پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

برابهام (4)

خودروی جدید برابهام ساخته شده برای پیست معرفی شد.

امروزه هایپر کارهای مخصوص پیست از جمله: مک لارن سنا, استون مارتین وولکان, پاگانی زوندا R و فراری FXX , از محوبیت بالایی برخوردار هستند. خودروهایی با طراحی فضایی, موتورهای حجیم و لاستیک های اسلیک که تنها برای یک هدف ساخته شده اند: شکستن رکورد در پیست!. اگر علاقه مند به مسابقات اتومبیلرانی باشید حتما […]

ارشیا
دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷

امروزه هایپر کارهای مخصوص پیست از جمله: مک لارن سنا, استون مارتین وولکان, پاگانی زوندا R و فراری FXX , از محوبیت بالایی برخوردار هستند. خودروهایی با طراحی فضایی, موتورهای حجیم و لاستیک های اسلیک که تنها برای یک هدف ساخته شده اند: شکستن رکورد در پیست!. اگر علاقه مند به مسابقات اتومبیلرانی باشید حتما نام برابهام را شنیده اید. اکنون این کمپانی از جدید ترین محصولش به نام  BT62 رونمایی کرده است.

کمپانی برابهام یکی از پر افتخار ترین تیم ها در مسابقات فرمول یک در دهه 60 و 70 است. جان برابهام راننده افسانه ای مسابقات فرمول یک بود که در سال های 59, 60 و 66 سه بار قهرمان مسابقات فرمول یک شده بود. آخرین قهرمانی او در سال 1966, یک عنوان فوق العاده بود. او به اولین راننده ای تبدیل شد که با خودرویی که خودش ساخته بود قهرمان شد. نمونه BT62 هم با الهام گیری از نمونه دهه 60 میلادی ساخته شده است. کمپانی برابهام برای نمونه BT62 از یک پیشرانه 5.4 لیتری 8 سیلندر با 700 اسب و بخار و 492 پوند بر فوت (664 نیوتن متر) استفاده کرده است. به گفته برابهام این موتور بر پایه یکی از پیشرانه های یک کمپانی معروف ساخته شده است که هویت آنرا فاش نساخته است. قدرت موتور با استفاده از یک گیرباکس 6 سرعته سکوئنشال ساخته Hollinger انتقال می یابد. سیستم ترمز کاملا کربنی است. در این سیستم از لنت های کربنی همراه با 6 پیستون و روتور های کربنی استفاده شده است. این تکنولوژی اولین بار در سال 1976 در خودروهای فرمول یک برابهام به کار رفت.

برابهام (2)

برای BT62 لاستیک های اسلیک میشلن در نظر گرفته شده است. با توجه به بکار گیری مواد فیبر کربنی در بدنه, وزن این خودرو به 2,142 پوند ( 856 کیلوگرم) رسیده است. نسبت قدرت به وزن در این خودرو 653 اسب بخار بر تن است. اسپلیتر جلو, دیفیوزر عقب و بال بزرگ عقب نیرو جاذبه 2,654 پوند (1061 کیلوگرم) تولید می کند!.

برابهام (5)

تنها 70 دستگاه از BT62 به مناسبت 70 سالگی تیم برابهام ریسینگ ساخته خواهد داشت. 35 خودرو اول با رنگ بندی سبز رنگ تیم براهام به مناسبت 35 پیروزی بین سال های 1966 تا 1985 عرضه خواهند شد. جک برابهام در سال 1970 از مسابقات فرمول یک بازنشسته شد و پس از آن در سال 1971 تیم برابهام توسط Bernie Ecclestone خریداری شد. پس از آن این تیم توسط نلسون پیکه, دو قهرمانی در 1981 و 1983 بدست آورد.

برابهام 6

در سال 1988 تیم فروخته شد و در سال 1992 هم ورشکست شد. در سال 2013 تیم برابهام توسط خانواده جک برابهام احیا شد. به گفته دیوید برابهام: هدف ما برگرداندن نام برابهام به مسابقات سطح اول دنیاست. این بدین معنی نیست که برابهام در مسابقات فرمول یک شرکت خواهد کرد اما هدف گذاری این کمپانی, شرکت در مسابقات لمانز در 5 سال آینده است.

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

مک لارن معرفی می کند/ مک لارن Senna در نمایشگاه پکن

لامبورگینی اونتادور S / پرچم دار جدید لامبو

رکورد تست 0 تا 400 کیلومتر بر ساعت توسط کونیخ زیگ آگرا شکسته شد+ فیلم

برگ برنده مرسدس بنز رو شد/ رمزگشایی از مرسدس بنز پروجکت وان

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی