پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

قلب خانم‌ها برای این ۱۰ خودرو تندتر می‌تپد!

قلب خانم‌ها برای این ۱۰ خودرو تندتر می‌تپد!

خانم ها اين 10 خودرو را بيشتر از همه دوست دارند. میلاد میرعابدینی بیشتر لوازم مورد استفاده انسان‌ها از نظر کاربری، به دو دسته زنانه و مردانه تقسیم می‌شوند. اما اتومبیل‌ها داستان متفاوتی دارند و از معدود ساخته‌های دست بشر هستند که نمی‌توان به طور مطلق کاربردی زنانه یا مردانه را برای آن‌ها در نظر […]

javankhodro
چهارشنبه - ۷ مرداد ۱۳۹۴

خانم ها اين 10 خودرو را بيشتر از همه دوست دارند.

میلاد میرعابدینی

بیشتر لوازم مورد استفاده انسان‌ها از نظر کاربری، به دو دسته زنانه و مردانه تقسیم می‌شوند. اما اتومبیل‌ها داستان متفاوتی دارند و از معدود ساخته‌های دست بشر هستند که نمی‌توان به طور مطلق کاربردی زنانه یا مردانه را برای آن‌ها در نظر گرفت. این واقعیت را باید پذیرفت که در حال حاضر، خانم‌ها بخش قابل توجهی از خریداران خودرو را به خود اختصاص داده‌اند و عده خانم‌های راننده روزبه‌روز افزایش می‌یابد. برخی از خودروسازان هم برای اینکه از این بخش مهم بازار سهمی داشته باشند، همانطور که به سن خریداران اهمیت می‌دهند، در طراحی تعدادی از محصولاتشان، سلیقه خانم‌ها را هم در نظر می‌گیرند تا آن‌ها را به سوی محصولات خود جذب کنند. البته شماری از خانم‌ها به اتومبیل‌هایی علاقه نشان می‌دهند که طراحی زمخت و مردانه دارند و تعداد طرفداران خودروهای فول‌سایز و SUV هم میان بانوان کم نیست. اما ما در این نوشتار به خودروهایی خواهیم پرداخت که از نظر کاربری کاملا مناسب خانم‌ها هستند و به واقع قلب خانم‌ها برای این ۱۰ خودرو تندتر می‌تپد!

بدین معنی که همگی از ویژگی‌های مشترک اتومبیل‌های زنانه، همچون ابعاد جمع و جور، طراحی فمینیستی و به دور از خشونت بهره برده‌اند. لازم به ذکر است، در اکثر رده بندی‌های معتبر دنیا چنین لقب به این خودروها داده شده و این لیست، ترکیبی از تمامی این رده بندی‌هاست.

آستون مارتین سیگنت

بدون شک لقب استایلیش‌ترین سوپر مینی دنیا را باید برای آستون مارتین سیگنت در نظر گرفت. این خودروی لوکس کوچک که همانند سایر محصولات آستون مارتین، نیمه دست ساز است؛ بر پایه تویوتا iQ تولید شده و در ظاهر آن همانند سایر محصولات آستون اصالت و زیبایی موج می‌زند. به گونه‌ای که با نگاهی به جلو پنجره و چراغ‌های بزرگ جلو، به نام خانوادگیش، آستون مارتین پی‌ خواهید برد.

آستون مارتین سیگنت

آستون مارتین سیگنت

کابین هم مانند بدنه کاملا لوکس و نزدیک به معیارهای آستون طراحی شده است و تجمل درون کابین این سوپرمینی انگلیسی موج می‌زند. در کابین سیگنت، از باکیفیت‌ترین قطعات و پوشش‌ها استفاده شده‌است تا قیمت بالای آن قابل توجیه باشد.

ابعاد کوچک سیگنت، رانندگی بسیار راحتی را به ارمغان آورده و پارک کردن با آن در فضاهای کوچک بسیار ساده است. به همین جهت خودرویی مناسب برای خانم‌ها به نظر می‌رسد،که در خیابان‌های پرترافیک با فضای محدود پارک، می‌توان از آن لذت برد.

مهم‌ترین نقطه قوت سیگنت پس از اصالت و کیفیت بالا، موتور آن نسبت به سایر رقبا محسوب می‌شود. موتور ۴ سیلندر این خودرو، نسبت به حجم 3/1 لیتری‌اش، ۹۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند و در مقابل مصرف سوخت آن به ۴ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد. همچنین از نظر میزان آلایندگی، سیگنت از iQ مدعی، یک سر و گردن بالاتر است.

آستون مارتین سیگنت

آستون مارتین سیگنت

قیمت ۵۰ هزار دلاری سیگنت، این موضوع را در ذهن تداعی می‌کند که اگر آنچنان ثروتمند نیستید، اما قلبتان برای آستون می‌تپد؛ می‌توانید با خرید این خودرو، یک آستون مارتین سوار شوید! اما نکته جالب در خصوص سیگنت این است که، آستون مارتین این خودرو را فقط به کسانی می فروشد که پیش از این یکی از محصولات اصلی آستون مارتین را خریده باشند!

پس برای لذت بردن از سیگنت باید واقعا ثروتمند و از مشتریان پروپا قرص آستون باشید.

لندروور رنج روور ایووک

از زمان تولد تا کنون، به این خودرو القاب زیادی نسبت داده شده است. از بهترین SUV دنیا در سال ۲۰۱۲ گرفته، تا محبوب‌ترین خودروی خانم‌ها در همان سال.

ایووک پس از واگذاری لندروور به شرکت تاتاموتور هند طراحی شد و نخستین بار در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۰۸، در قالب یک مدل مفهومی تحت عنوان LRX رونمایی شد.

لندروور رنج روور ایووک

لندروور رنج روور ایووک

ظاهر ایووک منحصربه‌فرد است و تفاوت‌های زیادی با سایر SUVهای کنونی دارد. در جای جای بدنه می‌توان ردپای اصالت لندروور را دید. که از جمله این موارد می‌بایست به جلوپنجره مشبک و چراغ‌های جلو و عقب اشاره داشت. ایووک در دو نوع ۳ درب و ۵ درب عرضه می‌شود. مدل ۳درب آن به لطف ابعاد مناسب و جمع و جور، یکی از بهترین گزینه‌های پیش روی خانم‌های راننده است.

این خودرو در بخش قابلیت‌های فنی هم بی‌نظیر است و لندروور ادعا می‌کند که در سواری خارج جاده (آفرود)، چیزی از SUVهای بزرگتر کمپانی نظیر رنج‌روور اسپرت کم ندارد.

بر خلاف طراحی بدنه که انقلاب بزرگی در طراحی محصولات لندروور محسوب می‌شود، طراحی کابین به سایر مدل‌های کمپانی نزدیکتر است و در این زمینه خط مشی رنج‌روور اسپرت را دنبال می‌کند. البته مدگرایی در کابین ایووک کاملا مشهود است و از جالب‌ترین نکات کابین، می‌توان به سبک جدید دسته دنده که شبیه ماوس طراحی شده، اشاره کرد.

لندروور رنج روور ایووک

لندروور رنج روور ایووک

دو نوع موتور ۶ و ۸ سیلندر برای ایووک قابل سفارش است. موتور ۶ سیلندر ۳ لیتری، قادر است ۳۴۰ اسب بخار قدرت تولید کند و این SUV متوسط را در مدت 9/6 ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰کیلومتر برساند. اما موتور ۸ سیلندر این مدل،کاملا منطبق با نیازهای شیفتگان سرعت است. این موتور ۵ لیتری ۵۱۰ اسب‌بخار قدرت تولید کرده و با شتاب ۰ تا ۱۰۰ پنج ثانیه‌ای، چیزی از خودروهای اسپرت کم ندارد. قیمت ایووک از ۶۴ هزار دلار شروع می‌شود و برای مدل‌های قوی‌تر و کامل‌تر بالا می‌رود.

آلفارومئو میتو

در نظر اکثر علاقه‌مندان به خودرو، آلفارومئو مساوی است با طراحی زیبا و ناب ایتالیایی! هنر طراحی در تمامی محصولات آلفا، از سوپراسپرت گرفته تا هاچ‌بک‌هایش موج می‌زند. میتو کوچکترین خودروی آلفا رومئوست و در گروه سوپرمینی‌ها جای می‌گیرد، که در مقابلش رقبای بزرگی همچون مینی‌کوپر و فیات ۵۰۰ را می‌بیند.

آلفارومئو میتو

آلفارومئو میتو

میتو یک هاچ‌بک ۳ درب است که ابعاد کوچک آن، سواری راحتی را برایش رقم زده است. این قابلیت در کنار طراحی فمینیستی آن، سبب شده تا بیشتر خریدارانش را خانم‌ها تشکیل دهند.

جلو پنجره مثلثی به عنوان مهمترین المان طراحی، در کنار چراغ‌های دایره‌ای شکل و گلگیرهای ورم کرده، نمایی متفاوت و فراموش نشدنی را برای میتو رقم زده‌اند.

طراحی داخل کابین با بدنه کاملا هماهنگ است و ارگونومی خوبی دارد. قطعات داخل کابین فوق‌العاده با کیفیت هستند و از چیدمان جالبی برخوردارند. در کنار ابزارک‌های آلومینیومی کابین، از پوشش فیبرکربن هم روی درها و کنسول جلو استفاده شده است که جلوه‌ای اسپرت به فضای کابین میتو بخشیده‌اند.

آلفارومئو میتو

آلفارومئو میتو

میتو از نظر قوای موتوری و حرکتی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. آلفا دو موتور ۴ سیلندر 4/1 لیتری را برای میتو در نظر گرفته، که در حالت عادی ۱۳۵اسب بخار و در نمونه مجهز به توربوشارژر قادر است ۱۷۰اسب بخار نیرو تولید کند. این اعداد و ارقام، قابلیت آلفا در ساخت موتورهای کم حجم با راندمان بالا را به رخ می‌کشند. همچنین میتو از هندلینگ بالایی برخوردار است که می‌بایست این قابلیت را مدیون ابعاد کوچک و طراحی حساب شده خود باشد.

از دیگر سو، قیمت مناسب میتو در کنار ویژگی‌ها و طراحی بی‌نظیرش، باعث شده کمتر بانویی در خرید آن تعلل کند.

فیات ۵۰۰

فیات۵۰۰ از افسانه‌های صنعت خودروسازی دنیا محسوب می‌شود. این خودرو در دهه ۷۰ متولد شد،که در آن زمان به یکی از محبوب‌ترین خودروهای بازار تبدیل شده بود. فیات در سال ۲۰۰۷، این هاچ‌بک دوست داشتنی را احیا کرد و با ظاهری جدید به بازار فرستاد.

فیات ۵۰۰

فیات ۵۰۰

در طراحی نسل جدید ۵۰۰، در عین توجه به طراحی اولین نسل این خودرو و حفظ اصالت، به مدرنیته و نیازهای روز هم توجه بسیاری شده است. این خودرو ذاتی کاملا زنانه دارد و حتی تصور اینکه یک مرد با آن رانندگی کند هم سخت است! همچنین در تبلیغات تلویزیونی، بارها خانم‌ها پشت فرمان ۵۰۰ دیده شده‌اند.

فضای کابین ۵۰۰ کوچک و جمع و جور است و برای افراد قدبلند و درشت هیکل مشکل ایجاد می‌کند. البته فیات ۵۰۰ را در نمونه مجهز به سقف برزنتی تاشو هم عرضه کرده،که با بازکردن سقف، فضای کابین دلبازتر می‌شود.

کیفیت و طراحی داخلی کابین ۵۰۰، کاملا درخور یک خودروی ایتالیاییست و شک نکنید وقتی از نزدیک با آن دیدار کنید، در کسری از زمان شیفته‌اش خواهید شد. البته از نظر سبک طراحی، یک پله از میتو و مینی کوپر پایین‌تر قرار می‌گیرد.

فیات ۵۰۰

فیات ۵۰۰

فیات مدل ۵۰۰ را در چهار مدل pop,sport,lounge,turbo عرضه می‌کند، که با صرف نظر از مدل تقویت شده ابارث (تیونر مخصوص فیات)، نمونه توربو کامل‌ترین و قدرتمندترین مدل ۵۰۰ محسوب می‌شود. موتور ۴سیلندر توربو، 4/1 لیتر حجم دارد که قادر است ۱۳۵ اسب بخار قدرت تولید کند. این مشخصات فنی برای رفت و آمد درون شهری و استفاده روزمره مناسب به نظر می‌رسند.

لازم به ذکر است، ۵۰۰ توربو بهایی در حدود ۲۰ هزار دلار دارد که برای چنین خودرویی کاملا مناسب به نظر می‌رسد.

فولکس واگن بیتل

بدون شک نام فولکس قورباغه‌ای دست‌کم یک‌بار به گوش همه ایرانی‌ها خورده است. این خودرو با نام بیتل، در سال ۱۹۳۸ متولد شد و تولید آن تا سال ۲۰۰۳ ادامه پیدا کرد. بیتل از آن زمان هم باب میل خانم‌ها بود و در تبلیغات آن سال‌ها نیز، همواره خانم‌ها پشت فرمان آن دیده شده‌اند. این خودرو با تولید ۲۱ میلیون دستگاه در مدت ۶۵ سال، عنوان پرتیراژترین خودروی جهان را به خود اختصاص داده،که این نشان از محبوبیت فوق‌العاده آن دارد.

فولکس واگن بیتل

فولکس واگن بیتل

فولکس واگن پس از وقفه‌ای چندین ساله، نسل جدید بیتل را با ظاهری جدید معرفی کرد. که بی‌شباهت به مدل قبلی و حتی جد بزرگش مدل T1، نیست.گلگیرها همان حالت ورم کرده و جدا از بدنه را دارند و چراغ‌های گرد آن هم ناخوداگاه ذهن بیننده را به سوی نسل‌های پیشین بیتل می‌برند.

کابین بیتل، همانند سایر خودروهای آلمانی منظم و خوش ساخت است. طراحی کنسول جلو و سایر قسمت‌ها، نسبت به مدل قبلی تغییرات چشمگیری را به خود دیده‌ و زیباتر شده‌اند. شیب تند سقف نیز سبب شده سرنشینان بلند قد در ردیف عقب احساس ناراحتی کنند. بیتل در مدل‌های روباز هم عرضه می‌شود،که با بازکردن سقف، لذت رانندگی دوچندان خواهد شد.

فولکس واگن بیتل

فولکس واگن بیتل

فولکس واگن طیف متنوعی از پیشرانه را برای بیتل در نظر گرفته است. پیشرانه 5/2 لیتری، 5/2 لیتری توربو و یک پیشرانه دیزل TDI.

پیشرانه 5/2 لیتری با تعداد نامتعارف ۵ سیلندر، قادر است ۱۷۰ اسب بخار قدرت تولید کند که این توان در مدل توربو، به ۲۰۰اسب بخار می‌رسد. این‌گونه به نظر می‌آید که این مشخصات برای خودرویی کوچک و شهری مثل بیتل کاملا مناسب باشد.

قیمت بیتل برای مدل کوپه از ۱۹هزار دلار آغاز شده و روی مدل کانورتیبل آن برچسب قیمت ۲۴هزار دلاری قابل مشاهده است.

تویوتا یاریس

مدل ۲۰۱۲ یاریس در واقع نسل سوم این هاچ‌بک پرطرفدار است. یاریس، همانند میتو، فیات۵۰۰ و مینی از پیشنه چند ده ساله برخوردار نیست و از این رو طراحی آن فاقد اصالت به نظر می‌رسد. نسل قبلی یاریس از نظر طراحی و ابعاد بدنه، کاملا با سلیقه خانم‌ها منطبق بود. اما نسل جدید از ظاهر خشن‌تر و زیباتری بهره می‌برد. خطوط تند و تیز جای خود را به خطوط نرم نسل قبلی داده‌اند، از این رو شاهد ظاهری جذاب‌تر و ماندگارتر از نسل قبلی هستیم.

تویوتا یاریس

تویوتا یاریس

طراحی فضای داخلی هم کاملا تغییر کرده و به سایر خودروهای جدید تویوتا نزدیک شده است. از مهمترین نکات قابل ذکر در خصوص کابین نسل جدید، می‌توان به ارتقا کیفیت قطعات کابین و تکمیل فهرست امکانات و تجهیزات اشاره کرد.

یاریس از نظر سواری خودرویی نرم، بی‌دردسر و کم مصرف است که کاملا نیاز خانم‌ها را برطرف می‌کند. اما با موتور 3/1 که ۸۴ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند، در مقابل رقبا حرف چندانی برای گفتن ندارد. یاریس مدل قبلی را در مدل صندوق دار نیز عرضه می‌کرد، ولی نسل جدید این خودرو فقط در نمونه هاچ بک تولید می‌شود.

مینی کوپر

اگر بخواهیم ۱۰ خودرو جاودانه در دنیا را نام ببریم، قطعا یکی از آن‌ها مینی ماینر خواهد بود. خودرویی که به یکی از شخصیت‌های اصلی فیلمهای مستربین به نقش‌آفرینی روآن اتکینسون، مبدل شد، و در ایران نیز بسیاری از مردم با آن خاطره دارند.

مینی کوپر

مینی کوپر

پس از پایان تولید مینی ماینر در دهه ۷۰، دیگر خبری از آن نشد تا اینکه در سال ۲۰۰۰، شرکت مینی تصمیم به احیای این مدل گرفت و مینی کوپر به عنوان جانشین ماینر، در سال ۲۰۰۲ رسما به بازار آمد. با واگذاری مینی به کمپانی BMW دست مینی برای معرفی و تولید مدل‌های متنوع باز شد و امروزه شاهد طیف گسترده‌ای از محصولات مینی هستیم.

در میان محصولات جدید مینی، مدل کوپر شباهت‌های بسیاری با ماینر معروف دارد. این خودرو یکی از محبوب‌ترین خودروها نزد بانوان به شمار می‌آید. چراغ‌های گرد و ابعاد کوچک بدنه طراحی اصیل انگلیسی مدل ماینر را در ذهن علاقه‌مندان به خودرو تداعی می‌کند.

مینی کوپر

مینی کوپر

فضای کابین، در عین حفظ اصالت، بسیار زیبا و مدرن طراحی شده است و همانند سایر خودروهای انگلیسی از آپشن‌های متعدد و کیفیت بالایی بهره می‌برد. یکی از نکات جالب در خصوص این خودرو، این است که با پرداخت مبلغی، می‌توانید پرچم انگلستان یا چند تصویر دیگر را برای روی درپوش سوراخ باد تایرها سفارش دهید!

مینی انبوهی از پیشرانه را برای کوپر در نظر گرفته، که ضعیف‌ترین پیشرانه ۴ سیلندر این خودرو قادر است ۱۲۲اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین رانندگی با کوپر، با توجه به فرم جالب بدنه و طراحی منحصر به فرد کابین به علاوه قابلیت‌های حرکتی مناسب، بسیار هیجان انگیز است.

و در نهایت اگر مشتاق خریداری یک دستگاه مینی کوپر هستید، باید در حساب بانکی خود، حداقل ۱۱هزار پوند داشته باشید.

هیوندای IX35 (توسان)

در بیشتر رده‌بندی‌های خودرویی با عنوان خودروهای محبوب بانوان، نام این کراس‌آور کره‌ای به چشم می‌خورد. توسان نسل قبل با وجود طراحی نه‌چندان زیبا و هماهنگ، بسیار مورد توجه خانم‌ها قرار گرفت. که دلیل این امر را می‌توان در ابعاد جمع و جور و قابلیت بالای کنترل آن جست‌وجو کرد.

هیوندای با اتکا به محبوبیت نسل قبلی، اقدام به تولید نسل جدید توسان کرد. این SUV کوچک، نخستین‌بار در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۹ رونمایی شد و در حال حاضر همانند نسل قبل، از محبوبیت بالایی میان بانوان برخوردار است.

هیوندای IX35 (توسان)

هیوندای IX35 (توسان)

طراحی توسان در مقایسه با نسل قبل کاملا دگرگون شده و هیچ نقطه مشترکی ندارد. قسمت جلو و عقب نسبت به نسل قبلی هماهنگ‌تر شده‌اند و خطوط اغراق‌آمیز روی بدنه خودنمایی می‌کنند.

فضای کابین هم مانند بدنه، با نسل قبلی فاصله زیادی گرفته است و طرحی کاملا جدید را به نمایش می‌گذارد. کیفیت قطعات و سطح تجهیزات نیز پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و رنگ‌بندی کابین نسب به نسل قبل، به مراتب دلنشین‌تر است.

هیوندای IX35 (توسان)

هیوندای IX35 (توسان)

موتور ۶ سیلندر مدل قبلی، جای خود را به یک موتور ۴ سیلندر با حجم ۲۳۵۹سی‌سی داده است،که با وجود تعداد سیلندر و حجم موتور کمتر، قدرت موتور آن با ۲ اسب بخار افزایش به ۱۷۷اسب بخار رسیده است و مصرف سوختش کاهش چشمگیری داشته است. سواری توسان نرم و راحت است و به لطف ابعاد جمع‌وجور، کنترل آن در مسیرهای پرترافیک راحت است.

هیوندای i30

این شما و این هم یکی از زنانه‌ترین هاچ‌بک‌های موجود در دنیا. هاچ‌بک متوسط هیوندای به لطف طراحی زیبا، کیفیت بالا و موتور قدرتمند، در مقابل رقبا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. طراحی i30 فاقد هرگونه اصالات، اما کاملا هماهنگ و متناسب است. ابعاد کوچک و ذات زنانه طراحی آن، سبب شده‌اند تا اکثر مشتریان i30 را خانم‌ها تشکیل دهند. این خودرو با مزدا۳ هاچ‌بک رقابت تنگاتنگی دارد، ولی از نظر طراحی یک رده پایین‌تر از آن قرار می‌گیرد.

هیوندای i30

هیوندای i30

فضای داخل کابین زیبا و با کیفیت طراحی شده است. آینه‌های بزرگ جانبی دید خوبی از اطراف به دست می‌دهند و فرمان نرم این خودرو در کنار جعبه دنده اتوماتیک، رانندگی آسان و لذت‌بخشی را برای آن به ارمغان آورده‌اند. امکانات رفاهی و ایمنی i30 تمام نیازهای خریدار را برطرف می‌کنند و از این نظر نمی‌توان به آن ایرادی وارد کرد.

i30 از یک پیشرانه ۴سیلندر ۲۰۰۰ سی‌سی بهره می‌برد که ۱۴۳ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. قدرت بالای این خودرو در شتاب‌گیری‌های ناگهانی و رانندگی به اصطلاح تخت‌گاز، به خوبی خود را نشان می‌دهد. همچنین سواری نرم و قابلیت کنترل بالا از ویژگی‌های بالقوه آن به شمار می‌آیند.

هیوندای i30

هیوندای i30

هیوندای به تازگی نسل جدید i30 را معرفی کرده است که با یک طراحی به کلی دگرگون شده، ردپایی از سبک جدید محصولات هیوندای به نمایش می‌گذارد.

کیا پیکانتو

اگر به ظاهر این هاچ‌بک کوچک دقت کنید، درمی‌یابید که چندان از اینکه به آن خیره شده‌اید، خوشحال نیست! پیکانتو یکی از کوچکترین هاچ‌بک‌های کیا محسوب می‌شود، که ابعاد کوچک آن سبب شده، اکثر مشتریانش را خانم‌ها تشکیل دهند. ظاهر نسبتا خشن پیکانتو مانند پسر بچه‌های کم سن‌و‌سالی است که می‌خواهند خود را بزرگتر نشان بدهند! در طراحی بدنه آن از خطوط تیز و چراغ های بزرگ استفاده شده تا ابعاد کوچک بدنه را پوشش دهند.

کیا پیکانتو

کیا پیکانتو

داخل کابین بسیار ساده و متناسب با قیمت ۱۱هزار دلاریش طراحی شده است. که سبب می‌شود روی صندلی‌های آن کاملا احساس آرامش کنید. دید اطراف مناسب است، که این مسئله در کنار ابعاد کوچک باعث خواهد شد بتوانید به راحتی آن را در فضاهای محدود پارک کنید.

کیا پیکانتو

کیا پیکانتو

در پیکانتو از موتور ۴ سیلندر ۱۲۵۰سی‌سی استفاده شده که با قدرت ۸۳ اسب بخار، چندان خودروی قدرتمندی به نظر نمی‌رسد. ولی مصرف سوخت بسیار پایین، این خودرو را به یکی از بهترین گزینه‌های پیش رو برای رفت‌وآمد در شهرهای پرترافیک تبدیل کرده است.

دیدگاه خود را بنویسید

نظرات کاربران

  • كامليا | 07/05/1394 در 15:35

    بنده همچنان روي مگان كروك اصرار دارم ♥

  • اشکنان | 07/05/1394 در 17:11

    والا خانم من گفت همهذاین ماشینها ظاهرش زشت و بدقواره هست.اگر دسترسی به شرکت های تولید کننده اش دارید بهشون بگید….

  • نازنین | 07/05/1394 در 23:51

    ی جوری میگین فک کردم چ جورین???

  • محمد جواد | 10/08/1394 در 16:34

    یه جوری میگن انگار‌ از بوگاتی یا لامبور‌گینی بالاتره

  • Zari | 16/08/1394 در 19:13

    توسان، یاریس، آی سی، عشق رویاهای منن

کیوسک مطبوعاتی