پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

موشک های زمینی / سریعترین هایپرکار های الکتریکی

روزی روزگاری بود که بوگاتی ویرون با شتاب صفر تا صد سه ثانیه ای، همگان را به وجد آورده بود. رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی شتاب هایپرکارها هم کاهش پیدا کرد تا جایی که تسلا ادعا کرد نسل دوم هایپرکار الکتریکی رودستر می تواند در کمتر از دو ثانیه، از صفر به یکصد کیلومتر بر […]

سامیار راشد
چهارشنبه - ۲ آذر ۱۴۰۱

روزی روزگاری بود که بوگاتی ویرون با شتاب صفر تا صد سه ثانیه ای، همگان را به وجد آورده بود. رفته رفته با پیشرفت تکنولوژی شتاب هایپرکارها هم کاهش پیدا کرد تا جایی که تسلا ادعا کرد نسل دوم هایپرکار الکتریکی رودستر می تواند در کمتر از دو ثانیه، از صفر به یکصد کیلومتر بر ساعت برسد. در ابتدا غیر ممکن بنظر می رسید اما حتی پیش از ورود تسلا رودستر به بازار، تعدادی هایپر کار الکتریکی دیگر توانستند به این رکورد دست پیدا کنند. در نوشتار زیر، هایپرکار های الکتریکی با شتاب صفر تا صد زیر دو ثانیه را معرفی خواهیم کرد که نه فقط بر روی کاغذ بلکه در عمل و در دنیای واقعی نیز خود را ثابت کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

پینین فارینا باتیستا

پینین فارینا باتیستا بدون شک یکی از مدعیان قدرت و شتاب است. این هایپرکار با چهار موتور الکتریکی، می تواند مجموعأ 1900 اسب بخار نیرو و 2300 نیوتون متر گشتاور را تولید کند. از این آمار و ارقام که بگذریم، باتیستا یکی از ارزشمندترین خودروهای دنیا نیز تلقی می شود. باتیستا مجموعأ در تعداد 150 دستگاه با قیمت پایه 2.25 میلیون دلار به تولید می رسد و برای ساخت هر دستگاه توسط استادکاران پینین فارینا، 1250 ساعت کاری لازم است. پینین فارینا باتیستا با شتاب صفر تا صد 1.79 ثانیه، رکورد تازه ای را در بحث شتاب ثبت کرده و حتی از ریمک Nevera هم سریعتر است. باتیستا در 4.49 ثانیه از صفر به سرعت 193 کیلومتر بر ساعت (120 مایل بر ساعت می رسد). جالب است بدانید که شورلت کامارو SS در همین زمان از صفر به یکصد کیلومتر بر ساعت می رسد. باتیستا می تواند تا 350 کیلومتر بر ساعت هم سرعت بگیرد.

اسپارک اول

شاید کمتر کسی نام این خودروسازی نوظهور ژاپنی را شنیده باشد. اسپارک (Aspark) با هایپرکار الکتریکی اول (Owl) مدعی شکست تسلا رودستر شد و ادعا کرد که هایپرکار برفی Owl می تواند در 1.69 ثانیه از صفر به یکصد کیلومتر بر ساعت برسد. اما اسپارک این ادعا را ثابت کرد و در تست های دنیای واقعی، توانست در 1.9 ثانیه از صفر به یکصد کیلومتر بر ساعت برسد. Aspark Owl با چهار موتور الکتریکی می تواند 1985 اسب بخار نیرو و 2000 نیوتون متر گشتاور را تولید کند و قادر است به حداکثر سرعت 400 کیلومتر بر ساعت برسد. از دیگر ویژگی های برجسته اسپارک اول باید به ارتفاع بسیار پایین آن اشاره کرد که فقط 99 سانتی متر ارتفاع دارد ضمن اینکه مونوکوک فیبر کربنی آن دارای 120 کیلوگرم وزن است. اسپارک اعلام کرده که فقط 50 دستگاه از هایپرکار Owl را با قیمت 3.2 میلیون دلار می سازد. قرار بود که اولین تولیدات در سال 2020 تحویل مشتریان گردد اما این اتفاق هنوز هم میسر نشده است.

ریمک نورا

احتمالأ نام خودروسازی ریمک به گوشتان خورده است. ریمک یک سوپراسپرت ساز مستقر در کورواسی بوده که با هایپرکار الکتریکی Concept One سر و صدای زیادی بر پا کرد و با هایپرکار دومش یعنی Nevera به جهانیان ثابت کرد که حرف هایی برای گفتن دارد. Nevera با چهار موتور الکتریکی می تواند 1914 اسب بخار نیرو و 2360 نیوتون متر گشتاور را تولید کرده و در 1.97 ثانیه می تواند از صفر به یکصد کیلومتر بر ساعت برسد. علاوه بر این، Nevera رکوردهای دیگری را ثبت کرده است. ریمک Nevera توانسته در 8.58 ثانیه مسافت چهارصد متر را بپیماید و به حداکثر سرعت 412 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که آنرا به سریعترین خودرو الکتریکی تولیدی دنیا تبدیل می کند. ریمک قصد دارد تعداد 150 دستگاه Nevera را با قیمت پایه 2.1 میلیون دلار تولید کند. بد نیست بدانید که ریمک در تولید موتورهای الکتریکی و ساخت سوپراسپرت های برقی اینقدر خبره و متبهر بوده که در این بستر به پورشه کمک می کند و اخیرأ نیز دست در دست بوگاتی، قصد دارد دنیای هایپرکار ها را متحول کند. شایان به ذکر است که پینین فارینا باتیستا نیز بر پایه پلتفورم ریمک Nevera ساخته می شود.

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی