پایگاه خبری رسمی خودرو و صنایع وابسته
شماره مجوز ۸۲۱۸۶ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

مرسدس بنز S کلاس جدید

رقیب سری 7 با قلبی کوچک به ایران می آید/احتمال عرضه S کلاس با موتور 2 لیتری

این طور که ار اخبار ضد و نقیض رسانه ها پیداست، پس از عرضه موفقیت آمیز ب ام و سری 7 جدید با موتور 2 لیتری در ایران، مسئولان مرسدس بنز نیز به فکر تولید و عرضه نسخه ای از S کلاس با موتور 2 لیتر توربو افتاده اند. گویا مرسدس بنز قصد دارد تا در رقابت با […]

میلاد میرعابدینی
دوشنبه - ۶ شهریور ۱۳۹۶

این طور که ار اخبار ضد و نقیض رسانه ها پیداست، پس از عرضه موفقیت آمیز ب ام و سری 7 جدید با موتور 2 لیتری در ایران، مسئولان مرسدس بنز نیز به فکر تولید و عرضه نسخه ای از S کلاس با موتور 2 لیتر توربو افتاده اند. گویا مرسدس بنز قصد دارد تا در رقابت با ب ام و سری۷، S کلاس را با حجم موتور پایین عرضه کند تا در کسب سهم از بازار برخی کشورها همچون ایران از ب ام و عقب نماند.

مرسدس بنز S کلاس و ب ام و سری 7 تا پیش اعمال محدودیت ورود خودروهای با حجم موتور بالای 2500 سی سی، به عنوان پرچمداران کلاس سدان های لوکس در بازار ایران به شمار می رفتند و طرفدار قابل توجهی داشتند. اما با توجه به برخورداری از پیشرانه های حجیم، پای این سدان های بزرگ با وضع این قانون از ایران بریده شد. چند سال بعد اما سری 7 به لطف بهره بردن از موتور 2 لیتری در نسل جدیدش، مجددا به ایران بازشت. اما این بار در غیاب مهمترین رقیبش یعنی بنز کلاس S .

اما این طور که پیداست، تاخت و تاز سری 7 جدید در بازار ایران طولانی نخواهد بود. با بازگشت مرسدس بنز S کلاس به ایران، بخش قابل توجهی از بازار سری 7 جدید تحت الشعاع قرار خواهد گرفت. به گفته برخی منابع قرار است که S کلاس مرسدس بنز با موتور 2 لیتری نیز تولید شود و به رقابت با ب ام و ۷۳۰i و ۷۳۰Li بیاید. در صورتی که S کلاس با این موتور دولیتری توربو به بازار جهانی عرضه شود، احتمالا قدرتی حدود ۲۴۳ اسب بخار را تولید می کند. برخی احتمال می دهند که این خودرو با قدرت بیشتر نسبت به E300 به بازار ایران و خاورمیانه عرضه شود.

اگر نگاهی به سیاست های گذشته مرسدس بنز داشته باشیم، بعید نیست که این خودروساز مطرح المانی چنین اقدامی کند. البته نباید فراموش کرد که این تصمیم صرفا به منظور عرض اندام در بازار ایران صورت نگرفته است.

مدل 2018 مرسدس بنز S کلاس را باید پیشتاز راحتی و عملکرد به حساب آورد که در سال 2016 پرفروش ترین سدان لوکس جهان لقب گرفت و از سال 2013، بیش از 300 هزار دستگاه از آن به فروش رسیده است. بسیاری عقیده دارند جذابیت و وقار بدنه کلاس S از نظر فناوری به مراتب بهتر از گذشته شده و تمامی مدل های آن امروزه از یک جلو پنجره جدید برخوردار هستند که طراحی چراغ های بزرگ LED جلو آن کاملا به روز شده است.

مقایسه دو نسل از مرسدس بنز S کلاس

وصله ناجور مرسدس بنز !/آشنایی با نخستین پیکآب بنز

ملاقات با بنز کلاسیک SLC ، مردی از سال 1976 !

مرسدس بنز پرفروش ترین لوکس ساز جهان

خاطره‌بازی با ژنرال بازنشسته!/مروری بر مرسدس بنز GLK350

نگاهی به وضعیت مرسدس بنز CLA45 AMG در ایران

پلاک ملی برای ب ام و سری 7 جدید -از این ب ام و لوکس بیشتر بدانید

نسل جدید ب ام و سری 7 معرفی شد.

نسل جدید ب ام و سری 7 رونمایی شد+قیمت و شرایط فروش

6 نوآوری خاص در خودروهای سری 7، BMW

شمارش معکوس برای امضاء قرارداد ایران خودرو دیزل و مرسدس بنز

امضاء 3 قرارداد بین بنز و ایران خودرو

 

دیدگاه خود را بنویسید

کیوسک مطبوعاتی