پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ربات تحویل خودران هیوندای

ربات تحویل هیوندای / تحولی در صنعت رباتیک

سال 2022 سالی پر رونق برای ربات های تحویل خودران بوده است و هیوندای نیز با علم به این موضوع، کانسپتی را معرفی کرده تا بتواند در بستر ربات های خودران تحویل نیز خودی نشان دهد. هیوندای ادعا می کند که ربات تحویل خودرانش، این صنعت را متحول خواهد کرد. به گزارش پایگاه خبری جوان […]

سامیار راشد
چهارشنبه - ۲۳ آذر ۱۴۰۱

سال 2022 سالی پر رونق برای ربات های تحویل خودران بوده است و هیوندای نیز با علم به این موضوع، کانسپتی را معرفی کرده تا بتواند در بستر ربات های خودران تحویل نیز خودی نشان دهد. هیوندای ادعا می کند که ربات تحویل خودرانش، این صنعت را متحول خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو

ربات های خودران تحویل صنعت سودآوری است که به سرعت در حال توسعه می باشد. نام های پر آوازه ای همچون آمازون، FedEX و Magna در حال تولید و تست ربات های تحویل هستند.

برخلاف بسیاری مدل های دیگر ربات های تحویل، دارای چرخ های بزرگی هستند تا بتوانند از پستی و بلندی ها عبور کنند اما هیوندای رویکرد متفاوتی را در پیش گرفته است. طراحی متفاوت چرخها که هیوندای از آن با عنوان Drive and Lift (DnL) یاد می کند، یک سیستم ابداعی عجیب و غریب توسط هیوندای بوده که عملکرد حرکت، فرمانپذیری، تعلیق و ترمز را در دل خود جای داده است. ربات تحویل هیوندای می تواند به هنگام عبور از پستی های مسیر، چرخ های در معرض پستی را بالاتر بیاورد تا کل بدنه بصورت تراز به حرکت خود ادامه دهد.

ربات خودران هیوندای از سیستم LiDar، دوربین و سنسورهایی برای تشخیص موانع و مسیریابی استفاده می کند؛ درست همانند اتومبیل های خودران. علاوه بر این می تواند کوتاه ترین مسیر را با در نظر گرفتن شرایط و ترافیک تعیین کرده تا در کمترین زمان ممکن، خریدهای مشتری به ایشان تحویل داده شود. این ربات از الگوریتم یادگیری پیشرفته ای بهره می برد تا بتواند محیط اطرافش و رفتار آدم ها را به خوبی تشخیص دهد. حتی به اندازه ای هوشمند است که می فهمد اگر آسانسوری شلوغ باشد، نباید داخل شود.

ربات تحویل خودران هیوندای در حال حاضر مراحل تست را سپری می کند و بین ساعات 20 الی 22، غذا، نوشیدنی و سایر الزامات سفارشی میهمانان هتل Rolling Hills را به ایشان تحویل می دهند.

بنظر می رسد که هیوندای برای برنامه ربات های تحویل خودران بسیار هیجان زده است و در حال حاضر مراحل تست آن به خوبی در حال سپری شدن هستند. پس از موفقیت کامل مراحل تست و آزمایش، هیوندای ربات های تحویل خودران بیشتری را در بسترهای متفاوت به کار خواهد گرفت.

 

نوشته: سامیار راشد

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی