پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

آئینه خودرو

پیرمرد پر حاشیه! / وقتی 70 سال بدون گواهینامه و بی تصادف رانندگی کردی

اخیرا پلیس بولوِل اقدام به دستگیری مردی انگلیسی 83 ساله ای کرده که بیش از 70 سال است بدون گواهینامه اقدام به رانندگی کرده است و در این مدت هیچ تصادفی هم نداشته است! به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو داشتن گواهینامه از الزامات رانندگی است و همه از این مسئله آگاه هستند. هیچ کشوری […]

سبحان قالیباف
چهارشنبه - ۲۰ بهمن ۱۴۰۰

اخیرا پلیس بولوِل اقدام به دستگیری مردی انگلیسی 83 ساله ای کرده که بیش از 70 سال است بدون گواهینامه اقدام به رانندگی کرده است و در این مدت هیچ تصادفی هم نداشته است!

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

داشتن گواهینامه از الزامات رانندگی است و همه از این مسئله آگاه هستند. هیچ کشوری وجود ندارد که اجازه‌ی رانندگی بدون داشتن گواهینامه‌ی مخصوص در جاده‌ها و معابر عمومی را صادر کرده باشد؛ اما مردی انگلیسی از زمانی که ۱۲ سال داشته بدون گواهینامه رانندگی کرده و اخیراً توسط پلیس دستگیر شده است.

اداره پلیس بولوِل می‌گوید راننده ۸۳ ساله‌ای را در ‌حال رانندگی با مینی ون متوقف کرده، اما هویت این مرد که در سال ۱۹۳۸ به دنیا آمده، فاش نشده است. بر‌ اساس شواهد او رکورد جدیدی را در زمینه‌ی رانندگی بدون گواهینامه بر جای گذاشته است. چگونه فردی توانسته بیش از ۷۰ سال را بدون گواهینامه رانندگی کند و دستگیر نشود؟ پلیس می‌گوید او هرگز تصادف نداشته، به کسی صدمه نزده و درحالی‌که بیمه نبوده از نظر مالی هم ضرری نداشته است!

مینی ماینر

خودرو متعلق به راننده 83 ساله

همان‌طورکه مطلع هستید، رانندگی بدون گواهینامه امری غیرقانونی بوده و در برخی کشورها حتی مجازات سختی نیز برای آن در ‌نظر گرفته شده است. همچنین باید اشاره کرد که فرد مذکور از ۱۲ سالگی رانندگی می‌کند. با توجه به قوانین برخی کشورها می‌توان گفت پایین‌ترین سنی که می‌توانید وسیله‌ نقلیه‌ی موتوری‌ای را در معابر عمومی برانید ۱۴ سالگی است؛ در کشور خود ما نیز داشتن حداقل ۱۸ سال برای اخذ گواهینامه لازم است.

شاید این راننده ۸۳ ساله به‌‌ غیر از نداشتن گواهینامه‌ هیچ سابقه‌ای از قانون‌شکنی در کارنامه‌ی رانندگی خود نداشته باشد، اما این امر به معنی توجیه اقدام او نیست.

انتهای پیام/ منبع: زومیت

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی