پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

ترافیک جاده ها-محدودیت ترافیکی

افزایش چهاردرصدی ترددهای بین‌شهری وسایل نقیله در خرداد ماه امسال

بر اساس دریافت اطلاعات سامانه‌های هوشمند حمل و نقل، ترددهای بین‌شهری وسایل‌نقلیه در خردادماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، افزایش چهار درصدی داشته است.

فاطمه علی اصغری
سه شنبه - ۲۰ تیر ۱۴۰۲

به گزارش پایگاه خبری جوان خودرو به نقل از روابط‌عمومی سازمان راهداری‌و‌حمل‌و نقل جاده‌ای، منصورفخاران رئیس مرکز مدیریت راه‌های این سازمان گفت: اطلاعات سامانه‌های هوشمند حمل‌و‌نقل نظیر سامانه‌های تردد‌شمار برخط (سانت) و سامانه داده‌کاوی اطلاعات پلاک‌خوان(داپ) و داده‌های تلفن همراه، بیانگر این است که بیش از ۶۷ میلیون و ۲۳۲ هزار و ۷۳۸ وسیله نقلیه (سبک و سنگین) در خرداد‌ماه سال جاری در محورهای بین‌استانی کشور تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال‌گذشته چهاردرصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به مقایسه ترددهای بین‌استانی در سه ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال‌ قبل گفت: تردد وسایل نقلیه سبک و سنگین در سه ماهه امسال نسبت به سال گذشته چهاردرصد افزایش داشت، درفروردین‌ماه امسال سه درصد، در اردیبهشت‌ماه، ۶ درصد و در خرداد ماه چهار درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور در خصوص تغییرات تردد بین‌استانی بیان کرد: بیشترین افزایش تردد بین‌استانی در مدت زمان مذکور مربوط به استان بوشهر، یزد و کرمان به ترتیب با ۳۴، ۲۷ و ۲۶ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته و بیشترین کاهش تردد مربوط به استان لرستان با ۲۰ درصد کاهش و استان‌های مرکزی و گلستان هرکدام با ۱۰ درصد کاهش بوده است.

فخاران افزود: بیشینه تردد بین استانی در خرداد ماه، در روز پنج‌شنبه ۱۱ خرداد با تردد دو میلیون و ۶۲۵ هزار و ۶۷۸ وسیله نقلیه و کمینه تردد بین استانی در روز دوشنبه یک خردادماه با تردد یک میلیون و ۹۵۱ هزار و ۹۴۱ وسیله نقلیه انجام شد که افزایش قابل توجه سفرها در روز ۱۱ خرداد به علت شروع سفرهای مربوط به تعطیلات نیمه خرداد بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های کشور با اشاره به تردد روزانه در مسیرهای منتخب در خرداد ماه گفت: در محور هراز محدوده پلور به گزنک، روزانه ۱۴ هزار و ۸۵۹ وسیله نقلیه تردد کردند، ساعت ۹، اوج ترددها بود که در این ساعت ۱۲۰۸ وسیله نقلیه از مسیر گفته شده تردد داشتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: همچنین در محور هراز از گزنک تا پلور ۱۵ هزار و ۵۷۵ تردد ثبت شد، اوج ترددها در ساعت ۲۱ بود، در ساعت اوج ۵۳۶ تردد در این مسیر انجام شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش داشته است، همچنین محور فیروزکوه از گدوک تا ورسک، کیلومتر ۲۵ آزاده تهران کرج و بالعکس، منطقه نظرآباد در آزادراه قزوین کرج و بالعکس، محدوده علی‌آباد در مسیر رفت و برگشت آزادراه تهران قم و محدوده سرزمین ایرانیان در مسیر رفت و برگشت تهران ساوه، جزء پرترددترین محورها در خرداد ماه سال جاری به ثبت رسیدند.

رئیس مرکز مدیریت راه‌ها گفت: در مدت ذکر شده حدود ۵۳ درصد از سفرهای تهرانی ها و البرزی ها به مقصد استان‌های قزوین، مازندران، قم، مرکزی و گیلان بود.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، البرز، گلستان، گیلان و اصفهان بیشترین استان هایی بودند که استان مازندران را به عنوان مقصد سفر انتخاب کردند.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی