پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

همکاری فورد و مک دونالد (

فورد و مک دونالد به جنگ مشکلات زیست محیطی می روند/ استفاده از پسماند قهوه برای تولید قطعات خودرو

شرکت خودروسازی فورد و مجموعه رستوران های زنجیره ای مک دونالد با همکاری یگدیگر، از پسماند قهوه برای تولید قطعات خودرو استفاده می کنند و هدفشان این است با این کار با گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی مبارزه کنند. به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو شرکت فورد و رستوران های زنجیره ای مک دونالد […]

میلاد میرعابدینی
شنبه - ۱۶ آذر ۱۳۹۸

شرکت خودروسازی فورد و مجموعه رستوران های زنجیره ای مک دونالد با همکاری یگدیگر، از پسماند قهوه برای تولید قطعات خودرو استفاده می کنند و هدفشان این است با این کار با گرمایش زمین و تغییرات اقلیمی مبارزه کنند.

به گزارش پایگاه خبری رسمی جوان خودرو

شرکت فورد و رستوران های زنجیره ای مک دونالد به تازگی وارد همکاری شده اند تا نقش خودشان را در مبارزه با تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین ایفا کنند. فورد می خواهد پسماند قهوه (پوسته باقیمانده از فرایند فرآوری دانه های قهوه) را بازیافت کرده و از آن در ساخت قطعات خودرو بهره بگیرد.

همکاری فورد و مک دونالد (

آیا می دانید دانه های قهوه دارای پوست است و قبل از برداشت قهوه این پوست از آن جدا می شود. شرکت فورد می خواهد این پوست را به قطعات خودرو تبدیل نماید. در این فرآیند شرکت مک دونالد در حال تبدیل شدن به بخشی از زنجیره تامین خودرو است. به این صورت که پوست دانه قهوه با پلاستیک ترکیب می شود و سپس در قطعات خودرو قالب ریزی می شود. قطعات حاصل از آن سبک تر هستند و برای قالب گیری نیاز به انرژی کمتری دارند. پوست دانه قهوه به فورد کمک می کند تا در بخش هایی مانند محفظه جلو خودرو از آن استفاده نماید.

همکاری فورد و مک دونالد (

پسماند قهوه مورد استفاده در مک دونالد معمولاً به مراکز دفع ویژه انتقال پیدا می کند، اما به زودی سر از آزمایشگاه های فورد در خواهد آورد. این پسماند توانایی تبدیل شدن به بیوپلاستیک یا پلاستیک تجزیه پذیر را دارد. با این کار می توان پسماند غذایی را کم کرد، قطعات خودرو را سبک تر ساخت، از نفت یا محصولات نفتی کمتری استفاده کرد و انتشار گاز CO2 را نیز کاهش داد.

صنعت خودرو زیر فشار سنگین طرفداران محیط زیست قرار دارد، چون تحقیقات نشان می دهند حدود یک چهارم از آلودگی کربنی کره خاکی به انتشار آلاینده ها از خودروها در بخش حمل و نقل اختصاص دارد. همین موضوع، خودروسازان جهانی را به سمت خودروهای برقی سوق داده است. فورد که یکی از چهار شرکت برتر جهان در این صنعت به شمار می رود، برنامه های زیادی را برای کاهش اثر زیست محیطی خود در سر دارد.

البته بازیافت پسماند قهوه و تبدیل آن به قطعات خودرو نقش کمرنگی را در این برنامه بزرگ ایفا خواهد کرد، ولی باز هم می تواند نگاه مثبت منتقدین را به خود جلب نماید. مک دونالد فقط در قاره آمریکا، سالانه حدود 30 هزار تن پسماند قهوه تولید می کند. بازیابی و استفاده از این ماده می تواند بعضی اجزای خودرو را تا 20 درصد سبک تر کرده و انرژی مورد نیاز برای قالب ریزی را تا 25 درصد کاهش دهد.

فورد از متریال مربوط به قهوه در محفظه چراغ‌های جلو استفاده خواهد کرد. در ادامه قطعات زیر کاپوت نیز از این مواد ساخته خواهند شد. فورد اشاره دقیقی به نوع قطعات ساخته شده از ضایعات قهوه نداشته اما احتمال استفاده از آن در پیکاپ رنجر وجود دارد.

همکاری فورد و فولکس واگن برای تولید خودروی خودران

به‌سوی مدار زمین/ همه‌چیز درباره راکت فالکون هوی (Falcon Heavy)

فرار از گارد عضلانی/ سلامت جسمانی حین رانندگی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد

محبوب ترین رنگ خودرو در ایران کدام است؟ / جدال با کم سلیقگی!

همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد نچینیم/ آیا LRT می‌تواند به‌عنوان یک مُد حمل و نقل عمومی از ترافیک خودروها در تهران بکاهد؟

با 150 هزار دلار یک بوگاتی ویرون بخرید اما فقط کابینش را!

خرابکاری جدید فولکس واگن / فروختن ماشین تست به مردم

موستانگ لیتیوم نام محصول جدید شرکت فورد

رشد یک میلیارد دلاری فورد / سیاست تولید پیکاپ به جای خودروهای کم سود

ستاره راک/ برخورد کاملا نزدیک با یک فورد GT40 کاملا دست‌ساز

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی