محصول جديد سايپا معرفي شد/ رونمایی از پروژه SP100 سایپا به همراه فیس لیفت 2 محصول دیگر

گروه خودروسازي سايپا طي مراسمي با حضور رييس دفتر رياست جمهوري و مقامات وزارت صمت از محصول جديد خود رونمايي كرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری جوان خودرو

مراسم رونمايي از پروژه SP100 گروه خودروسازي سايپا با حضور واعظي رييس دفتر رياست جمهوري، نياركي معاون امور صنايع وزارت صمت، بيگلو دبير انجمن قطعه سازان، فرشاد مقيمي مديرعامل گروه صنعتي ايران خودرو و سليماني مدير عامل گروه خودروسازي سايپا و جمعي از معاونان سايپا در سالن خط توليد پرايد انجام شد.

گفتني است در اين مراسم علاوه بر معرفی 2 محصول فیس لیفت سایپا با پراید نیز به صورت رسمی خداحافظی شد.

مراسم رونمایی از محصول جدید سایپا (5)

سليماني مدير عامل سايپا در اين مراسم اظهار كرد: سال گذشته توانسته ایم با حدود 50 درصد از سهم بازار خودرو کشور را به خود اختصاص دهیم. و به عنوان خودروساز اول شناخته شویم.

وی در ادامه بیان کرد: انضباط مالی در سایپا ایجاد کردیم و توانستیم تحریم‌ها را دور بزنیم. علی رغم مشکلات متعدد توانستیم تولید پراید متوقف کنیم. امسال ۳ محصول و سال آینده ۵ خودروی جدید رونمایی خواهیم کرد.

این مقام ارشد گروه خودروسازی سایپا توضیح داد: تعداد خودروهای معوق را از 350 هزار دستگاه به عدد 120 هزار دستگاه کاهش داده ایم.

وی تشریح کرد: با ایجاد پویش طرح بومی سازی قطعات، نزدیک به ۲۰ درصد کاهش ارزبری داشتیم.

سلیمانی در خصوص محصول جدید گروه خودروسازی سایپا بیان کرد: امروز از محصول جدید سایپا که پروژه SP100 نام دارد رونمایی می شود، لازم به ذکر است که طراحی این خودرو به روز و مدرن با کمک مهندسان داخلی انجام شده و تا پایان سال تولید انبوه آن آغاز می شود و سال آینده به بازار عرضه خواهد شد.

پروژه SP100 سایپا (1)

وی در این راستا توضیح داد: این‌خودرو بر روی مگا پلتفرم سایپا و توسط مهندسان داخلی طراحی شده، خوشبختانه در تولید این خودرو نیازی به واردات نداریم و تمام قطعات این خودرو به کمک مهندسان داخلی ساخته شده است.

مراسم رونمایی از محصول جدید سایپا (3)

مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت در این مراسم بیان کرد: صنعت خودرو از جمله نخستین صنایعی بود که مورد تحریم قرار گرفت.

وی ادامه داد: فتخرم این گزارش را بدهم که وضعیت تولید و عمل به تعهدات معوق به خوبی پیش می‌رود. تا ۱۵ مرداد تولید خودرو ۱۵ درصد مثبت است و بیش از ۲۰ درصد رشد تولید داشته ایم.

این مقام مسئول تصریح کرد: ۲۰۱ هزار دستگاه از ابتدای سال تاکنون تحویل داده ایم. خودرو‌های کف به ۱۲۰ دستگاه رسیده است و تمام این ارقام نسبت به سال گذشته رشد داشته است که این نشان از اجرای جهش تولید دارد.

پروژه SP100 سایپا (3)

نیارکی بیان کرد: به دنبال کاهش وابستگی به واردات و تعمیق ساخت داخل هستیم. بحث مدیریت واردات و توسعه صادرات را دنبال می کنیم، همچنین محور بعدی ما توسعه صادرات است. استان آذربایجان شرقی ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون صادرات داشته و امسال برنامه صادرات ۴ میلیارد دلاری را دارد.

گزارش خودرو

وی اعلام کرد: ۲ شرکت خودروسازی امسال هر ۲ پلتفرم جدید عرضه می کنند و هر کدام با محصول جدید است و امکان تولید آنها در کشور وجود دارد. این ۲ خودروساز برای بهبود مستمر تلاش می کنند و در تلاش برای توسعه صادرات هستند.برنامه در وزارت خانه صمت بحث تولید خودروهایی است که ۵۰ درصد امکان ساخت داخل آن ها وجود دارد.

معاون امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: در تلاش هستیم تنوع محصولات را افزایش دهیم. بحث پلتفرم بومی را نیز داریم و‌ محدودیت ها را در کشور تبدیل به فرصت خواهیم کرد. حمایت از منطقی سازی قیمت خودرو موجب می شود جامعه خودروسازی امید به ساخت داشته باشد.

مراسم رونمایی از محصول جدید سایپا (2)

محمود واعظی امروز در مراسم رونمایی از دو فیس‌لیفت جدید سایپا و خروج خودروی پراید از خط تولید، اظهار داشت: اگر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را در نظر بگیریم، در صنعت خودروسازی کشور بیش از ۱.۵ میلیون نفر مشغول کارند. از سویی دیگر نزدیک ۵۰ حلقه رشته فعالیت به صنعت خودروسازی مرتبط هستند.

رئیس‌دفتر رئیس جمهوری افزود: با توجه به اهمیت بالای صنعت خودرو، اولین حوزه‌ای که مورد تحریم قرار گرفت، همین صنعت بود تا از این طریق ارزش افزوده و اشتغال در کشور از بین برود و اگرچه در مقاطعی به مشکل هم برخوردیم اما مدیران ما توانستند این شرایط را اداره کنند.

وی ادامه داد: مطابق با گزارش وزارت صمت به دولت، طی سال جاری تولید خودرو ۱۹ درصد و تولید وانت‌بار بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته است.

واعظی با تاکید بر اینکه باید پژوهش اولویت اول صنعت خودروسازی و قطعه‌سازی کشور باشد، گفت: تا زمانی که به کیفیت و توسعه توجه نشود، هرچقدر هم تولید داشته باشیم،در واقع در حال کپی‌سازی هستیم. زمانی می‌توانیم خودروساز حرفه‌ای شویم که به R&D توجه داشته باشیم. ساخت داخل با R&D پیوند دارد.

وی افزود: از زمان آغاز تحریم‌ها به ویژه تحریم‌های دو سال گذشته، اراده ما برای ساخت داخل بیشتر شده است.

واعظی گفت: در صورت رفع تحریم‌ها ممکن است که واردات برای خودروساز و قطعه‌ساز سودآوری به همراه داشته باشد اما مدیران نباید این دوره سخت را فراموش کنند و باید با تمام قوت ساخت داخل را جلو ببرند. خودروسازان ما نباید هیچ‌وقت از خودرویی که می‌سازند راضی باشند، همیشه باید به فکر افزایش کیفیت به ویژه در بخش ایمنی‌سازی باشند.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری با اشاره به قیمت خودروها، اظهار داشت: ۳ سال قبل این موضوع را در ستاد اقتصادی دولت حل کردیم؛ آن زمان ابلاغ کردیم که کارخانه به نیت پایین آمدن نرخ‌ها، ۵ درصد زیر قیمت بازار، بتواند خودرو بدهد؛ در دوره وزارت آقای شریعتمداری این موضوع اجرا نشد در دوره آقای رحمانی هم فقط امروز و فردا شد فلذا امیدواریم در این دوره این مصوبه اجرایی شود.

وی گفت: البته باید تولید بالا برود تا بازار اشباع شود؛ الان بیشتر سود به جیب دلالان می‌رود و فشار روی خودروساز و قطعه‌ساز است. از طرفی هم نمی‌توان یک‌دفعه قیمت‌ها را کاهش داد. به طور کلی ما موافق قیمت بالا یا پایین نیستیم بلکه به قیمت منطقی اعتقاد داریم.

این مقام مسئول به ضرورت صادرات خودرو اشاره و تاکید کرد: تا زمانی که صادرکننده نشویم کیفیت بالا نمی‌رود؛ با استفاده از بازارهای منطقه و همسایه‌ها باید صادرات را رونق دهیم.

واعظی همچنین با اشاره به تحریم‌ها، گفت: امیدواریم در ماه‌های آینده شرایط تحریمی کشور تغییر کند زیرا هدف آنهایی که ما را تحریم کردند تسلیم شدن ایران طی ۳ الی ۴ ماه بود اما الان ۲.۵ سال گذشته است و ما در این مدت علاوه‌بر اینکه تسلیم نشدیم، اتکایمان به خودمان نیز افزایش یافت.

وی افزود: زندگی مردم سخت شده، اما چیزی متوقف نشده است؛ تحریم‌کنندگان فقط ایجاد مزاحمت کردند.

رئیس‌دفتر رئیس‌جمهوری گفت: با علامت‌هایی که از کشورهای اروپایی و آسیایی و دیگران دریافت کرده‌ایم در روزهای پایانی تحریم قرار داریم زیرا تحریم‌کنندگان به هیچ یک از اهداف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خود نرسیدند. باید تاکید کنم که ماه‌های آینده وضعیت به مراتب بهتر می‌شود.

واعظی تصریح کرد: اگر ترامپ خواب این را می‌دید که در چهلمین سالگرد انقلاب دیگر نظام نیست، می‌بینیم که نظام ما سرپاست.

انتهای پیام/

کاهش 48 درصدی زیان سایپا در سه ماه نخست سال

خساپا در سه ماه به سود عملیاتی 29 میلیارد تومانی رسید/ اصلاح ساختار مالی، سایپا را سود ده خواهد کرد

رشد 42 درصدی درآمد سایپا نسبت به چهارماه نخست سال98/ افزایش 34 درصدی تحویل خودرو به مشتریان سایپا

آرایش ساینا!/ با ساینا فیس لیفت و تغییرات آن آشنا شوید

قیمت نهائی شاهین هنوز تعیین نشده است / تیپ‌های مختلف شاهین عرضه خواهد شد

قرعه کشی پنجمین طرح فروش سایپا انجام شد / اسامی منتخب فردا اعلام خواهد شد

آغاز تحویل خودروهای طرح فروش فوق العاده سایپا

ایساکو تعمیرگاه تخصصی بهنام آمیکو مدیران خودرو

جک کرمان موتور

نظر شما !!