پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

هیوندای و ثبت پتنت خودروی شهری تاشو

شرکت کره‌ای هیوندای اخیرا در ایالات متحده امریکا پتنت یا همان اختراعی را به ثبت رساند که در رابطه با اتومبیل شهری تاشوست. به نظر می رسد بخش توسعه و تحقیقات هیوندای در کنار فعالیت روی IONIQ و دیگر محصولات هیبریدی، روی خودروی تاشویی مشغول به کارست. این پتنت در 14 ژانویه امسال به ثبت […]

javankhodro
دوشنبه - ۲۸ دی ۱۳۹۴

شرکت کره‌ای هیوندای اخیرا در ایالات متحده امریکا پتنت یا همان اختراعی را به ثبت رساند که در رابطه با اتومبیل شهری تاشوست.

به نظر می رسد بخش توسعه و تحقیقات هیوندای در کنار فعالیت روی IONIQ و دیگر محصولات هیبریدی، روی خودروی تاشویی مشغول به کارست.

این پتنت در 14 ژانویه امسال به ثبت رسید و در شرح توضیحات آن نوشته شده که اتومبیل شامل یک کف جلو همراه با چرخ و کف عقب در کنار چرخ می باشد. چنین ترکیبی می تواند موجب کاهش دو محور اتومبیل و قابلیت افزودن محوری کشویی شود.

باتوجه به پتنت، شیشه و سقف یکپارچه بوده و از قسمت جلو و عقب قابلیت باز و بسته شدن دارد. قسمت عقب این اتومبیل می تواند برروی قسمت جلو قرار گیرد و در مجموع اتومبیل کاملا به صورت تاشو درآید.

اگرچه این طرح هیوندای کمی پیچیده به نظر برسد اما از مکانیزم خوبی برخوردارست که می تواند در آینده کارآیی بالایی داشته باشد. همچنین شاید اتومبیل از طراحی هیجان انگیزی بهره نمی برد اما می تواند برای شهرهای شلوغ و پر ترافیک یک ایده جالب و کارآمد تلقی شود.

بنابراین بایستی منتظر ماند تا هیوندی در سال های آینده این اختراع خود را به حقیقت تبدیل کند.

منبع: Motor1

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی