پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرناندو آلونسو (3)

خداحافظ اسطوره / فرناندو آلونسو از مسابقات فرمول یک خداحافظی کرد

بدون شک فرناندو آلونسو در میان رانندگان برتر قرن 21، یکی از آن استعداد های ناب است. راننده ای که هرگاه خودروی قدرتمندی در اختیار داشته است به همگان اثبات کرده است که چه توانایی هایی دارد. در حالی که مسابقات فرمول یک در تعطیلات تابستانی به سر می برد، اما آلونسو در یک متن […]

ارشیا
چهارشنبه - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷

بدون شک فرناندو آلونسو در میان رانندگان برتر قرن 21، یکی از آن استعداد های ناب است. راننده ای که هرگاه خودروی قدرتمندی در اختیار داشته است به همگان اثبات کرده است که چه توانایی هایی دارد. در حالی که مسابقات فرمول یک در تعطیلات تابستانی به سر می برد، اما آلونسو در یک متن خداحافظی خود را از دنیای فرمول یک اعلام کرد.

((بعد از 17 سال فوق العاده در این ورزش بی نظیر، اکنون زمان تغییرات فرا رسیده است. من از تک تک دقیقه های حضورم در مسابقات فرمول یک لذت بردم و از تمامی مردمی که در این لحظات نقش داشتند تشکر می کنم.))

فرناندو آلونسو (1)

فرناندو آلونسو پس از گذراندن چند گرند پری باقی مانده تا پایان فصل، از مسابقات فرمول یک جدا می شود. اما این پایان کار آلونسو نیست. فرناندو آلونسو اخیرا به تیم تویوتا در مسابقات استقامتی پیوسته است. او موفق شد در اولین حضورش در مسابقات لمانز، با تیم تویوتا قهرمان این مسابقات شود. هم چنین آلونسو در سال 2017 هم در مسابقات ایندی کار آمریکا حضور پیدا کرد. اکنون فرناندو آلونسو می تواند با پیوستن به مسابقات ایندی کار، عنوان سه گانه را بدست آورد. فرناندو آلونسو در چند سال اخیر با بدشانسی های متعددی روبرو شد تا در کسب مقام قهرمانی سال ناکام بماند. اما فراموش نکنیم که فرناندو آلونسو در سال های ابتدایی حضورش دو بار قهرمان جهان شد. فرناندو آلونسو از زمان حضورش در مسابقات فرمول یک تاکنون موفق به کسب مقام قهرمانی در 32 گرند پری متعدد شد و 97 پودیم مختلف توانست کسب کند. هم چنین فرناندو آلونسو تا آخر فضل رکورد مایکل شوماخر و جنسن باتن را با 311 استارت خواهد شکست. روبن باریکلو با 322 استارت رکورددار این مسابقات است. فرناندو آلونسو کار خود را در سال 2001 از تیم میناردی آغاز کرد. پس از آن آلونسو در سال 2003 به تیم رنو پیوست تا این آغاز موفقیت های او باشد.

فرناندو آلونسو (6)

او در سال 2005 موفق شد عنوان قهرمانی مسابقات فرمول یک را کسب کند تا در آن زمان به عنوان جوان ترین قهرمان فرمول یک معرفی شود. فصل بعدی آلونسو توانست مایک شوماخر را در کسب قهرمانی شکست دهد و برای بار دوم قهرمان مسابقات شد. آلونسو در سال 2017 به تیم مک لارن پیوست تا این آغار رقابت او با لوییس همیلتون باشد. در آن سال کیمی رایکونن توانست قهرمان مسابقات شود. پس از آن آلونسو به تیم رنو پیوست تا فصل 2008 و 2009 را در تیم رنو بگذراند. آلونسو در سال 2010 به تیم فراری پیوست، اما فراری هیچ گاه توان رقابت با تیم های دیگر را نداشت.

فرناندو-آلونسو

بدین ترتیب آلونسو 5 سال دیگر را هم با خودرو های ضعیف فراری دست و پنجه نرم کرد. او در سال 2015 به تیم مک لارن پیوست، با این امید که بتواند اعتبار گذشته را به تیم مک لارن باز گرداند. اما این بار کار تیمی مک لارن و هوندا ضعیف تر از همیشه بود و به زور در 10 خودرو برتر قرار می گرفت. بدین ترتیب فرناندو آلونسو که شاید یکی از برترین استعداد های تاریخ فرمول یک بود، با بدشانسی های پیاپی از کسب مقام قهرمانی بیشتر باز ماند.

فرناندو آلونسو (5)

جالی است بدانید فرناندو آلونسو از سن 3 سالگی کارتینگ را شروع کرد و در آن سال ها با بچه هایی که 2 تا 3 سال از او بزرگتر بودند رقابت می کرد. و جالب تر اینکه فرناندو در اکثر مسابقات پیروز می شد. باید منتظر باشیم و ببینیم که فرناندو آلونسو چه تصمیمی برای آینده خود خواهد گرفت. او هم اکنون عضو تیم تویوتا در مسابقات WEC است. اما پیش بینی می شود که آلونسو به مسابقات ایندی کار می پیوندد.

فرناندو آلونسو (4)

نویسنده: ارشیا شیخ الاسلامی

مروری بر زندگی ایرتون سنا راننده افسانه ای فرمول 1 به مناسبت بیست و چهارمین سالگرد در گذشت وی

خودروی فرمول 1 ایرتون سنا فروخته شد

گزارش مسابقه فرمول یک مجارستان / پیروزی همیلتون و پایانی پر برخورد برای فراری

گزارش مسابقه فرمول یک آلمان/ پیروزی دراماتیک همیلتون و اشتباه دور از تصور فتل

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی