پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مولینر حریف می طلبد / بنتلی مولینر وارد خیابان شد

زمان زیادی از معرفی بنتلی بتور نگذشته و حالا این خودرو تولید محدود برای تست های دیگر پا به خیابان گذاشته است. به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو  بنتلی بتور در جریان رویداد Car Week مونته‌ری 2022 و به عنوان یک خودروی تولید محدود رونمایی شد. اکنون دو نمونه اولیه از این خودرو برای گذراندن […]

سبحان قالیباف
سه شنبه - ۱۵ آذر ۱۴۰۱

زمان زیادی از معرفی بنتلی بتور نگذشته و حالا این خودرو تولید محدود برای تست های دیگر پا به خیابان گذاشته است.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو 

بنتلی بتور در جریان رویداد Car Week مونته‌ری 2022 و به عنوان یک خودروی تولید محدود رونمایی شد. اکنون دو نمونه اولیه از این خودرو برای گذراندن 120 تست در مدت 58 هفته وارد معابر عمومی شده تا از صحت عملکرد این خودرو، اطمینان حاصل شود.

یکی از این خودروها که با نام بتور #0 نامگذاری شده، کاملاً مشابه چیزی ساخته شده که در آینده به مشتریان تحویل خواهد شد. بدنه این خودرو با رنگ بنفش Sector تزئین شده، درحالی‌که زیرسپری، رکاب‌های جانبی و دیفیوزر عقب از فیبرکربن براق ساخته شده است. بخش اعظم جلوپنجره با رنگ مشکی و اجزای روی کاپوت و بخش پایینی شیشه‌­های جانبی هم با خاکستری تیتانیوم تزئین شده است.

بنتلی بتور در نخستین ماموریت، باید مسیری به طول 2500 کیلومتر را که از آلمان آغاز می­‌شود، طی کرده و با گذر از ایتالیا و فرانسه، به اسپانیا برود. پس از آن، هندلینگ و عملکرد خودرو در سرعت‌های بالا به مدت 7 هفته مورد بررسی قرار می­‌گیرد. پس از آن، بتور #0 در مسیر 7500 کیلومتری و در شرایط واقعی حرکت خواهد کرد.

مشخصات فنی بنتلی بتور

بنتلی بتور در جایگاه نیرومندترین محصول این برند قرار گرفته چراکه به پیشرانه 6 لیتری توئین توربو 12 سیلندر با 730 اسب­‌بخار قدرت و هزار نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. نیروی تولید شده به تمامی چرخ‌ها می‌رسد. به دلیل اهمیت پیشرانه، عملکرد این قطعه نیز در مدت 100 هفته مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بنتلی بتور به سیستم تعلیق بادی با قابلیت فرمان‌پذیری چهارچرخ و دیفرانسیل الکترونیکی لغزش محدود مجهز شده است، تا سواری بسیار راحتی برای سرنشینان فراهم کند.

طراحی بنتلی بتور

بنتلی بتور (Batur) زبان طراحی فعلی برند را نیز تا حدودی تغییر داده است. چراغ‌های گرد جداگانه جلو، با چراغ‌های کشیده جایگزین شده‌اند. قسمت بالای چراغ، یک نوار LED است که به سمت بیرون و گلگیرها کشیده شده است. طراحی جلوپنجره و سپرها نیز جدید است. چراغ‌های عقب نیز بسیار باریک هستند. رینگ‌های 22 اینچی منحصربه‌فرد آن، در ظاهر خودرو بسیار موثر است.

بنتلی مولینر Batur توسط Andreas Mindt، مدیر طراحی، و تیمش در بنتلی ساخته شده است. وی در سال 2021، پس از 25 سال فعالیت در گروه فولکس‌واگن، به بنتلی پیوست‌. او با برندهایی مانند فولکس‌واگن و آئودی کار می‌کرد و احتمالاً وی را به عنوان طراح آئودی E-Tron الکتریکی به یاد آورید.

درست همانند آئودی E-Tron، مولینر Batur نیز آینده الکتریکی برند را نمایش می‌دهد. زیرا این خودروساز بر اساس استراتژی «Beyond100» خود، به برندی الکتریکی تبدیل خواهد شد. بنتلی امیدوار است که تا سال 2030 تمام الکتریکی شود. البته مدل Batur نیز برقی نیست.

کابین و امکانات بنتلی بتور

داخل کابین، به اندازه ظاهر خارجی خودرو متفاوت نیست. با الهام از مدل Bacalar، هویت اصلی بنتلی حفظ شده است و مشتریان می‌توانند سبک کابین دلخواه خود را سفارش دهند.

سه گزینه مختلف برای مواد داخل کابین وجود دارد. چرم اسکاتلندی و ایتالیایی و جیر مصنوعی Dinamica. کفپوش‌ها از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند و این اولین بار است که این مواد در محصولات این برند استفاده می‌شوند.

بنتلی به جای فیبرکربن، از یک کامپوزیت فیبر طبیعی استفاده کرده است. بنتلی برای مشتریان خاص‌پسند خود نیز گزینه‌ای را قرار داده است؛ اجزایی با جنس طلای 18 عیار و پدید آمده با پرینت سه بعدی در کابین.

انتهای پیام/ منبع: باما

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی