پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

2017-Lamborghini-Urus-لامبورگینی-اروس-شاسی بلند-1

اوروس لامبورگینی شاسی بلند هیبریدی

اوروس (Urus) نام لامبورگینی شاسی بلندی است که بالاخره بعد از چند سال کشمکش تولید خواهد شد. این خودرو از نوع پلاگین هیبرید است. سال 2012 و در نمایشگاه اتومبیل پکن، کمپانی ایتالیایی لامبورگینی با معرفی یک شاسی بلند کانسپت به نام اوروس (Urus) خبرساز شد. از آن تاریخ به بعد همواره شایعات زیادی پیرامون […]

سهیل زنگنه
چهارشنبه - ۲۰ بهمن ۱۳۹۵

اوروس (Urus) نام لامبورگینی شاسی بلندی است که بالاخره بعد از چند سال کشمکش تولید خواهد شد. این خودرو از نوع پلاگین هیبرید است.

سال 2012 و در نمایشگاه اتومبیل پکن، کمپانی ایتالیایی لامبورگینی با معرفی یک شاسی بلند کانسپت به نام اوروس (Urus) خبرساز شد. از آن تاریخ به بعد همواره شایعات زیادی پیرامون این خودرو مطرح بود، تا اینکه سرانجام معلوم شد لامبورگینی برای اضافه شدن یک اتومبیل شاسی بلند به اعضای خانواده خود چراغ سبز نشان داده است.

تاکنون اطلاعات زیادی درباره مشخصات و جزییات فنی اوروس منتشر نشده، اما استفاده از یک پیشرانه توئین توربو V8 و سیستم هیبریدی شارژی (Plug in) تایید شده است.

بر اساس صحبت های اخیر استفانو دومینیکالی مدیر کمپانی لامبورگینی، تولید نمونه های اولیه این شاسی بلند هیجان انگیز از بهار امسال و در ماه آوریل آغاز خواهد شد.  او در مصاحبه ای که با سایت دیجیتال ترندز داشته، با اشاره به این موضوع اضافه کرده که البته تا رسیدن نسخه های نهایی به دست مشتریان هنوز چند ماه دیگر لازم است.

چندی پیش نشریه آنلاین The Drive نیز گزارشی درباره توسعه و گسترش کارخانه لامبورگینی در سنت آگاتا منتشر کرده بود. دلیل این امر افزایش تقاضا برای خودروهای این کمپانی عنوان شد، اما بعدا لامبورگینی اعلام کرد که سقف تولید هوراکان و اونتادور را در تولید سالانه 3500 دستگاه محدود نگه خواهد داشت. شاید علت گسترش تاسیسات لامبورگینی همین آمادگی برای ساخت شاسی بلند اوروس با سقف تولید سالانه مشابه باشد.

 2017-Lamborghini-Urus-لامبورگینی اوروس

اگر چه با ارایه اوروس سرانجام شاهد حضور یک خودروی هیبریدی با نشان گاو خشمگین در خیابان ها خواهیم بود، اما ظاهرا هنوز لامبورگینی برنامه ای کوتاه مدت برای استفاده از پیشرانه های هیبریدی در سایر مدل ها مثل اونتادور ندارد.

همانطور که در ابتدا نیز اشاره شد هنوز اطلاعاتی درباره اعداد و ارقام و جزییات فنی اوروس در دست نیست، اما خوشبختانه زمان زیادی تا تولید این شاسی بلند زیبا و جذاب باقی نمانده و در ماه های آتی یقینا بیشتر درباره این خودرو خواهیم شنید. شاید بتوان حدس زد که به خاطر دمیده شدن روحی وحشی و سرکش، اوروس نیز توانایی های قابل توجهی پیدا کرده و به یکی از سریع ترین شاسی بلندهای موجود تبدیل خواهد شد.

Lamborghini_urus_اوروس

ناگفته نماند اوروس بعد از LM002 دومین شاسی بلند تاریخ کمپانی لامبورگینی محسوب می شود.

منبع: دیجیاتو

لامبورگینی به Urus هیبریدی فکر می کند

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی