پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

خودروهای قسمت جدید فیلم سریع و خشن/ سرعت با طعم خشم

بزرگترین عاملی که شاید سبب شده تا سری فیلم های سریع و خشن بعد از گذشت 9 قسمت همچنان مخاطب را مجذوب خود کند، وجود خودروها و ماشین بازی شخصیت های فیلم است. به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو شاید هنر هفتم یکی از بهترین منزلگاه ها برای ترسیم ظرفیت های دست یافتنی یا […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰

بزرگترین عاملی که شاید سبب شده تا سری فیلم های سریع و خشن بعد از گذشت 9 قسمت همچنان مخاطب را مجذوب خود کند، وجود خودروها و ماشین بازی شخصیت های فیلم است.

به گزارش اختصاصی پایگاه خبری جوان خودرو شاید هنر هفتم یکی از بهترین منزلگاه ها برای ترسیم ظرفیت های دست یافتنی یا حتی دست نیافتنی خودروها باشد. جایی که سبب می شود تا برخی بخاطر شخصیت های مثبت یا منفی داستان نظرشان نسبت به یک خودرو تغییر کند.

البته از حق هم نگذریم بعضی وقت ها هنر نویسندگی فیلم آنچنان پخته و بدون نقص است که چهارچرخ ها هم در فیلم ها شخصیت های قابل ستایشی برای خود دست و پا می کنند. شاید آستون مارتین DB5 جیمز باند در زمره چنین خودروهایی قرار بگیرد.

سرعت با طعم خشم 

سری فیلم های سینمایی سریع و خشن، یکی از محبوب ترین فیلم های سینمایی در حوزه خودروها است. به لطف وجود خودروهای جذابی که عکس هر کدام شان حداقل یکبار بر دیوار هر ماشین بازی چسبیده، موجب می شود تا عشق ماشین های این دوره و زمانه حتی برای دیدن ماشین بازی های شخصیت های فیلم، ترغیب شوند و پیگیر قسمت جدید آن باشند.

دومنیک تورتو

در جدیدترین قسمت این فیلم مجددا شاهد خودروهایی هستیم که هر کدامشان خارج از قاب هنر هفتم، در میدان واقعی هم حرف هایی زیادی برای گفتن دارند.

دوج چارجر

عصبانی نیستم، خشمگینم!

دومنیک تورتو شخصیت اصلی سری فیلم های سریع و خشن است. کاراکتری که علاقه زیادی به خودروهای عضلانی و کلاسیک آمریکایی دارد و از همان قسمت یک عمدتا در حال تعمیر یک نسخه دوج چارجر بوده است. نسخه ای که این بار در قسمت نهم سریع و خشن شاهد آن هستیم یک دوج چارجر 1968 R/T بوده که البته با تیغ جراحی تورتو ارتقا پیدا کرده است.

رقص شمشیر استاد دریفت

تویوتا سوپرا 2020، خودرو دیگری است که در این لیست حسابی جاخوش کرده است. هان دیگر شخصیت اصلی این فیلم بوده که مهارت قابل توجهی در دریفت زنی دارد و به همین علت بهترین گزینه برای وی تویوتا سوپرا 2020 است این خودرو از یک پیشرانه 3 لیتری 6 سیلندر خطی ب ام‌ و با 335 اسب‌بخار قدرت و 494 نیوتن‌ متر گشتاور بهره مند است.

پرچم دار میراث بزرگان

پای رقابت فورد و دوج به این قسمت از فیلم سریع و خشن هم باز شده و این بار دومنیک تورتو برای تقابل با فورد شلبی موستانگ GT350 دوباره به سراغ برادران دوج چارجر نسخه Hellcat wildbody مدل 2020 رفته است. این هیولای عضلانی از یک پیشرانه 6.2 لیتری سوپرشارژ V8 برخوردار است که 707 اسب بخار قدرت تولید می کند.

شورولت نوا

خواهر کو ندارد نشان از برادر!

میا تورتو دیگر شخصیت این فیلم که خواهر دومنیک بوده مانند برادرش، علاقه ای به خودروهای به روز نداشته و بیشتر به سراغ خودروهای کلاسیک و عضلانی می رود. در این قسمت از فیلم سریع و خشن نیز این شخصیت را با شورولت نوا SS می بینیم، خودرویی که نام و نشانی آشنا برای ما ایرانیان است.

جیپ گلادیاتور

دلقک با گلادیاتور می آید!

یکی از شخصیت های کمدی که بار اصلی بخش های خنده دار فیلم را به دوش می کشد کاراکتر رومن پیرس بوده، وی که عمدتا انتخاب های نا مشخص و غیر قابل پیش بینی دارد این بار به سراغ جیپ گلادیاتور 2020 رفته است. این پیکاپ دو دیفرانسیل با 2 پیشرانه 3 لیتری دیزلی و 3.6 لیتری بنزینی عرضه می شود.

نوبل M600

مغز متفکر گمنام

نوبل M600 مدل 2018 گمنام ترین خودرو موجود در این لیست است. خودرویی که توسط کمپانی انگلیسی نوبل در لسترشایر تولید شده است. البته در آن گوشه و کناره ها نام فراری هم به چشم می خورد! این خودرو از یک پیشرانه تویین توربو V6 بهره مند است که ظاهرا نه تنها در فیلم بلکه در رقابت واقعی هم حریف سرسختی است.

فورد شلبی موستانگ

آدم بده قصه منم!

اما در آخر می رسیم به شخصیت منفی قصه که برادر دومنیک تورتو است و همانطور که خانواده تورتو علاقه مند به خودروهای عضلانی هستند. دور از ذهن نیست که فورد جذاب شلبی GT350، مرکب این شخصیت منفی باشد. قلب تپنده این اسب وحشی یک موتور 5 لیتری بوده که 526 اسب بخار قدرت و 581 نیوتن‌متر گشتاور تولید می کند.

انتهای پیام/

فیلم هایی با طعم ماشین!/ مروری بر فیلم های سینمایی ایرانی با محوریت خودرو

بازیگر مشهور چه خودروهایی در پارکینگ دارد؟ / صفر تا صد با راک!

تصویر خودرو شخصیت Bumblebee فیلم Transformers: The Last Knight آشکار شد

جهان با من برقص/ بررسی یک ولوو پهن و کم‌ ارتفاع با موتور 2JZ

عجیب ترین ماشین پلیس های جهان!/ با گران ترین و خاص ترین خودروهای پلیس آشنا شوید

ماستنگ اروپایی!/ نگاهی به نسل ششم فورد ماستنگ با کیت بدنه راش

شرور یک میلیون دلاری!/ پروژه هیجان انگیز تیونینگ فورد ماستنگ 1965

آیا قدرت محصولات داج تنها در مسیرهای مستقیم بروز و ظهور می کند؟

درخشش داج چلنجر در عصر مرگ سدان ها

سورپرایز کمپانی داج برای هواداران / موتور 426 همی افسانه ای باز می گردد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی