این نیازمندی را چندین برابر افزایش داده و به همین دلیل ایران خودرو توسعه همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی در تمامی حوزه های تخصصی را در دستور کارخود قرار داده است و امیدواریم با کمک هم با پروژه سازی و تیم سازی مشترک و تخصیص منابع مالی مناسب، بتوانیم از نتایج آن در صنعت خودرو استفاده کنیم و محصولاتی با کیفیت و مورد انتظار جامعه را به بازار عرضه کنیم.

وی افزود: در صورت تعریف ساز و کار مناسب میان دانشگاه و صنعت می توانیم اثرات این تعامل را در ارتقای محصولات و داخلی سازی قطعات مورد نیاز شاهد باشیم.

در ادامه این نشست، سیف مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ضمن استقبال از ایجاد ارتباط میان ابن وزارت‌خانه و گروه صنعتی ایران خودرو عنوان کرد: همواره کار اجرایی در حوزه صنعت بسیار پیچیده و سخت است و خوشبختانه گروه صنعتی ایران خودرو در سال های اخیر توانسته به عنوان نمونه موفق در حوزه صنعت کشور، نظریه‌ها و پروژه‌های تئوری را به مرحله اجرا درآورد.

دانشگاه‌ها برای همکاری با خودروساز، منتظر قرارداد نباشند

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: عملکرد ایران‌خودرو در توسعه دانش الکترونیک، مواد، دینامیک خودرو، پلیمر، طراحی و مکانیک خودرو می تواند به عنوان الگویی موفق برای دانشگاهیان کشور باشد و به نظر می رسد استادان و دانشگاهیان می توانند با تعریف مکانیزم های اثربخش و استفاده از تجربه مدیران این شرکت به تبادل اطلاعات و عملیاتی شدن فرآیند انتقال دانش در شرایط کنونی صنعت خودرو کمک کنند.

سیف با تعریف مکانیزم های همکاری گفت: برای حصول نتیجه ضروری است همه دانشگاهیان با سعه صدر و پیگیری مسایل در این حوزه، تعاملی اثربخش با صنعت خودرو داشته باشند.

وی افزود: برای ارتقای همکاری‌ها، دانشگاه‌ها و پژوهشکده ها نباید منتظر انعقاد قراردادها و تفاهم نامه‌ها باشند، بلکه وزارت علوم و تحقیقات در این زمینه روش‌های و مکانیزم‌های متعدد گوناگونی دارد که با استفاده از آن می توان با خودروسازان همکاری کرد.

در ادامه این نشست آنلاین، استادان مدعو به صورت برخط با مدیران ایران خودرو در زمینه های مختلف به بحث و گفت و گو پرداختند و نیازهای فناورانه شرکت ایران خودرو در زمینه های مختلف از سوی مدیران این شرکت و دانشگاهیان عنوان شد.

انتهای پیام/

تسریع در اعلام قیمت خودروها/ ایران خودرو پیشگام در جهش تولید

نفرات برگزیده در طرح مشارکت در تولید ایران خودرو اعلام شد

پژو 2008 موفق به دریافت 5 ستاره کیفی شد

اجرای ۱۲۱ پروژه برای ارتقای کیفی محصولات ایران خودرو در سال جهش تولید

سازمان محیط ‌زیست با هیچ شرکتی مراودات مالی ندارد

تحویل 95 هزار خودرو به مشتریان توسط ایران خودرو

هیچ تعهد معوقی در طرح های فروش فوری ایران خودرو وجود ندارد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی